[MMORPG] Aan en afraders, waarop letten. Gratis???

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Okay, vraagje, ik wil graag een MMORPG gaan spelen, wat raden jullie aan en wat raden jullie af, hoe zit het eigenlijk met betalen?

Als iemand me wat uitleg of links of iets dergelijks wil geven graag.

Verwijderd

Nou... Er zijn veel MMORPGsinvele soorten en maten. De goeie kosten eigenlijk allemaal geld. Ongeveer 20-30 gulden per maand. Ze zijn alleen gratis in alpha of beta stage (dat ze dus getest worden)
De besten vinden ik persoonlijk: Ultima Online (www.ultimaonline.com)
Everquest (www.everquest.com d8 ik)
Anarchy Online: (wwwanarchyonline.com) wel erg duur
Legend of Mir: www.legendofmir.net
Ragnarokonline: www.ragnarokonline.com

Verwijderd

ik voeg er ff DAOC bij

www.darkageofcamelot.com

• buzz
Speel je zelf ook, zo ja, wat raad je aan dan?

Verwijderd

ik speel daoc ja,

Tja je moet er zo'n 25 - 30 piek per maand voor betalen maar het is de moeite waard!!!

Mooie graphics het speel wordt veel geupdate etc...

Verwijderd

Ja ik speel zelf ook, ik zou niet ultima online doen. erg moeilijk in te stappen als newbie. Everquest kan wel, maar als je een goed system en een snelle verbinding en veeeel geld hebt zou ik Anarchy Online nemen.

Verwijderd

Had je zelf mischien een MMORPG in gedachten?

Verwijderd

binnenkort World of Warcraft :)

een probleem het gaat wel $9.99 kosten maar dan heb je ook wat (PU)

Verwijderd

Hoeveel kost Anarchy Online dan :?

Verwijderd

niks met een valse creditcard >:)

Verwijderd

weet iemand hoeveel neverwinter nights gaat kosten om online te spelen?

• buzz
Op dinsdag 01 januari 2002 03:54 schreef DjeV het volgende:
weet iemand hoeveel neverwinter nights gaat kosten om online te spelen?
Jepz, dat wordt helemaal gratis, want ze maken zelf geen servers, voor verdere intelligente vragen kijk op

www.neverwinternights.com

• buzz
Op maandag 31 december 2001 17:12 schreef Darken_Rahl het volgende:
ik speel daoc ja,

Tja je moet er zo'n 25 - 30 piek per maand voor betalen maar het is de moeite waard!!!

Mooie graphics het speel wordt veel geupdate etc...
Maar hoe betaal je dat dan? Creditcard?

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

mijn suggestie:

word dit jaar geloof ik gereleased: Star Wars galaxies. dat lijkt me echt een zwaar gaaf spel worden.

verder schijnt Asheron's Call erg goed te zijn (heb er van wat mensen goede ervaringen over gehoord)
die is ook $10 per maand

betaling gaat via credit card.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• White Dust
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

www.planeshift.it
Het spel is nog niet uit, maar het zal gratiz te downen zijn, en er is verder geen maandelijks bedrag (je kunt wel een maandelijks bedrag betalen, dan kun je in wat grotere huizen wonen geloof ik)
Het spel ziet er verder niet gek uit.

En dan heb je natuurlijk nog RuneScape, te downen op www.jagex.com, ook helemaal gratiz. Ziet er verder niet echt mooi ut (ook niet het belangerijkste bij een RPG), maar RuneScape begint vrij snel te vervelen (bij mij was het ongevereer een 1 1/2 maand dat het leuk was, daarna ging ik er voornamelijk heen omdat ik toch even wou zien, nu ga ik er haast helemaal niet meer heen, de wereld van RuneScape veranderd nauwlijks)

Hoop dat je hier wat mee kunt, ik heb in andere topics al wat gezecht over verschillend MMORPG, dus gebruik anders de search even ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:39
Diablo 2 via Battle.net :P
Lekker helemaal gratis :)
Ik vind het echt stom dat ze voor die online games per maand vragen |:(
Kijk maar naar D2 die kan het toch ook zonder extra kosten?
En laat anders mensen gewoon lekker een eigen server opzetten zoals bij NWN.
(Daarom gaat NWN ook rulen }))

The devil is in the details.

