[******Maxtor] kan niet fikken vanaf deze schijf.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een plex 24, gebruik Nero om te fikken maar zodra ik vanaf mijn :r :r :r Maxtor probeer te fikken kapt de fikker er mee. Zodra ik de gegevens vanaf mijn Seagate schrijf is er geen probleem.

Heb ik dan toch gelijk dat Maxtor gewoon een klote schijf is (de D740X)..
ik ga iig even een filmpje posten zodra ik de hdd ga slopen >:) (of iemand moet hem willen hebben en er geld voorover hebben, want deze schijf gaat er direct uit (ga van de week nog een Seagate halen)

Verwijderd

geen probleem hier met mijn maxtor hoor..

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
haha alsof het aan de MaXtor schijf ligt...
Ik kan vanaf mijn d740x prima branden op 24x

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 15:50 schreef Splatter het volgende:
haha alsof het aan de MaXtor schijf ligt...
Ik kan vanaf mijn d740x prima branden op 24x
Ik heb dus echt wel het idee dat het aan de Maxtor ligt.
ding is zo mega sloom, blijft vaak hangen, terwijl Seagate(s) geen problemen geven.
Geeft mij toch het vermoeden dat die schijf niet deugt

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

heb ook nooit problemen gehad met maxtor schijven. Werken altijd goed. Is het alleen branden? moet je eens kijken of je schijf (bios) alles wel maximaal heeft staan (UDMA5 met 80pin kabeltje), sector transfers op max, etc) en natuurlijk dattie in win ook niet meer in pio mode draait. Als je nero je harde schijven laat tsjekken op snelheid, kun je ook zien hoe snel die gaan. Als ze het niet meer kunnen bijbenen kan je brander (heb je een soor burn-proof?) moeilijk gaan doen. Van de D740X lijn kun je minstens 20,25 meg/s verwachten.

En als je m echt kwijt wil, hoeveel gig en wat wil je ervoor?

Localhost is where the heart is

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 08:54

zaadstra

Überprutser

Misschien moet je even "windows" tikken op die DOS prompt :Z

Maar heb je alles al gechecht? Master/slave jumpers op hd en bakker, DMA settings voor bakker en Maxtor...
Hang je bakker eens aan een ander (of eigen) IDE kanaal...

Roept je bakpakket geen specifieke foutmeldingen? En gebeurt het ook met emuleren? Probeer eens een ander bakpakket...

Veel test-plezier >:)

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 08:54

zaadstra

Überprutser

Op maandag 31 december 2001 15:55 schreef terw_dan het volgende:

[..]

ding is zo mega sloom, blijft vaak hangen
DMA! :Z

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 15:55 schreef SilentStorm het volgende:
heb ook nooit problemen gehad met maxtor schijven. Werken altijd goed. Is het alleen branden? moet je eens kijken of je schijf (bios) alles wel maximaal heeft staan (UDMA5 met 80pin kabeltje), sector transfers op max, etc) en natuurlijk dattie in win ook niet meer in pio mode draait. Als je nero je harde schijven laat tsjekken op snelheid, kun je ook zien hoe snel die gaan. Als ze het niet meer kunnen bijbenen kan je brander (heb je een soor burn-proof?) moeilijk gaan doen. Van de D740X lijn kun je minstens 20,25 meg/s verwachten.

En als je m echt kwijt wil, hoeveel gig en wat wil je ervoor?
Het is een 40Gb hdd, 7200rpm, ik heb hem sinds 3e kerstdag, dus minder dan een week en ik wil er nu al vanaf.
het vervelende is dat ik hem nodig heb omdat ik anders geen schijf heb waar ik een OS op kan zetten.
Maar heb alvast een extra hdd besteld, maar ik vind het toch zonde van mijn centen. Een nieuwe hdd die ik niet fatsoenlijk vind werken..
wat ik ervoor moet hebben weet ik (nog) niet, maar als ik hem wegdoe laat ik het je wel even weten.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:24

Klippy

Still Game

Op maandag 31 december 2001 16:00 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Het is een 40Gb hdd, 7200rpm, ik heb hem sinds 3e kerstdag, dus minder dan een week en ik wil er nu al vanaf.
het vervelende is dat ik hem nodig heb omdat ik anders geen schijf heb waar ik een OS op kan zetten.
Maar heb alvast een extra hdd besteld, maar ik vind het toch zonde van mijn centen. Een nieuwe hdd die ik niet fatsoenlijk vind werken..
wat ik ervoor moet hebben weet ik (nog) niet, maar als ik hem wegdoe laat ik het je wel even weten.
Mis ik hier wat ofzo :?

