Toon posts:

Geluid verdwenen na ethernetkaart installatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren en dames van dit forum.

Een tijdje geleden heb ik ethernet kaart voor een thuisnetwerk geinstalleerd. Mijn soundblaster 128PCI en de ethernetkaart werkte toen gewoon, maar toen ik hiernaast een ethernetkaart "voor internet via de kabel" bijprikte werkte opeens mijn sounblaster 128 PCI niet meer, ik heb toen mijn oude ethernetkaart weg moeten halen om het geluid weer terug te krijgen en op de internetkabel te kunnen komen. Met ander woorden, als ik de twee ethernetkaarten in de computer prik werkt de geluidskaart niet meer, als ik de ethernetkaart voor een thuisnetwerk eruit haal gaat de boel weer werken.

Wie o Wie heeft er enig idee van waar ik moet zoeken.

Verwijderd

OS? Welke NICs?

Verwijderd

Je hebt ergens een IRQ conflict!!

kik eens in je system of er gele uitroeptekens staan.
anders moet je even met je PCI sloten gaan schuiven tot de problemen over zijn.

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
misschien heb ik net zoiets...

ik heb een pc'tje bij elkaar gesprokkeld, en omdat ik het geld ff niet over heb voor een nieuwe geluidskaart heb ik er een enorm prehistorisch ding ingeduwd (zegt een ALS100 chipsetje jullie iets? :o )

nu het probleem...

Bij het opstarten werkt de kaart, ik hoor de MS pianist zijn deuntje aframmelen (spelen kan je niet echt noemen op zo'n kaart)
Maar nu komt het, als de pc nog geen minuut aanstaat, is het alweer afgelopen met het geluid, geen toon meer uit te krijgen.
Aan de drivers kan het niet liggen denk ik want anders zou ie in het begin al niets doen.
Het is trouwens een ISA kaart, verder zit er nog een NIC in, maar op een PCI slot.
En een AGP kaartje.
ik draai win2k met sp2

iemand een ID ?
(behalve dan het lanceren van de kaart met een vuurpijl, kijken wat een magnetron ermee kan of em als werpster gebruiken ;) )

Haal NOOIT een spookrijder in !

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

wat doophoofd al zegt, IRQ's zitten fout.

Heb ik zelf ook gehad, de NIC in de PCI sleuf direct onder mn geluidskaart "te weinig bronnen". 1tje naar onder geschoven en alles werkt perfect.

En misschien is het ook zonder dingen te verschuiven op te lossen. ga naar je device manager (apparaat beheer) en pak het tweede tabblad.
als het goed is staan dr uitroeptekentjes bij je geluidskaart en je NIC (of misschien maar 1 van die 3)
daar pak je de eigenschappen van, laatste tabblad, en je zet de IRQ's op een ander schema. Waarschijnlijk kun je kiezen uit meerdere standaard schema's. Zoniet, dan kies je zelf wat. Ben je niet zo gevorderd, dan schuif je gewoon je PCI kaarten op :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
hhm...

nergens een uitroeptekentje te vinden bij device manager
maar de geluidskaart is ook een ISA kaart, en die zit een heel eind van de pci netwerkkaart af.
nahja ik ga er ook niet teveel tijd aan besteden :P

wel vreemd dat ie 't 3 dagen geleden gewoon full time deed :?

Haal NOOIT een spookrijder in !

Pagina: 1