Toon posts:

Logitech Cordless Desktop Optical

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

Ik sta op het punt een keuze te maken voor een nieuwe muis en toetsenbord. Mijn oog was gevallen op de Logitech Cordless Desktop Optical.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov105.gif

Nu heb ik dus van een paar mensen gehoord dat de muis die bij deze set zit niet nauwkeurig genoeg is als je er plotsellinge bewegingen mee maakt.

Zo ja is dit ook zo en wat zijn de verdere voor en nadelen van deze set.

Greetz :)

Tuxus

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

erm...lees de 15000 reviews es zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 12:16 schreef kreator het volgende:
erm...lees de 15000 reviews es zou ik zeggen...
Ja dat heb ik gedaan maar ik zou het graag willen horen van de mensend die er dagelijks mee werken. Die kunnen daar denk ik het beste over oordelen :)

• kreator

kreator

Nou, Ik quake en CS er wel mee, maar optical is daar niet echt geschikt voor...als je je muis oppakt en weer in het midden legt, en dit doe je vaak, dan beweegt ie toch vaag... :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
ikdenk dat de batterijen snel op zijn.
en wat betreft die muis: dies goed
toetsenbord: weet ik niet

als jij daar zoveel geld voor over hebt, is het wel een goed setje. en draadloos is mooi handig :):)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• kreator

kreator

Op maandag 31 december 2001 12:19 schreef PASware het volgende:
ikdenk dat de batterijen snel op zijn.
en wat betreft die muis: dies goed
toetsenbord: weet ik niet

als jij daar zoveel geld voor over hebt, is het wel een goed setje. en draadloos is mooi handig :):)
De batterijen gaan toch al snel 3 tot 6 maanden mee, lang genoeg lijkt me...

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 12:20 schreef kreator het volgende:

[..]

van de muis 2 maanden, spreek uit ervaring... en oplaadbare batterijen is not an option

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb nooit andere opische muizen geprobeerd maar het is inderdaad zo dat ie afentoe een beetje vreemd doet. Maar desondank vind ik het toch een mooi setje !

Verwijderd

Die muis appart gebruiken ze veel bij ons op het werk.. het is een fijn ding maar voor gamen... nee doe mij dan toch maar 1 met een balletje.

Verwijderd

Mijn optical cordless muis doet nooit vreemd.

Gebruik een lichte muismat ivm batterijverbruik.
gebruik oplaadbare batterijen en vervang ze eens per maand, dat scheelt in de kosten en zeg nou zelf, als je continu je pc openmaakt om te tweaken, moet het toch een kleine moeite zijn om batterijen te wisselen (kost 2 minuten!)

Zorg dat je ontvanger niet te dichtbij je muis staat, ook niet te ver en uit de buurt van storende bronnen zoals je monitor.

Vink in mouseware het vakje use ms compatible scan only aan, zodat je nog kan scrollen ook.

toch nog problemen? Probeer 'm eens uit op de ps2 poort.

Verwijderd

Vaag trouwens dat ook hier een normaal formaal Li-shift toets staat afgebeeld...... terwijl ie in het echie toch echt maar de helft is...

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties. Ik heb er 30 minuten mee gewerkt en mij viel vooral op dat die Shift toets erg klein is. De muis ligt lekker in de hand.

Ik heb er helaas niet mee kunnen gamen anders had ik m gelijk gekocht :)

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 17:22
Ken je dat toetsenbord ook apart krijgen, heb namelijk al die muis, en mn bureau is te hoog, dus mn toetsenbord ligt flink verrot :?

Verwijderd

Topicstarter
Neej dat kan niet dacht ik. Anders koop ik dat toetsenbord met een andere logitech muis.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 31 december 2001 12:20 schreef kreator het volgende:

[..]

Als je desktop zolang mee gaat >:). De mijne (Cordless Desktop iTouch) is al kapot.... maar ik heb garantie dus.... :7

Verwijderd

Ik vind het echt zo'n gave set. Ziet er prachtig uit, dat media blok op het toetsenbord is geweldig, die knoppen zijn ook handig. Toetsenbord is ook lekker dun. Dan die muis, tja, ik ben met balletje gewend en vind dit echt wel fijner, bovendien hoef je dat klote balletje niet steeds schoon te maken na een paar uurtjes UT. Een aantal mensen vinden zo'n draadloze optische muis verschrikkelijk voor spellen, maar ik vind dat erg overdreven. Goed, de echte die-hards zullen er last van hebben maar volgens mij zijn er genoeg mensen zoals ik die veel spelletjes spelen maar die nergens last van hebben.