• White Dust
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 01 januari 2002 11:00 schreef Marc00 het volgende:
Diablo 2 via Battle.net :P
Lekker helemaal gratis :)
Ik vind het echt stom dat ze voor die online games per maand vragen |:(
Kijk maar naar D2 die kan het toch ook zonder extra kosten?
En laat anders mensen gewoon lekker een eigen server opzetten zoals bij NWN.
(Daarom gaat NWN ook rulen }))
NWN zal niet een MMORPG worden, meer kleine groepjes mensen onderleiding van een DM die questes proberen te voltooien, de DM probeerd het team te helpen en tegenwerken :)

Wat anderen met NWN doen weet ik niet, het zouw best kunnen zijn dat er een paar wel een MMORPG opzetten, en Interplay zouw dat bemoedigen, maar, tja, Interplay zal NWN niet uitgeven, is er al wat meer info over een andere uitgever :?

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb Lineage gespeeld toen het nog gratis was (misschien nu nog, weet ik niet?) en dat was wel heel leuk..
http://www.lineagethebloodpledge.com
betaling met cc

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

geld vragen voor een goede MMORPG is wel degelijk iets logisch. Neem bijv. Asheron's Call. Daar betaal je 10 dollar per maand voor (het spel is in de winkel ook 22 euro ipv 45, ja ja , gto'tje is euro-bestendig!)
En daarvoor krijg je een schijnbaar goed spel, met ELKE maand meerdere ingrijpende veranderingen in de wereld die weer voor hele nieuwe dingen kunnen zorgen.
Die maandelijkse betalingen is eigenlijk een soort uurloon voor de makers, die na de release nog constant doorwerken.

Maar het klopt wel dat bij sommige MMORPG's het schandalig is dat ze geld vragen, want daar doen ze nauwelijks meer wat aan :(

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 13:26

Boesjke

Excellent!!

Op maandag 31 december 2001 17:19 schreef ChaosKnight het volgende:
Ja ik speel zelf ook, ik zou niet ultima online doen. erg moeilijk in te stappen als newbie. Everquest kan wel, maar als je een goed system en een snelle verbinding en veeeel geld hebt zou ik Anarchy Online nemen.
Hmm volgens mij kan UO best wel als newbie hoor, het is makkelijk om geld enzo te verdienen om snel verder te komen en skills zijn ook easy om te gainen, nu moet ik zeggen dat ik niet weet hoe dit in verhouding is met andere spellen...

Neen

• Pyrus
  • Laatst online: 02-11 08:08

Pyrus

Hardknock life

Op dinsdag 01 januari 2002 12:32 schreef MaXiMizE het volgende:
ik heb Lineage gespeeld toen het nog gratis was (misschien nu nog, weet ik niet?) en dat was wel heel leuk..
http://www.lineagethebloodpledge.com
betaling met cc
Ja, lineage was een geweldig spel. Nu moet je $15,- per maand betalen dacht ik. Ik ben daarom ook gekapt.

LinkedIn

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Dat ultima online, is dat wat op die gratis servers? ik bedoel met lag enz. En als ik dat spel zou kopen, welke moet ik dan hebben? ik heb alleen ultima online third dawn gezien voor 25 piek (gulden). Of zijn er nog nieuwere versies?

Verwijderd

World of Warcraft...

misschien heb je geluk en kun je em nog spelen voor je dood... het gaat denk ik nog wel een poosje duren...

• Hahn
  • Laatst online: 02-11 21:39
Op dinsdag 01 januari 2002 15:21 schreef GTOfire het volgende:
geld vragen voor een goede MMORPG is wel degelijk iets logisch. Neem bijv. Asheron's Call. Daar betaal je 10 dollar per maand voor (het spel is in de winkel ook 22 euro ipv 45, ja ja , gto'tje is euro-bestendig!)
En daarvoor krijg je een schijnbaar goed spel, met ELKE maand meerdere ingrijpende veranderingen in de wereld die weer voor hele nieuwe dingen kunnen zorgen.
Die maandelijkse betalingen is eigenlijk een soort uurloon voor de makers, die na de release nog constant doorwerken.

Maar het klopt wel dat bij sommige MMORPG's het schandalig is dat ze geld vragen, want daar doen ze nauwelijks meer wat aan :(
Ok NWN wordt misschien geen MMORPG, maar wel een MORPG :P
Het lijkt me wel vet dat je met een groepje van alles zelf kan regelen })

The devil is in the details.

• Boesjke
  • Laatst online: 08-10 13:26

Boesjke

Excellent!!

Op dinsdag 01 januari 2002 17:52 schreef BlackMage het volgende:
Dat ultima online, is dat wat op die gratis servers? ik bedoel met lag enz. En als ik dat spel zou kopen, welke moet ik dan hebben? ik heb alleen ultima online third dawn gezien voor 25 piek (gulden). Of zijn er nog nieuwere versies?
Volgens mij krijg je als de third dawn koopt de 3d versie (de nieuwste) en ook de 2d versie erbij, en die laatste vond ik toch fijner. Maar ook als je bv UO:renaissance ergens ziet kan je die ook gerust kopen, die is wel alleen maar 2d maar hij update natuurlijk wel gewoon meteen.

