Computer bevriest soms

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Gisteren hebben we de nieuwe computer in elkaar gezet. Maar het beeld bevroor telkens in Xp en Me. We hebben in de bios gekeken en het bleek dat de cpu veels te warm werd, rond de 60 graden. We hebben vandaag een cooler en koelpasta gehaald en nu blijft hij rond de 45-47 graden.

Maar het is probleem is er nog steeds, en het valt ook op dat het beeld meestal bevriest als ik iets installeer (Sims, of programma's). Hij doet dan niets meer, ook knippert het lichtje van de harde schijf niet meer.. alleen resetten is dan nog een oplossing.

Ook valt het op dat als ik de computer aanzet, of heb gereset dat de cdrom spelers (Lite-on Pri-slave, Nec Sec-Master) zich wel lijken te verslikken. Ze zitten telkens te kijken of er iets in zit (ja heb al uitgeprobeerd met en zonder iets erin, maar hielp niet), en ook het rode ledje van de HDD knippert. Mijn monitor blijft uit (hij moet beeld krijgen, anders gaat ie op standby ofzo, het is een Compac 17")

Waar kan dit probleem aanliggen? De temperatuur blijft rond de 47 graden, dus volgens mij ligt het niet daar meer aan. Maar het lijkt of er iets zit bij de IDE. Ook heb ik de cdroms er een voor een uitgetrokken, maar hij bleef hetzelfde doen, of hij starte Windows helemaal niet meer op.

edit: Ik heb hem niet overgeclockt. En de geluidskaart, netwerkkaart, en de usbcontroller zitten allemaal op IRQ11. Als dat het is hoe verander ik dat? Anders slot voor de geluidskaart (Slot 3 naar Slot 2) hielp niet.

specs

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de latency driver van Via. Nieuwe 4 in 1 drivers, USB optical muis eraf etc... Het enige wat ik nog kan verzinnen en anderen in een vorig draadje is een voeding die tekort schiet. Alhoewel volgens de site van AMD mijn 300 wat voeding toereikend moet zijn voor mijn XP 1800.

Ik zal even kijken of ik het andere draadje nog kan vinden, waar ik dit in gepost heb.

Verwijderd

Bij deze!

[topic=363219]

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 16:10 schreef Vision-450 het volgende:
Het enige wat ik nog kan verzinnen en anderen in een vorig draadje is een voeding die tekort schiet. Alhoewel volgens de site van AMD mijn 300 wat voeding toereikend moet zijn voor mijn XP 1800.
Er zit een 300W voeding in.. lijkt me genoeg?

specs

Verwijderd

Leek mij ook. Ik heb hem echter wel vol hangen, oftewel 3 casefans, 3 cd rom spelers enz.. De Athlon XP schijnt alleen al 100 watt te trekken. Maar goed ik had dezelfde reactie als jij.

Een Enermax voeding van 200 piek na mijn Aopen aanschaffen vind ik ook niet zo'n economische oplossing!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Freeze --> vrijwel zeker heeft dit met je videokaart te maken.
Wissel hem eens om met een lokale PC-guru of installeer eens nieuwe drivers.

Oh ja, 'tweak' ook even je BOIS:

AGP Fast Write: Disabled (om te testen)
AGP: 2x ipv 4x

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
[quote]
Op maandag 31 december 2001 16:15 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Freeze --> vrijwel zeker heeft dit met je videokaart te maken.
Wissel hem eens om met een lokale PC-guru of installeer eens nieuwe drivers.[/qoute]

Waar moet ik kijken om te zien welke versie drivers ik heb voor m'n GF2? Bij Directx soms?

Daar staat:
----------------Apparaat----------------

Naam: ASUS V7700 Ti SDRAM v14.62a
Fabrikant: (Standaardbeeldschermadapters)
Chiptype:
DAC-type:
Totaal geheugen (ong.): 63.5MB
Huidige weergavermodus: 1024x768 (32bit) (85Hz)
Beeldscherm: HL-7770A

----------------Stuurprogramma's----------------

Hoofdstuurprogr.: nvdisp.drv
Versie: 4.13.01.1462 (Engels)
Gecertificeerd: Nee
Mini-VDD: nvmini.vxd
VDD: *vdd

----------------Opmerkingen----------------

- Bestand nvdisp.drv is niet gecertificeerd, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs. U kunt misschien een gecertificeerd stuurprogramma verkrijgen van de fabrikant van de hardware.

- Klik op de bovenstaande knop DirectDraw testen om de werking van DirectDraw te testen.