Verwijderd

Ik heb er tijdens spellen geen last van gehad. Van die onnauwkeurigheid van de muis. Speel dan ook niet veel spelle, Max Payne en Wolfenstein en dergelijke. Het toetsenbord typt heerlijk, ook enorm handig is de draaiknop voor het volume!
De batterijen gaan lang mee. Heb m'n setje nu een maandje of vier en heb laatst de batterijen vervangen van m'n muis. En toch zit ik achter de pc. Het setje heeft een goed bereik. Ik kan tot wel vijf meter vanaf de ontvanger nog het setje gebruiken.
De grootte van de muis was wel ff wennen, maar nu wil ik al niet anders meer.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik ben ook niet een echte die hard gamer. Maar voor een goed spelletje RTCW en zometeen ook Medal of Honer ben ik wel te vinden

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik draadloos wou zou ik gewoon vanwege het uiterlijk meteen al voor die set gaan. En wat ik er van heb gehoord is die muis goed genoeg om te gamen. Ik heb zelf een draadloze en een optische muis en die zijn allebei goed.. dus waarom zou de combinatie dan niet werken :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb zelf ook zo'n setje. Het toetsenbord is perfect (en die batterijen gaan al 5 maanden mee) de muis heeft soms wat problemen met de ondergrond. De batterijen van de muis daan bij mij ca 3 maanden mee. Als je de muis op een witte papieren ondergrond "te rusten" legt gaan de batterijen een stuk langer mee. Al met al een aanrader. En voor diehard gamers, je kunt voor games rustig nog een tweede muis aansluiten (heb ik ook een ifeel muis).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u mensen de order is verzonden. Als ik al aan dat ding denk loopt het water me in de mond ;);)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik heb de muis nu een tijdje en bevalt me wel goed. Was eerst wel ff wennen, maar nu is het echt top :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Met de batterijen doe je zo'n 5 kilometer ;)

De muis tenminste

Voor het toetsenbord: Zou ik geen draadloze nemen, omdat je dan weinig kunt beginnen, je zou maar net aan het chatten zijn, diegene gaat weg... zonder muis kun je met TAB verder, zonder toetsenbord kun je niet ff gedag zetten, ziet die meid je opeens niet meer staan, want je zei nix :9

Nee, ff serri, met de muis ben ik errug tevreden, maar m'n toetsenbord hoeft echt niet draadloos

Dividend for Starters

Verwijderd

Ik heb hem ook , en ik moet zeggen de muis is om van te :r , ik vind het echt niet fijn, toetsenbord is ook nier erg super, met die grote kutknoppen waar van die grote plaatjes op staan , ik zou hem niet kopen als ik jou was :)

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 12:38 schreef ThaPimP het volgende:

[..]

van de muis 2 maanden, spreek uit ervaring... en oplaadbare batterijen is not an option
Waarom niet? AAA's zijn er ook als oplaadbare batterij :) Wel duur maar ze zijn der.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn AAA die hele kleine batterijtjes?

Verwijderd

Je moet gewoon dat toetsen bordje apart kopen + de DUAL optical mouse, die heeft al dat gezeik niet en werkt perfect ( lees geen gekke bewegingen ) heeft wel een staartje... maar jah boeit niet

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 21:41 schreef Tuxus het volgende:
Zijn AAA die hele kleine batterijtjes?
Ja. Zelfde stijl als Penlite (AA) maar dan 1 maat kleiner.

Potlood AAA (L)R3 RC3
Mignon (penlight) AA (L)R6 RC6

RC3/RC6 is de code voor de oplaadbare batterij

• smvs
  • Niet online
oh man dit is DE set voor de directeur. echt, ik heb hem op de zaak en ik wil nooit anders meer. echt gruwelijk lekker setje. enige nadeel: muis imo te log voor spellen. ik verlies altijd met wolf met dat setje in ieder geval.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 17-08 15:07
yo ik heb em ook, hij is idd erg lekker met tiepen enzo ... maar alleen af en toe in windows, dan blijft mijn muis, of toetsenbord, of allebei gewoon ff 'hangen' .. dan hoor ik ff een raar geluidje en dan werkt ie meestal weer normaal, ook af en toe blijft mijn toetsenbord gewoon hangen onder het gamen en dan blijf ik gewoon vooruitlopen zonder iets te doen :? dan kan ik niet gewoon uit 't spel gaan, lukt gewoon weg niet dus dan maar rebooten :(( iemand bekend met dit probleem???