Over die gratis servers weet ik helaas niets omdat ik er nog nooit op heb gespeeld.

Neen

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 18:30 schreef Marc00 het volgende:

[..]

Ok NWN wordt misschien geen MMORPG, maar wel een MORPG :P
Het lijkt me wel vet dat je met een groepje van alles zelf kan regelen })
ik ga idd een kleine mmorpg maken voor m'n clan >:)

Verwijderd

PSO rulez

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 06:06 schreef GTOfire het volgende:

word dit jaar geloof ik gereleased: Star Wars galaxies. dat lijkt me echt een zwaar gaaf spel worden.
die lijkt mij idd ook errug strak worden, lekker in dat SW universum rondhangen :z
In de PCZB wijden ze nu een sectie aan SWG; aan bijv. de verschillende rassen en volgende maand aan omgevingen geloof ik. Maar erg leuk al die veschillende rassen, jammer alleen dat het nog zo lang duurt voordat ie uitkomt :'(

• BlackMage
Op dinsdag 01 januari 2002 18:32 schreef Boesjke het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je als de third dawn koopt de 3d versie (de nieuwste) en ook de 2d versie erbij, en die laatste vond ik toch fijner. Maar ook als je bv UO:renaissance ergens ziet kan je die ook gerust kopen, die is wel alleen maar 2d maar hij update natuurlijk wel gewoon meteen.

Over die gratis servers weet ik helaas niets omdat ik er nog nooit op heb gespeeld.
Dus third dawn is een 3d versie? Ik had een paar screens gezien en die zien er uit ala diabo 1. Maar goed ik haal morgen wel ff UO:Third dawn.

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ja, met SW galaxies heb ik alleen wel last van een gebrek aan orginaliteit.
Wat zowiezo al vaststaat, is dat ik Jedi Master ga proberen te worden. Maar de rassen staan me niet zo aan.
wookie herinnert me teveel aan Chewbacca, en ik ben nie zon fan van chewy.
Zabrak is wel geinig, maar dan krijg je weer dat Darth Maul effect en moet je wel Dark worden :)
Trandoshan is misschien wel wat, maar ik hou nie echt van zo'n hagedissenkop.
Bothan ziet er helemaal uit als een flikkerige megool :)
Mon Calamari is een vis, heeft helemaal geen stijl
Rodian is een bandieten volkje, lijkt me niks
Twi'Lek herinnert me teveel aan dat vage gastje uit Episode 4-6 bij Jabba
Human is wel geinig, maar niet zo orgineel.

Ik denk dat de Trandoshan nog wel de meeste stijl heeft, maar ja, die hagedissenkop he :)

Verwijderd

Zelf zou ik Ultima Online aanraden. Zonder enige twijfel het beste (naar mijn mening) dat op dit moment op de markt is. En voor de mensen die hier anders over denken weet ik zeker dat ze of nooit het gespeeld hebben of teveel in Trammel zijn blijven steken.

Wat betreft Third Dawn, het is 3D maar alleen intressant als je voor puur het Roleplayen gaat. In PvP (Player versus Player) is de Third Dawn client zwaar kut.

En dat UO moeilijk is als newbie? Dat vind ik de grootste bullshit die er is, probleem is dat veel spelers lui zijn. Ze vallen iedereen ermee lastig zonder eerst de handleiding goed door te lezen of even op zoek te gaan naar wat informatie. Ik zelf doe er maximaal 2 weken over om een goeie charachter te maken, met uitzondering van de Siege Pelirious (hoe je het ook schrijf) server.

En als laatste de gratis servers. Ja ze zijn er, in overvloed zelfs. Maar mijn persoonlijke mening is dat die zwaar zuigen. Veel vriendjes politiek, slechte pings en gewoon niet genoeg mensen die erop spelen.

En waar baseer ik dit allemaal op? Ik heb een 43 months account voor UO, een 37 months account en een 12 months account. Allemaal vol met goeie charachters. Trust me I know ;)

• BlackMage
Zelf speel ik op dit moment Ragnarok online. Alleen dat vind ik niet zo leuk, je kan haast niets. Iedereen zit te cheaten en de lag is ook afgrijselijk. Wat ook irritant is is dat je steeds de weg kwijt raakt omdat die map die je hebt niet overzichtelijk genoeg is. Het enige wat leuk is is dat het (nog) gratis is. (Volgensmij had ik deze klachten beter naar Gravaty Co. kunnen sturen :P )
En ik heb meegedaan aan de beta van Anarchy online. (heb er 4 uur!! over gedaan om uit te vogelen hoe je de basis bewegingen maakt: Lopen en vechten.) Maar ut was wel leuk. Alleen nu je moet betalen is het minder want ik heb nog geen creditcard en mijn pa is te bang om dat ding van hem te gebruiken op internet. :'(

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Anarchy online :?

