bla?
Je bent dus bang voor Oxidatie ?
IJzer? Geen aluminium?
Op zich kan het wel, zelf heb ik ook een setup "gemengd" draaien, en till so far geen problemen.
Blijf echter wel alert.....
Op de een of andere manier wordt elektrolyse soms wel en soms niet getriggerd. Wanneer wel en wanneer niet weet ik niet, maar temperatuur van het water, en de afstand van radiator naar blok heeft er mee te maken.
Op zich kan het wel, zelf heb ik ook een setup "gemengd" draaien, en till so far geen problemen.
Blijf echter wel alert.....
Op de een of andere manier wordt elektrolyse soms wel en soms niet getriggerd. Wanneer wel en wanneer niet weet ik niet, maar temperatuur van het water, en de afstand van radiator naar blok heeft er mee te maken.
electolyse en oxidatie ja ben bang dat mijn koelblok er aan gaat of mijn radiator 35 bij 36 cm die buiten komt te hangen als alles naar wens gaat, maar het kan dus wel? en ik denk als je gedestileerd water begruikt dat je minder last hebt klopt dat ?
bla?
Of je aqua dest of demi gebruikt, maakt voor de elektrolyse nauwelijks tot niet uit. Het water zal altijd geleidend blijven door o.a. een eigen evenwicht (oh- en h+) en door het oplossen van allerlei vuil, zouten en metalen.
Het is wel goed mogelijk er een corrosion-inhibitor in te gooien, zoals water-wetter, antivries of koelvloeistof (raadpleeg de verpakking van antivries en koelvloeistof voor de exacte eigenchappen.)
Water-wetter verbetert ook de thermische eigenschappen van het water, antivries en koelvloeistof verslechteren deze (enigzins).
Succes!
Het is wel goed mogelijk er een corrosion-inhibitor in te gooien, zoals water-wetter, antivries of koelvloeistof (raadpleeg de verpakking van antivries en koelvloeistof voor de exacte eigenchappen.)
Water-wetter verbetert ook de thermische eigenschappen van het water, antivries en koelvloeistof verslechteren deze (enigzins).
Succes!
dank je herman:p dit wordt echt kicken, als ik dat waterblok nu maar heb, maar ja oc shop is dicht en danger den duurt lang! heb jij een idee?
bla?
Ja ook maar omdat je 2 metalen hebt en de een minder edel is dan de andere moet je de een sneller vervangen.Op maandag 31 december 2001 13:33 schreef Aico het volgende:
elektrolyse bedoel je.
Pagina: 1