Weet iemand of win xp pro maar tot 512mb geheugen gaat als ik er 256 bij zet krijg ik blauwe schermen en start hij opnieuw op
Zit je nieuwe chip goed vastgedrukt?? En weet je zeker dat het cas-2 geheugen is? Zet anders in je bios je geheugentimings eens op automatisch (als dat nog niet zo is).
Choose life
die sign klopt niet meer moet ik nog ff veranderen en wat moet ik met die swap file doen
Verwijderd
Swapfile even veranderen. Bijvoorbeeld even fixed zetten op 256MB, pc opnieuw starten, en daarna weer door windows zelf laten regelen.
Verwijderd
ik weet het niet maar bij mij deed XP het niet met 768MB, dus draait het hele zooitje nu met 512MB, das meer dan genoeg voor XP
ik had eerst win 98 en daar accepteerde hij wel 3 simms van 256MB SDRAM wel te vrerstaan ,XP blijkbaar niet (je moet er toch wat voor inleveren)
ik had eerst win 98 en daar accepteerde hij wel 3 simms van 256MB SDRAM wel te vrerstaan ,XP blijkbaar niet (je moet er toch wat voor inleveren)
zal zo ff proberen kan die swap niet uit eigenlijk of is dat niet beter
kreeg je ook blauwe schermen en vervolgens een reset van pcOp maandag 31 december 2001 13:40 schreef Smokehead het volgende:
ik weet het niet maar bij mij deed XP het niet met 768MB, dus draait het hele zooitje nu met 512MB, das meer dan genoeg voor XP
Verwijderd
in het begin wou hij niet eens opstarten, en toen hij dat wel deed gaf hij gewoon 512MB aan inplaats van 768MB (het zou natuurlijk ook aan dat klote simmetje kunnen liggen ,maar ja nogmaals ik kan niet klagen met 512MBOp maandag 31 december 2001 13:42 schreef murdock het volgende:
[..]
kreeg je ook blauwe schermen en vervolgens een reset van pc
Moet toch werken >512MB... ik draai met 640MB en heb 1152MB gehad... draaide als een trein, en zonder de swapfile te hoeven aanpassen, stond altijd al op auto..
WinXP kan juist béter omgaan met meer geheugen dan Win9x, dus er klopt echt iets niet. Win9x kan officieel zelfs maar max 512MB, bij meer geheugen moet je iets aan je cache settings veranderen anders loopt het hele zooitje niet meer.
WinXP heeft een NT-kernel, die zijn gemaakt voor grote hoeveelheden geheugen. Dit OS kan tenminste iets doen met dat geheugen. (Win9x zélf zal eigenlijk nooit meer dan 256MB gebruiken...) Dus waarschijnlijk heb je verkeerde geheugentimings ingesteld (te aggressief, probeer bijv. eerst eens CAS 3-3-3), of is het nieuwe reepje brak. Bij mij hielp het door ze in een andere volgorde in de sloten te doen.
Suc6
WinXP heeft een NT-kernel, die zijn gemaakt voor grote hoeveelheden geheugen. Dit OS kan tenminste iets doen met dat geheugen. (Win9x zélf zal eigenlijk nooit meer dan 256MB gebruiken...) Dus waarschijnlijk heb je verkeerde geheugentimings ingesteld (te aggressief, probeer bijv. eerst eens CAS 3-3-3), of is het nieuwe reepje brak. Bij mij hielp het door ze in een andere volgorde in de sloten te doen.
Suc6
#
Winxp kan veel meer aan dan 512 Mb, kweet niet juist tot hoeveel maar dat loopt in ieder geval tot in de Giga's
Als je blauwe schermen krijgt heeft dat eveneens niks te maken met je virtual memory maar wil dit gewoon betekenen dat je ofwel slecht geheugen hebt (naar de winkel gaan en om laten wisselen) of dat je het er verkeerd ingeramd hebt!
Ligone
Als je blauwe schermen krijgt heeft dat eveneens niks te maken met je virtual memory maar wil dit gewoon betekenen dat je ofwel slecht geheugen hebt (naar de winkel gaan en om laten wisselen) of dat je het er verkeerd ingeramd hebt!
Ligone
Verwijderd
Je kunt het beste even al het geheugen eruit halen en alleen de nieuwe dimm erin doen en kijken wat het resultaat is (desnoods in meerdere sloten proberen). Als je hetzelfde probleem nogsteeds hebt dan heb je gewoon een brakke dimm...
Verwijderd
Hmmz...ik draai Win XP met 896 MB geheugen en heb in 2 maanden nog geen Blauw Scherm gezien!! 
Heb je niet merk geheugen en non-merk geheugen door elkaar gemixt?? Dat wil nog weleens problemen geven!!
Heb je niet merk geheugen en non-merk geheugen door elkaar gemixt?? Dat wil nog weleens problemen geven!!
Windows XP kan 2 of 4 GB Ram-geheugen aan. Voorlopig voldoende dus.
Windows 9x gaat in veel gevallen bij meer dan 512MB vervelend doen.
Windows 9x gaat in veel gevallen bij meer dan 512MB vervelend doen.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Pagina: 1