Als ik direct op de W2K server inlog dan zijn mijn buroblad en vensters die ik open laat staan anders dan wanner ik inlog via Terminal Services, onder uiteraard hetzelfde account. Is het mogelijk om dit gelijk te krijgen?? Nu heb ik remote een programma gestart via Terminal Services en daar kan ik dan niet bij als ik lokaal bij de Server ben.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Wat ziet er anders uit? Is de lay out anders of heb je een andere theme. Dat je lokaal iets niet kan opstarten als het remote al opgestart is is vreemd.
Ok wat er gebeurt.
Thuis heb ik via ISDN en Terminal Services een mail server/forwarder geconfigureerd. Installatie was lokaal gedaan, configuratie remote. Werkt goed, geen problemen.
Vanmiddag was ik op het bedrijf daar logde ik in direct op de server met zelfde administrator account en zag dat hele mailprogramma niet draaien. Wel onder taakbeheer, processen.
Ik heb dat programma lokaal opgestart, cofiguratie was ok maar wijzigingen die ik doorvoerde (mail passwords)werden niet door het ergens op de achtergrond draaiende programma opgepikt. Programma afgesloten en naar huis. Daar remote ingelogd en het programma draaide vrolijk, wijzigingen werden dierct doorgevoerd.
Thuis heb ik via ISDN en Terminal Services een mail server/forwarder geconfigureerd. Installatie was lokaal gedaan, configuratie remote. Werkt goed, geen problemen.
Vanmiddag was ik op het bedrijf daar logde ik in direct op de server met zelfde administrator account en zag dat hele mailprogramma niet draaien. Wel onder taakbeheer, processen.
Ik heb dat programma lokaal opgestart, cofiguratie was ok maar wijzigingen die ik doorvoerde (mail passwords)werden niet door het ergens op de achtergrond draaiende programma opgepikt. Programma afgesloten en naar huis. Daar remote ingelogd en het programma draaide vrolijk, wijzigingen werden dierct doorgevoerd.
Verwijderd
Je haalt 2 verschillende dingen door elkaar.
Wanneer je TS gebruikt dan maak je gebruik van een Terminal Server sessie.
Wanneer je lokaal inlogt op de server, dan log je in op de console.
Dit zijn 2 aparte dingen.
Je kunt niet via TS inloggen op de console.
Wanneer je TS gebruikt dan maak je gebruik van een Terminal Server sessie.
Wanneer je lokaal inlogt op de server, dan log je in op de console.
Dit zijn 2 aparte dingen.
Je kunt niet via TS inloggen op de console.
Als je de console wil zal je oplossingen moeten gaan gebruiken zoals pcanywhere of vnc.Op maandag 31 december 2001 21:29 schreef mr.ed het volgende:
Ok dat is duidelijke taal.
Is er wel een mogelijkeid om remote (ISDN) op de console in te loggen??
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Met session shadowing kun je een sessie overnemen. Nadeel is dat dit de console niet kan zijn. Wat overblijft is een TS sessie op de console op te starten, en die te blijven gebruiken. Daarna kun je die met een shadow sessie overnemen.Op maandag 31 december 2001 21:29 schreef mr.ed het volgende:
Ok dat is duidelijke taal.
Is er wel een mogelijkeid om remote (ISDN) op de console in te loggen??
Als je remote een desktop wilt overnemen kan ik je aanraden VNC te gebruiken, de laatste versie is de te vinden op www.tightvnc.com
Werkt erg handig
.
Werkt erg handig
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()