Je koopt een nieuw schijf, vindt dat 'ie niet goed werkt en koopt een nieuwe :?

Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zou dan toch ff teguggaan en een andere vragen.

Die schijven zijn super, jij hebt gewoon een mindere, dus garantie....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Check eerst maar es of DMA aanstaat van die HD voordat je hier loopt te blaten

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
DMA ff checken, kijken of de schijf wel in orde is dmv van Maxblast, Zitten brander en schijf op dezelfde controller zo ja, wissel de Samsung en de Maxtor eens en gegarandeerd werkt het WEL, maar kan je neit meer branden vanaf je Seagate.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 16:02 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Mis ik hier wat ofzo :?

Je koopt een nieuw schijf, vindt dat 'ie niet goed werkt en koopt een nieuwe :?

Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zou dan toch ff teguggaan en een andere vragen.

Die schijven zijn super, jij hebt gewoon een mindere, dus garantie....
Dat is het dus, de schijf werkt in principe naar behoren, staan geen fouten op oid.
Maar ik ben gewoon niet tevreden over zijn prestaties (zelfde als dat je een Ferrari in je garage hebt staan, koopt er een ford bij en die Ford is dan langzamer, waardoor je hier niet of minder tevreden mee bent)..

Maar zelfs met DMA aan is die schijf te sloom in mijn ogen (terwijl anderen misschien wel tevreden zijn)

Ik zet in deze pjoeter nog wel een extra Seagate, kan in mijn andere systeem nog 1 cdrom en 3 hdds bijplaatsen, dus mag ie daar gaan zitten, zichzelf een beetje vervelen)

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-04 07:55
Soms kunnen schijven van verschillende merken ook niet goed met elkaar overweg... Probeer m eens in een andere computer

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 16:09 schreef XTerm89D het volgende:
DMA ff checken, kijken of de schijf wel in orde is dmv van Maxblast, Zitten brander en schijf op dezelfde controller zo ja, wissel de Samsung en de Maxtor eens en gegarandeerd werkt het WEL, maar kan je neit meer branden vanaf je Seagate.
brander en schijf hebben uiteraard een andere controller.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 16:11 schreef ikke_ het volgende:
Soms kunnen schijven van verschillende merken ook niet goed met elkaar overweg... Probeer m eens in een andere computer
Is al gebeurd, dat was wel nodig, omdat dat kreng geheeld niet herkend werd (bleek gewoon te zijn dat hij eerst een debug nodig had voordat hij gefdisked wou worden):(

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 31 december 2001 16:13 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Is al gebeurd, dat was wel nodig, omdat dat kreng geheeld niet herkend werd (bleek gewoon te zijn dat hij eerst een debug nodig had voordat hij gefdisked wou worden):(
En gaat er dan al geen lampje branden bij jou? Ik heb in totaal 6! van die schijven waarvan er 4 in deze pc.. en ze werken allemaal gewoon naar behoren (zowel op mijn losse udma 100 controller als op mijn mobo)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 16:22 schreef Wimo. het volgende:

[..]

En gaat er dan al geen lampje branden bij jou? Ik heb in totaal 6! van die schijven waarvan er 4 in deze pc.. en ze werken allemaal gewoon naar behoren (zowel op mijn losse udma 100 controller als op mijn mobo)
Ik heb dus ook het vermoeden dat die schijf niet helemaal goed is, maar anders kan ik helemaal niet verder werken op deze pc.
en terug gaan naar de winkel is geen optie.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik had ook zo iets.
Wou ook wat branden, dus eerst naar harddisk en dan naar brander, en op het moment dat ie wou branden (plop)fout melding.
Wat bleek dat die schijf toevallig gebruikt werd door seti.
Mijn oplossing was dus seti uit zetten, en probleem opgelost.

jopioware

(S@NL-Ghost)

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Pagina: 1