MD Opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik heb een aantal problemen waardoor ik niet goed md kan opnemen.

Ik heb een sb live 5.1 platinum dus met zo'n extra kastje erbij. Daarbij zat een programma om md op te nemen. Minidisc center genaamd het is versie 1.0. Als ik md opneem krijg ik allemaal rare vervormingen. Als ik dezelfde mp3 met winamp afspeel heb ik dat niet.

Nu heb ik op winamp.com gezocht naar een plugin die gaps maakt. Deze gevonden etc. Maar als ik nu md opneem dan zet ie nog altijd alle nummers aan elkaar.

Ik neem in beide gevallen op met het optische signaal.

Ik weet niet meer wat ik zou moeten doen heb al es gesearched maar zonder echt veel resultaat.

Verwijderd

hoort dit niet samen te werken met de nieuwe MD-recorders

ik zag in de krant dat de nieuwe recorders op de compu aangesloten kunnen worden (eindelijk tekst schrijven met een toetsenbord) :9~

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ik had er ook last van dat ie van alles 1 track maakte. Ik heb het weten op te lossen door ergens in de instellingen van m'n MD speler de gevoeligheid van de opname aan te passen. Bij mij zag ie de stilte tussen tracks (de ruis) namelijk ook nog als geluid! Je kan het zien aan je VU meters op je MD speler, als deze tussen de nummers niet helemaal naar 0 db terug lopen zal ie ook niet een nieuwe track beginnen. Nou ja dat was in ieder geval de oplossing bij mij, misschien heb je er wat aan.

• jbcyber
Dat is ook zo0 er blijft steeds 1 streepje staan als ik via winamp opneem. Als ik het via het proggie van m'n sb live doe heeft ie dit niet maar ja dan krijg ik vervormingen en dat wil ik net niet met md.

O ja mijn md doet nog prima dus ik heb geen zin om een nieuwe te kopen :).

Verwijderd

probeer een ander prog zoals Meracl MD Recorder

voor prog mail me : francesco@home.nl

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Tja, ik heb hetzelfde probleem. Heb dit toch kunnen oplossne door gewoon het master volume naar beneden te draaien. Ik geloof als ik master volume op 75 % zet en het wave volume vol open dan lukt het wel. Let er bijv wel op dat je in de mixer instellingen alles dicht zet wat geluid kan maken. Je moet dus bijv de weergave van mic of line in ook uitzetten. dit veroorzaakt nl een bijna onhoorbare brom, die door de md speler ook weer gezien wordt als geluid. Wat verder belangrijk is: zet je md speler op synchro rec (of een zelfde functie, afhankelijk van welk merk speler). Maar zo te horen heb je dit laatste al wel door... :)
Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21
Vraagje nu we toch bezig zijn met md`s en creative. Ik heb nu al 4 forums af gewerkt en van alles geprobeert om mijn Minidisk aan te sluiten via mn optisch out van mn creative AUDIGY platina....
Maar ik krijg zoals vele telkens NO SIGNAL op mn md, iemand nog een idee voor dat ik de hele bende uit het raam gooi?
Thanks.
Laterzz

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Vraagje nu we toch bezig zijn met md`s en creative. Ik heb nu al 4 forums af gewerkt en van alles geprobeert om mijn Minidisk aan te sluiten via mn optisch out van mn creative AUDIGY platina....
Maar ik krijg zoals vele telkens NO SIGNAL op mn md, iemand nog een idee voor dat ik de hele bende uit het raam gooi?
Hmz... Komt er wel rood licht uit de optische kabel dan?

Zo ja, dan moet je waarschijnlijk ff de Digital Output (eventueel Only) aanzetten.

Als er geen rood licht uitkomt, is er waarschijnlijk iets anders aan het vuistje.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Op dinsdag 01 januari 2002 23:41 schreef Asprine het volgende:
Thanks.
Laterzz
weet je zeker dat het een optische out is... Dat dacht ik namelijk ook van de SBLive1024, maar dit bleek ook een coaxiale out te zijn...

• Asprine
Het is optisch out want er komt wel een rood lichtje uit....

• Asprine
ik probeer het trouwens in combinatie met windows 98 (1e editie) en minidisk center van creative....

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Is je optische kabeltje niet geknakt? Kunnen ze slecht tegen, heb je er meerdere? Ik heb er nl een bij mijn Md speler gekregen en drie bij bijna ieder audio apparaat dat van creative kocht (Amp, soundCard, DVD speler). Je zou dus kunnen wisselen om te zien of het werkt...

• Asprine
Nee ik heb er maar eentje, en zo ver ik kan zien zitten er geen beschadegingen of knakken in...

• jbcyber
morgen alles es proberen. Hopen dat een van de oplossingen werkt

• Asprine
Ik kick hem nog een keertje omhoog... sorry.

Iemand Met een audigy platina met hetzelfde probleem??
Help
Thanks

Verwijderd

Als je digitaal opneemt moeten de trackmarks toch automatisch meegaan en hoef je die toch niet zelf te maken? Of zit ik nu fout?
Volgens mij werkt dat gedoe met die geluidsniveau-regeling tussen de tracks door alleen als je analoog opneemt.
Ik heb zelf een Midiman Audiophile 2496 en ga op Internet een SPDIF kabel bestellen en met mijn audiokaart zou digitaal opnemen naar md recorder strax dus perfect moeten gaan (althans, hoop ik) :)
Verschil is wel dat ik digitaal opneem (coax) en jij optisch digitaal... Heb je geen coaxiale in-en uitgangen op comp. en md-reck? Anders misschien via coax opnemen...

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Helaas, maar dat is NIET het geval. Je kunt wellicht je MD speler zo instellen dat hij reageert op pauzes. Dat wil zeggen: als er een stilte vanlt van langer dan een X aantal seconden dan zal hij een trackmark neerzetten, maar als je geluidskaart een soort ruis afgeeft dan zal hij dus gelijk beginnen met opnemen zodra je de MD speler aansluit op de PC. Een probleem warmee ik dus ook kampte, zie verder hierboven. Wellicht bestaan er bepaalde proggies waarmee je via de digikabel een tracksignaal kunt afgeven wat de MD herkent en aan de hand waarvan hij een trackmark invoegt. Zulke proggies heb ik echter nog niet gezien. Kijk eens op:
http://minidisc.amulation.com/
Wellicht dat je hier wat terug kunt vinden. Ik ben er al lange tijd niet meer geweest dus wellicht is er nieuws.
De functie waarvan gebruik wordt gemaakt om trackmarks over te nemen is iets waarbij de MD speler specifiek op de bron afgesteld moet zijn, bijv. een complete set met aansluitend type MD en CD speler. Communicatie loopt dan vaak al niet meer via een optische kabel, maar via een flatcable.
Jammer niet?

Pagina: 1