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

ik heb ook hetzelfde setje al 2 maande inmiddels.

Even een aantal misverstanden uit de wereld helpen.

In de muis EN het keyboard zitten AA batterijen oftewel penlites. Oplaadbare batterijen zijn prima mogelijk. Alleen als je de standaard 600-700 mAh batterijen neemt moet je 1 keer per week opladen.
Ik heb nu 1600mAh oplaadbare batterijen en daarmee doe ik er bijna even lang mee als met gewone Alkaline batterijen.

Ik doe oviergens maar 3 weken met gewone Alkaline batterijen. Misschien muis ik teveel :?

Verder vind ik het setje heerlijk. Ik speel zo nu en dan ook UT (als ik weer van me RSI af ben) en als je niet een enorme die-hard gamer bent werkt dit prima. Ik ben er heel tevreden mee! Keyboard is ook heerlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat zijn de dingen die ik wil horen. Nog meer positieve of negatieve ervaringen die lekker onderbouwd zijn :)

Verwijderd

Die muis MET draad is echt super ik heb hem nu 2 maanden en hij heeft mij in geen 1 spel nog teleurgesteld over het toetsenbord weet ik niets maar de muis is een aanrader *D

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik zou niet weten waarom oplaadbare batterijen geen optie zijn. Ik heb de cordless desktop optical en gebruik voor de muis nu oplaadbare batterijen en die doen het best goed.
1100mAh, minder zou ik niet doen.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Op dinsdag 01 januari 2002 22:33 schreef De_Leon het volgende:
Die muis MET draad is echt super ik heb hem nu 2 maanden en hij heeft mij in geen 1 spel nog teleurgesteld over het toetsenbord weet ik niets maar de muis is een aanrader *D
Ja, maar die muis MET draad is dus een compleet andere muis, dus das ook niet erg nuttig. Das namelijk de Dual Optical .... ;)

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Even een kleine tip. Ik heb nu de Logitech Internet Navigator :)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov2720.gif
(plaatje neemt een beetje veel ruimte in... :* )
En die lijkt kwa uiterlijk heel erg op de desktop optical, maar er zijn een paar verschillen. Het uiterlijk is minder gelikt en hij heeft een snoer. En de prijs is een stukje beter! :D
Maar voor de rest is het een heeeeel lekker plankje 8-) om op te tikken. Lekker zachte toetsaanslagen en lekker stil :z.
Het is eigenlijk gewoon een optical desktop met snoer en een andere kleur. Lekker toetsenbordje dus! :P

En voor een muis kun je dan de logitech dual optical nemen. Heb je meteen een goede muis om mee te gamen! >:)

Verwijderd

ik wil eigenlijk alleen die toetsenbord kopuh
ik heb zelf een optical muis en die suxt ;(
weet iemand waar ik alleen de toetsenbord kan kopen?

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

check online winkels es.

enne welke m********* zei dat oplaadbare bat. geen optie zijn?

mag ik u introduceren in de wondere wereld ven de 21e eeuw?
dan zal u ook zien dat sommige merken zware batterijen verkopen.

GP is marktleider als het gaat om "industrial strength" rechargables.
ik kan je garanderen: die gaan langer mee dan alkalines.
heb nu de 2100MhA in mn key en (1800in de)muis zitten. en die gaan langer mee dan menig alkaline.
1e aankoop is duurder, maar je verdient het na 5 wissels weer terug :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

ik heb zo'n logitech optical cordless ding, ik vind het perfect werken. Vroeger tilde je altijd je muis op omdat je snoertje te lang was en/of je muis matje te klein. Dit heb ie nou niet meer.

Weet niet hoe het toetsenbord is, wou hem los koppen maar dat kon niet :(

Ik speel er spellen mee, en moet zeggen dat het redelijk goed werkt.

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op maandag 31 december 2001 23:08 schreef smvs het volgende:
oh man dit is DE set voor de directeur. echt, ik heb hem op de zaak en ik wil nooit anders meer. echt gruwelijk lekker setje. enige nadeel: muis imo te log voor spellen. ik verlies altijd met wolf met dat setje in ieder geval.
offtopic:
heeft dit niet te maken met een groot gebrek aan skillz??? Ik win n.l. met CS en Wolf wel :P

..::System Specs::..

