Toon posts:

Cistron ADSL Maxx en ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch een vraag, en ik kom er niet helemaal uit. Cistron is al gemailed, maar dat kan wel ff duren.
Ik heb Cistron Maxx aangevraagd, en onze centrale zou deze maand klaar zijn. Vervolgens krijg ik bericht dat er geen linesharing mogelijk is, EN dat ADSL over ISDN niet mogelijk is voorlopig. Nu heeft een vriend van me Demon ADSL met ISDN, en die woont hier vlakbij. Ik snap niet goed wat er dus aangepast moeten worden zodat Cistron ADSL over ISDN hier kan komen. Het is wel zo dat ik die 2e telefoonlijn nodig heb; ik gebruik hem zakelijk en niet om te internetten.
Wat is nu makkelijker? ISDN terugzetten naar een 2e analoge lijn en dan wel direkt Cistron nemen (zodra linesharing werkt) of iets anders zoals een derde (analoge) lijn kopen tot het wel kan?! Ik snap niet zo goed waar nu het probleem zit. Iemand die dit wel weet?

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Reden dat Cistron dat nog niet aan kan bieden is omdat BBNed dat niet ondersteund. Wanneer je Demon neemt gaat dit via BabyXL. BabyXL besteld voor jou een analoge lijn waar alleen ADSL over gaat, vandaar dat je dat probleem dan niet hebt. Makkelijkst is om zelf een analoge lijn naast je ISDN te laten aanleggen en deze ZONDER linesharing te gebruiken met ADSL van Cistron.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad, naar 3 weken zeiden ze pas dat ADSL over ISDN nog niet te krijgen was , pas na het 1e kwartaal of het 2e, vanwege de apparatuur die ze nog moeten krijgen, dus of je zet 1 lijn over naar analoog of je vraagt een nieuwe analoge lijn erbij, is binnen 2 dagen geregeld, en daarover ga je internetten.

anders geen cistron het komende half jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik een derde lijn laten leggen door KPN, en die door Cistron laten overzetten in een pure ADSL lijn? Dan hoef ik toch ook die 35 piek per maand niet meer te betalen voor die lijn? Want ik ga er niet mee bellen, geen linesharing dus...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op dinsdag 01 januari 2002 23:16 schreef Sir Soes het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet ik een derde lijn laten leggen door KPN, en die door Cistron laten overzetten in een pure ADSL lijn? Dan hoef ik toch ook die 35 piek per maand niet meer te betalen voor die lijn? Want ik ga er niet mee bellen, geen linesharing dus...
je maakt er idd een "adsl-lijn" van...

en helaas moet je toch KPN die 35 piek dokken...

• VHware
Zal je alleen voor het eerste jaar moeten betalen, daarna niet meer. Je kan ook net als BabyXL een klacht indienen bij OPTA, gezien je de lijn niet voor spraak wilt gebruiken maar voor ADSL.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op dinsdag 01 januari 2002 23:35 schreef VHware het volgende:
Zal je alleen voor het eerste jaar moeten betalen, daarna niet meer. Je kan ook net als BabyXL een klacht indienen bij OPTA, gezien je de lijn niet voor spraak wilt gebruiken maar voor ADSL.
'k vind het niet meer dan normaal hoor, dat je voor die lijn betaald...

Je gebruikt die lijn toch? of het nou voor data of spraak is... En aangezien die lijn niet van jou is, met je ervoor betalen !
De KPN heeft ook kosten, of er nou data of spraak overheen gaat.....

• VHware
Op woensdag 02 januari 2002 12:39 schreef Cutebritney het volgende:

'k vind het niet meer dan normaal hoor, dat je voor die lijn betaald...

Je gebruikt die lijn toch? of het nou voor data of spraak is... En aangezien die lijn niet van jou is, met je ervoor betalen !
De KPN heeft ook kosten, of er nou data of spraak overheen gaat.....
Verschil alleen is dat de lijn meteen wordt geporteerd naar BBNed... BBNed moet ook abbokosten betalen welk veel hoger zijn ook nog eens -> dubbel inkomsten -> lijn niet meer van KPN maar van BBNed. Maar je betaald wel het eerste jaar abbo, i.v.m. de voorwaarden van KPN (minimaal 1 jaar).

Verwijderd

Kunnen we hier niet met z'n allen iets aan doen? Iets gezamelijks met de OPTA of whatever?

Ikzelf zit met m'n priority telecom (bellen via de kabel en dus geen actieve kpn telefoonlijn)

Verwijderd

double post

Verwijderd

Iemand al ervaring met Cistron mAxx? kan de theoretische snelheid van 975K echt gehaald worden?

• VHware
Op dinsdag 08 januari 2002 15:58 schreef Sjawarmaman het volgende:
Iemand al ervaring met Cistron mAxx? kan de theoretische snelheid van 975K echt gehaald worden?
Mwah ik had 890kB/sec, dicht in de buurt dus wel.
Bij Cistron testpage
Pagina: 1