Dit lijkt me een zwaar vet spel.

Verwijderd

Niemand :?

• buzz
Nope, ik kijk heir ook de hele tijd afwachtend.

• Killah_Priest
  • Laatst online: 08:09
Star Wars galaxies lijkt mij echt gruwelijk te worden.
ik heb zo'n 2 jaar Everquest gespeeld (waarvan 1 jaar echt heel intensief) en Verant maakt echt gruwelijke spellen. Everquest is wel aan te raden, ware het niet dat het een beetje tegen zijn eind begint te lopen (voor mij dan).

Wat ik doe bij mijn volgende MMORPG is een "nieuw" spel (binnen de eerste 6 maanden nadat het uit is) uitkiezen om te spelen.
Het is echt beter als je er "sinds het begin" bijbent, valt er nog veel te verkennen enzo. Het kan namelijk erg saai worden als alles al op spoiler sites te vinden is (je gebruikt ze meestal toch wel als ze er zijn en je komt er echt niet uit)

Verwijderd

die nieuwe final fantasy XI of zo wordt toch een gratis MMORPG ??

lijkt me wel strak

Verwijderd

Nouja, ik ben momenteel Anarchy Online aan het downloaden (650mb !) om de 7-Days free trial te proberen, ik laat nog wel van me horen :)

Verwijderd

kewl, die wil ik ook wel eens proberen; laat zeker maar van je horen

• buzz
Op woensdag 02 januari 2002 20:54 schreef iefje het volgende:
Nouja, ik ben momenteel Anarchy Online aan het downloaden (650mb !) om de 7-Days free trial te proberen, ik laat nog wel van me horen :)
Dat ga ik denk ik ook maar ff doen, is de download snelheid beetje aanvaardbaar?

Verwijderd

Hoi, ik ben was beta tester geweest voor Anarchy Online.
Mijn Conclusies over dit spel was toen:
Spel is zeker geld waard, goede graphics goede gameplay en het is gewoon fucked up verslavend, het is waar controls zijn iets minder, maar het spel is gewoon een topper.
Toen der tijd was het iets minder want het had nog veel @#$@ bugs. Crashte vaak naar desktop enzo. Maarja het spel als je het speelde werd je gewoon gek het was gewoon echt super.
Greets Jeff.

p.s. Crashen naar desktop kon ook aan me baggere 3dfx liggen. B-)

Verwijderd

Voodoo 3 bedoel ik he!! :o
Niet dat ik dadelijk geflamed word!!
Respect 2 3dfx O+

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:35 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Dat ga ik denk ik ook maar ff doen, is de download snelheid beetje aanvaardbaar?
volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken over de download snelheid; zorg eerst maar een dat je een creditcard hebt |:( ik heb er iig geen
jammer... :(

Verwijderd

Mijn pa heeft een creditcard. Morgenvroeg ff reggen.

Ik heb hem net in 3 uur gedownload (Maastricht@Home)

Verwijderd

probeer ook de beta voor dark age of camelot

http://www.doac-europe.com

dus nog heel eventjes gratis spelen

Verwijderd

link werkt niet :'(

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 07:00 schreef [YR]paladin het volgende:
probeer ook de beta voor dark age of camelot

http://www.doac-europe.com

dus nog heel eventjes gratis spelen
hoe lang nog?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
die link werkt niet, en ik wil hem al heel lang gratis testen, om te kijken wat nou is, en of het mij mooi lijkt

Verwijderd

Het is http://www.daoc-europe.com/

In de FAQ staat: Beta-tests in Europe will begin in November. The full game is be launched in January 2002.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08

Bloodclot

Jawier!

ik heb me geregged bij daoc, maar waar kan ik inloggen en waar kan ik downloaden? :P ik zie vast iets over het hoofd

Verwijderd

Ik ben de client voor DAOC nu hier aan het downloaden: http://perso.club-internet.fr/jeabou/camelot.zip

Die link stond daar op het forum, en hij is redelijk snel.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 03 januari 2002 12:04 schreef Boris_the_Blade het volgende:
Ik ben de client voor DAOC nu hier aan het downloaden: http://perso.club-internet.fr/jeabou/camelot.zip

TIEGE DANK! (fries)

Lekker snel. max van mijn chello

oei :) 240MB :)

Verwijderd

thx :D :D
Damn ik luv jou! >:)

Verwijderd

www.neocron.net

moet wel voor betaald gaan worden en voor de beta-test versie zijn nog 30.000 wachtenden voor u :'(

maar op de site kan je zien dat een geil speeltje wordt 8-)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:04 schreef Boris_the_Blade het volgende:

Hij vraagt bij mij om een CD-Key ;(

Verwijderd

Die cd key hoef je niet in te vullen bij de beta, druk gewoon op OK en dan doet ie het.