- Klik de bovenstaande knop Direct3D testen om de werking van Direct3D te testen.
Op maandag 31 december 2001 16:15 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

Oh ja, 'tweak' ook even je BOIS:

AGP Fast Write: Disabled (om te testen)
En nog iets met AGP: 2x ipv 4x (zal ff kijken wat het is)
Het is een 4x agp-kaart, dus in theorie zou hij moeten werken!

Ook heb ik net effe gezocht in de search, en las ik dat de CPU snelheid niet op 133 kon :'( Is dit waar?

[topic=353758/1/25]

Anders heb ik een verkeerd moederbord, want ik wil wel op 1400Mhz draaien, en niet op 1050Mhz.

specs

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Volgens mij ligt het aan het mobo. Ik heb hem op 100/100mhz gezet, en ik kon zonder problemen (alleen krakent, en piepend geluid van de SB) The Sims installeren.

Dus dat wordt het mobo omruilen.. :( Suggesties voor goede mobo's?

specs

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
vet overklokken dan bevriest hij niet meer

Verwijderd

Waarom noemen ze het eigenlijk bevriezen?

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
Op maandag 31 december 2001 18:56 schreef vinniel het volgende:
Waarom noemen ze het eigenlijk bevriezen?
als je bevriest doe je helemaal niets meer dus daarom

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op maandag 31 december 2001 17:23 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Volgens mij ligt het aan het mobo. Ik heb hem op 100/100mhz gezet, en ik kon zonder problemen (alleen krakent, en piepend geluid van de SB) The Sims installeren.

Dus dat wordt het mobo omruilen.. :( Suggesties voor goede mobo's?
Niet om ECS af te kraken, maar ik vind dat bordje flut. Ik heb er ook al problemen mee gehad. Ik zou, als ik jouw was, eens een Asus A7V266 proberen

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 19:28 schreef cobratbq het volgende:

[..]

Niet om ECS af te kraken, maar ik vind dat bordje flut. Ik heb er ook al problemen mee gehad. Ik zou, als ik jouw was, eens een Asus A7V266 proberen
Ja... Nu heb ik ook alweer problemen met de IDE. Hij doet keilang over het decteren van mijn harde schijf, terwijl dat net nog niet zo was. Maar omdat ie net niet eens in de BIOs kwam, moesten we weer de CMOS resetten.. begint lekker! :'(

En ik heb net gekeken voor die Asus bij Europc, en daar stond alleen ddr bij. Ook nog tips voor sdram mobo's?

specs

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:39
Asus A7V :)
Ik heb deze met ook een V7700 Videokaart...
En hij is SDRAM. Zo goed?

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 20:29 schreef Eftelingtijntje het volgende:

[..]

Ja... Nu heb ik ook alweer problemen met de IDE. Hij doet keilang over het decteren van mijn harde schijf, terwijl dat net nog niet zo was. Maar omdat ie net niet eens in de BIOs kwam, moesten we weer de CMOS resetten.. begint lekker! :'(

En ik heb net gekeken voor die Asus bij Europc, en daar stond alleen ddr bij. Ook nog tips voor sdram mobo's?
Epox 8KTA3+ RAID ?
Is als best getest bij www.hardwareinfo.nl

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik had dat ook wel eens. Vooral in spellen. De oplossing lag bij mij dat ik mijn geheugen instellingen in het BIOS moest veranderen.
Mijn MSI K7T pro2 heeft een FSB van 100 mhz, en er zit een PC133 DIMM in. Die DIMM is van slechte kwaliteit, vandaar dat ik mijn instellingen moest veranderen. Hoe dat precies heette ben ik het vergeten.
Zal het even opzoeken voor je

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
Bij mij was het de DRam Clock die het em deed

[edit:] ik zou toch zweren dat ik op het edit knopje drukte, maar der verschijnt een totaal nieuwe reply.
Hm.....ik ben wel moe, maar ik wist niet dat ik zo moe was :)

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

offtopic:
komt door het weer, denk ik...
mijn auto startte vanmorgen ook heel moeilijk...
;)

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Misschien moet je iets minder vloeibare stikstof op je Xp'tje gooien. Dan bevriest hij niet meer. ;)

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn videodrivers aangepast. Ik heb de detonator drivers 21.81 genomen die Hercules aanbood op de fabrikant site en verder XP opnieuw geinstalleerd op een NTFS partitie i.p.v. een Fat 32 partitie. Tot nog toe lijkt dit het einde van mijn bevriezingsverschijnselen! Suc6! :)
Pagina: 1