Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

-1 patser

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een slechte suggestie, maar desalniettemin zou ik hem toch willen suggeren als extra moderatie-optie.
-1 patser.
Deze zou speciaal voor mensen die in de reactie alleen maar lopen te pronken met hun spullen en verder geen toegevoegde waarde hebben voor de nieuwsposting.
Speciaal voor mensen die reageren in de trent van :" Op mijn pIII-933 heb ik dat probleem niet" of "mijn OS doet dat nooooooit fout (jij hebt dus wel een dom OS)"

Ook mensen die bij een review of preview reageren in de trent van :"dat heb ik vorige week al besteld" zouden dan op de juiste manier gemodereerd kunnen worden.

Persoonlijk mis ik de -1 patser wel een beetje, -1 overbodig snappen de meeste toch niet.

Ideetje? of weer een beetje tever doorgedraaft?

Verwijderd

+1 grappig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

+1 inzichtvol

(kan ik momenteel niet op t.net modereren, dan maar hier)

Kweet niet of je hiermee mensen (alweer) op hun teentjes trapt. Maar zit wel wat in

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
NOT!

Dat is nou juist mis aan de manier waarop er nu wordt gemodereerd: het is niet de bedoeling dat je als moderator je persoonlijke mening ventileert over [wat] anderen [zeggen] door plus- en minpunten te geven. Het is de bedoeling dat moderators zo beoordelen dat je als lezer een niveau kan kiezen om flamebaits, spam, trolls etc. niet te hoeven zien of alleen de inhoudelijke postings maar te lezen. Dus het gaat er niet om of je het er mee eens bent of dat je er jeuk van krijgt. Dit soort reacties kan informatief en behulpzaam zijn (als je bijvoorbeeld wilt upgraden). Als het niet informatief is, is het overbodig; als de poster vervelend is troll of flamebait; als er een link bijstaat spam etc.

Verwijderd

[+1 inzichtvol]
Dit soort reacties kan informatief en behulpzaam zijn (als je bijvoorbeeld wilt upgraden).
Een opmerking als: Ik heb lekker al een nieuwe versie of ik heb al 90 minuten CD's binnengekregen zou je als overbodig kunnen beoordelen, maar -1 patser vind ik de lading nog beter dekken (maar er zullen ook weer een heleboel mensen misbruik van gaan maken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif)

• arjenk|IA
Mefisto_, dat is wel zo maar zo speel je op de persoon en niet op de bal. Dat lokt alleen maar flames uit, nog even afgezien van het ge/mis-bruik. Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat moddies het wel grappig vinden om iemand -1 patser te geven - zonder kwaadaardige bedoelingen dan.

Verwijderd

n o t

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel voor -1 patser... Ik zie die opmerkingen ook heel vaak en ze zijn zooooo makkelijk. Ik kan ook op gaan scheppen over wat ik allemaal in mijn pc-tje heb hangen... -1 patser maakt de poster duidelijk dat hij een domme nutteloze posting heeft gedaan, prima toch?

Trouwens, sommige mensen snappen dat modereren toch al niet of gaan modereren zonder het artikel te lezen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Zo kreeg ik vorige week een aantal keer een offtopic reactie doordat ik reageerde op iets wat verder in het artikel stond... Het sloeg niet direct op de titel, maar de titel sloeg op het eerste deel van het artikel... Errug irritant...

Enne, hoe worden de mod points nu eigenlijk berekend? Is me nog steeds niet duidelijk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

arjenk legt precies de vinger op de zere plek. hoe hij het uitlegt, DAT is moderatie, en DAARVOOR is moderatie. meningen ventileer je maar door een reactie

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 21:16
meningen ventileer je maar door een reactie
..die vervolgens tot -1 [Flamebait] wordt gemodereerd. Dat soort meningen kun je niet ongestraft kwijt buiten het forum.

• arjenk|IA
Maar met die -1 flamebait wordt de modder in kwestie meegesleept in je val - daar zorgt de modbot wel voor Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Pagina: 1