Verwijderd

Ik heb een character gemaakt, dan druk ik op play, ik krijg zo'n scherm te zien en ben dan weer terug in het select character menu :? :? :?

Verwijderd

hmm, vaag
in ieder geval, als jullie een keer rondlopen op albion op de excalibur server
en je ziet ostenard, zeg hem dan even hallo, dan zeg ik ook even hallo terug ;)

Verwijderd

AAAAAHHHHHh

ik wil dit spelen!!!! :'(

het is op elke server :(

Verwijderd

Er wordt met die .zip ook niks in je registry gezet ofzo.

Moet ik soms iets anders doen nog?

Verwijderd

schop

Verwijderd

Ik heb DAOC zojuist geïnstalleerd, character gemaakt en hoppa...de gameworld wordt geladen en dan reboot mijn PC ineens spontaan :( :(

iemand een soortgelijk probleem gehad?

Verwijderd

mm, ik ben hem aan het downen en ik laat morgen wel ff weten of ie het WEL goed doet.

ik hoop het wel :9~

• BlackMage
Bij mij werkt Doac perfect. Ziet er ergug gaaf uit. alleen vind ik het jammer dat als iemand chat die zin niet boven zijn of haar hoofd komt te staan. Nu mis je de helft van de text wat anderen zeggen ;(

Verwijderd

nou, bij mij doet ie het ook goed, geen problemen.
Alleen jammer dat ik geen nederlandse spelers kan vinden, ik heb alledrie de servers uitgeprobeerd...
in Avalon zitten Duitsers voor zover ik weet, en bij die ene (niet Excalibur) ben ik ervan overtuigt dat ie vol zit met Fransen...
Iemand een idee?? op welke spelen jullie?

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

ik had toen avelon gekozen.
maar zitten vol met duitsers.
ik heb nu een lvl6 viking dwarf warrior.

Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen op die engelse server.

Servers zijn nu down.
Stiekem vind ik everquest mooier. maar de full van camelot wordt denk ik wel uitgebreider.

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Op donderdag 03 januari 2002 14:44 schreef opium het volgende:
www.neocron.net

moet wel voor betaald gaan worden en voor de beta-test versie zijn nog 30.000 wachtenden voor u :'(

maar op de site kan je zien dat een geil speeltje wordt 8-)
Neocron is echt een bout spel hoor...en ik meen het serieus. Ik heb de beta enkele weken gedaan en het is gewoon lelijk en het speelt totaal niet lekker :)

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 18:05 schreef Bloodclot het volgende:
ik had toen avelon gekozen.
maar zitten vol met duitsers.
ik heb nu een lvl6 viking dwarf warrior.

Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen op die engelse server.

Servers zijn nu down.
Stiekem vind ik everquest mooier. maar de full van camelot wordt denk ik wel uitgebreider.
die servers waren idd down (nu weer open), maar welke is dan de engelse server??? Dat wil ik wel graag ff weten, want met die Fransen valt niet te communiceren |:(

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:18
excalibur is de engelse server, maar er lopen overal wel wat nederlanders en belgen rond.
Ik speel zelf vaak op excalibur, maar het is 's avonds zo ontzettend druk :( Dan kom je er gewoon niet in. Verder draait DAoC bagger met een geforce + XP of win2k :(

maar ja het blijft wel verslafend :P

main char:
Actieman Bas
Lvl 13 firebolg druid
<eternal warriors>

op excalibur

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Verwijderd

Mja... kheb een beetje zitten lezen.
En wat ik wou vragen:
Heeft iemand de Neocron Beta4 al gespeeld?
Ik heb de hele 1,2 GB geDLed, maar als ik in wil loggen krijg ik de 'welbekende' error " 1257772172 MOR " ...
OP het forum staat ook niks [ http://www.neocron.com/forum ] ! ! !
Hoe ziet het eruit, wat is de playability enz.?

Thx allready :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2002 01:36 . Reden: Mja, gewoon B) ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:26
Voortaan eerst even zoeken, en goed nadenken voor je een oud topic omhoog schopt: Neocron Open Beta!!

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.