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 11:42

komaki

The Hot Zone

Op dinsdag 01 januari 2002 22:30 schreef Tuxus het volgende:
Kijk dat zijn de dingen die ik wil horen. Nog meer positieve of negatieve ervaringen die lekker onderbouwd zijn :)
ik heb de cordless desktop optical al meer dan een maand en ik werk er dagelijks mee.
het is een prima toetsenbordje met een lekkere aanslag en de muis werkt ook prima
enige waar ik bij de muis niet helemaal tevreden over ben is dat hij niet een erg goed werkende scroll heeft. maar op het toetsenbord zit er ook 1 dus die gebruik ik over het algemeen.

Verder is de muis erg precies. Veel precieser iig dan bijvoorbeeld de cordless optical van Microsoft.
ik doe wel langer dan 5 kilometer met de batterijen. ik denk ongeveer 8 of 10km.
Verder is de combi prima te gebruiken bij spellen zoals RTCW. alleen worden de instellingen van je toetsen iets anders doordat een gedeelte van de muis (scroll bijv) ook op je toetsenbord zit.

ik ben over het algemeen erg tevreden over het toetsenbord op wat kleine dingetjes na die je ook op een andere manier kunt doen.
[beetje offtopic]
Je hebt gelijk want het is een botergeil toetsenbordje. kleuren zijn echt supervet 8-)
[/beetje offtopic]

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Verwijderd

Logitech rules, als je inzit over de snelheid neem dan de dual optical. Ik heb zelf al jaren een normale draadloze, batterijen gaan maanden mee (stuk of 3-4) dus da's geen probleem en verder is er maar 1 merk voor dit soort apperatuur.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 23:31 schreef OdinZero het volgende:
Even een kleine tip. Ik heb nu de Logitech Internet Navigator :)
[afbeelding]
(plaatje neemt een beetje veel ruimte in... :* )
En die lijkt kwa uiterlijk heel erg op de desktop optical, maar er zijn een paar verschillen. Het uiterlijk is minder gelikt en hij heeft een snoer. En de prijs is een stukje beter! :D
Maar voor de rest is het een heeeeel lekker plankje 8-) om op te tikken. Lekker zachte toetsaanslagen en lekker stil :z.
Het is eigenlijk gewoon een optical desktop met snoer en een andere kleur. Lekker toetsenbordje dus! :P

En voor een muis kun je dan de logitech dual optical nemen. Heb je meteen een goede muis om mee te gamen! >:)
kheb precies dezelfde combinatie, werkt perfect ja en ook voor het gamen

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/muis+keyboard.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er cool uit zo met die Dual Optical muis :)

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op woensdag 02 januari 2002 14:13 schreef komaki het volgende:

[..]
Verder is de muis erg precies. Veel precieser iig dan bijvoorbeeld de cordless optical van Microsoft.
ik doe wel langer dan 5 kilometer met de batterijen. ik denk ongeveer 8 of 10km.

[/beetje offtopic]
Heb je je muis gemod met een km-teller :?
Op gebruik je een programma die dat meet? Die kloppen namelijk van geen kant :+
Zet je gevoeligheid hoger of lager en dan klopt het niet. Hij zal de cm op het beeldscherm wel meten.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n logitech optical desktop, alleen vind ik het jammer dat de zilveren delen op het keyboard veel doffer zijn dan op het plaatje.. :(

Verwijderd

Als je een ijzeren bureau hebt moet je hem niet nemen want dan gaat storen. En als je een houten bureau moet je hem ook niet nemen, (want dat heb ik) en ik had altijd dat hij haperde. Maar met mijn nieuwe microsoft intellimouse optical:) niet

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik heb het setje nu een tijdje, het enige probleem wat ik ermee heb gehad is dat de scroll button niet met spellen werkte....nu anders geinstalleerd en het gaat vlekkeloos.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:27 schreef 4dd1cT het volgende:
Ik heb ook zo'n logitech optical desktop, alleen vind ik het jammer dat de zilveren delen op het keyboard veel doffer zijn dan op het plaatje.. :(
Dat is echt waar, en dat vind ik ook jammer! Het kan wel fel zijn maar dan moet je er volgens mij een 1000 watt bouwlamp op richten!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 14:46 schreef ThaPimP het volgende:

[..]

kheb precies dezelfde combinatie, werkt perfect ja en ook voor het gamen

[afbeelding]
Trilt de muis niet vaag op je beeldscherm?
Pagina: 1