Toon posts:

3com 905 onder netware 5.1 SP3 op 100mbit ipv 10?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de NIC 905 van 3com op 100Mbit krijgen onder netware 5.1 of kan dat gewoon niet?

hij werkt nu alleen maar op 10Mbit en dat vind ik een beetje erug zonde van zo'n mooi kaartje en een snelle server.

Oja hij is eerst wel 100Mbit maar zodra de driver geladen wordt springt hij op 10Mbit en het is wel de driver voor de 90x serie.

Groeten Jens

Verwijderd

speed=100 achter de regel zetten waar de kaart geladen wordt?

Of via inetcfg daar de kaart defineren. Daar kun je ook weer de speed bepalen. (is meer menu gestuurd, maar doet het zelfde)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of hij hangt aan een 10 Mb hub :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 17:00 schreef Koffie het volgende:
Of hij hangt aan een 10 Mb hub :?
Of je kan niet lezen! :)

maar in de eerste post staat dus dat hij eerst 100 is tot de driver wordt geladen! Denk je dat hij ook 100 is als hij in een 10Mbit zit :?

Of denk je dat ik DOM BEN? :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 02 januari 2002 01:10 schreef Jens het volgende:

[..]

maar in de eerste post staat dus dat hij eerst 100 is tot de driver wordt geladen! Denk je dat hij ook 100 is als hij in een 10Mbit zit :?

mischien dat de driver hem wel DEFAULT op 100 zet, en er middels een detectie op de lijn achterkomt dat het een 10mb hub betreft (of een 100mb switch waarvan de poort op 10mb staat) ??? (dus vast ingeklopt op poortniveau),

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 01:10 schreef Jens het volgende:

Hij probeerd alleen maar met je mee te denken. Je hoeft niet boos te worden.
Bovendien sommige mensen die hier posten zouden zulke fouten wel maken. (zelfs sommige systeembeheerders die ik ken).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?
Waar staat dat je een 100 Mb hub dan wel switch gebruikt ?
Als de kaart default op100 Mb staat, zal hij hoogstwaarschijnlijk het lampje van 100 Mb laten branden.
De driver zorgt echter voor detectie e.d. , als die driver nu signaleert om wat voor reden dan ook dat het zooitje op 10 Mb moet draaien, forced hij de kaart naar 10 Mb.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/koffie/10mbNIC.jpg
:X

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Belangrijke netwerk componenten kun je het beste NOOIT op auto-detect zetten. Dit zorgt voor extra netwerkverkeer en is niet betrouwbaar. (Dit staat zelfs in het officiele Cisco CCNA cursusboek)
Pagina: 1