Luister vriend,
Ik weet niet wie jij bent, en ik heb je nog nooit eerder hier gezien, maar als jij denkt dat dit forum en de posters daarin alleen maar posten om te zeuren over de puntjes die ze vinden die ze moeten krijgen, dan heb je het toch wel
ernstig fout....
De meeste mensen die hier komen, zijn ex-moderators uit de tijd dat het nog een zogenaamd "elite" clubje was, en mensen met kennis hoe er er gemodereerd zou moeten worden, en die dus zien hoe het nu gebeurd, en daar op of aanmerkingen over hebben.
Dat zou je ook zien als je eerst eens wat meer threads hier door zou lezen, en niet alleen maar de visible list.
Behulpzame postings die op 0 worden gezet, verdwijnen uit de visible list. Mensen kunnen die postings standaard dus
niet lezen, waardoor ook weer de kans bestaat dat mensen in herhaling gaan vallen.
- De aanleiding is volgens mij dat enkele klagers opmerkingen erover hebben gepost. Ik mag vooronderstellen dat mensen die het ermee eens waren, niet postten (geen aanleiding toe). Ik betwijfel echter ten zeerste of de klagers de grote meerderheid vormden, dus is naar mijn mening bij de wijziging uitgegaan van de mening van een kleine groep, wat ik afkeurenswaardig vindt. (Deze mening dus wel gepost door iemand die tevreden was over het oude systeem)
Iedereen mag hier zijn mening kwijt, doen ze dat niet, zijn ze het er mee eens. Willen ze het wel doen, maar durven ze het niet, is dat hun probleem. Weten ze dit forum niet te vinden, is het al helemaal niet erg, want dan zijn ze dus niet geinformeerd, en boeit het dus niet. Sowieso was het niet onze bedoeling om de Modpoints omlaag te krijgen, maar de modpoints voor de "rookies" omlaag te krijgen, zodat er minder fouten worden gemaakt. Daar heb je voor het gemak waarschijnlijk overheen gelezen...
Voorts vind ik het erg kinderachtig om middels het posten in dit forum je scores opgewaardeerd te krijgen. Dit neigt naar vriendjespolitiek (iedereen is het hier met elkaar eens).
Als iemand hier klaagt over de beoordeling die hij gekregen heeft, wil dat nog lang niet zeggen dat iedereen hier het daarover eens is. Dat is jouw idee. Stel dat dit wel zo is, zijn
dat misschien wel de mensen met een inzicht in de materie die
jij niet hebt. (no offence)
Een opmerking tussendoor : volgens mij is het mensen nog niet duidelijk dat sommige begrippen inmiddels een ruimere betekenis hebben gekregen, waardoor sommige mensen zich onterecht beoordeeld zien :
- zo is er "dubbelpost", die ook het vervallen "napraterij" is gaan vervangen. Dus "het is al gezegd" = "dubbelpost".
- "first post" hoeft niet per se de eerste post te zijn (anders zou deze beoordeling maar 1 keer per artikel gegeven kunnen worden), want kan ook uitstekend gebruikt worden als "newbie troll" (opmerking uit onwetendheid)
Je weet het allemaal nogal goed ? dubbelpost is napraterij gaan vervangen ?
Bullshit... dubbelpost is voor "hangende muis" perikelen, niet voor napraterij, daar heb je gewoon overbodig voor.
First post is voor de first post, en niet voor de derde post, of de tiende post, ook niet als het newbies zijn. Again, daar gebruik je gewoon -1 overbodig voor. Inderdaad , first post is voor first post
only
Als ik dit zo lees ben jij zo'n newbie-moderator waar we ons allemaal druk over lopen te maken...
In principe komt het er dus op neer dat ik vindt dat jij erg snel reageert, zonder de achtergrond te kennen. Dat vind ik op zich weer jammer, maar je hebt er natuurlijk alle recht toe.
Het draait hier dus absoluut niet om klagen "wat heb ik weer weinig puntjes", maar veel meer om "Nu hebben ze het weer helemaal bagger gemodereerd".
Dit is voor mij toevallig een van de weinige keren dat ik dit post over een thread waar ik ook mijn postings gedaan heb, maar dat is dus absoluut niet het uitgangspunt.
Veel mensen die hier (historisch gezien) komen, weten wat de bedoeling is van modereren, en vinden het dus jammer om te zien hoe het er nu vaak aan toe gaat, en posten dat dus hier. Tevens posten hier ook mensen die sinds kort kunnen Modereren, en die ook
constructief hieraan mee willen werken, en hun gedachten hier delen. En ja, een groot gedeelte daarvan licht op een lijn. De
correcte lijn om precies te zijn.
Ik vind het jammer dat jij denkt dat het hier puur om eigenbelang gaat, want dat is wel degelijk
NIET het uitgangspunt.
Veel van de hier komende mensen waren vroeger moderators, die veel tijd spendeerden aan Tweakers, om mee te werken aan de kwaliteit van de site, en daar kreeg men nix voor. Hier hoor ik ook bij, dus vandaar dat ik semi-pissig reageer door de kortzichtigheid van sommige mensen.
Aannames zijn fataal.