Toon posts:

Hoe stel je een netwerk in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals jullie misschien al aan dit topic kunnen zien ben ik een n00b op dit gebied, maar toch zou ik graag jullie hulp willen. Ik wil namelijk 2 computers 1 internetverbinding laten delen en 1 printer maar hoe doe ik dit? Ik btw een ADSL internet verbinding. Ik had alles ingesteld bladen erbij gehaald maar tot nu toe geen resultaat. Ik heb alles standaard door windows laten instellen dus automatisch IP etc. En ik gebruik het TCP/IP protocol, met de client voor microsoft netwerken en heb internetverbinding delen aanstaan. En de enigste computer die in het netwerk voorkomt is de mijne, die van mijn pa niet. die krijgt telkens dat die erniet inkan komen en dat die op help moeten klikken voor hulp.

De beide computers lopen allebei op Windows Me en hebben dezelfde netwerkkaart. Alles is goed aangesloten. Een tijdje terug hadden we het voor elkaar maar door een virus moesten we de hele computer weer opnieuw installeren en zitten we weer met hetzelfde probleem. Wat wij ook niet begrepen was het feit dat toen het netwerk het deed ik ook online moest zijn anders kon hij het internet niet op. :? Kunnen we niet instellen dat als ik bijvoorbeeld off-line ben hij kan inbellen via mijn computer? Ook was het niet mogelijk vanaf mijn computer te printen via hun printer ook blijkbaar verkeerd ingesteld. |:(

Dus voor degene die de tijd heeft genomen dit hele bericht te lezen please help me out!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

lees dit effe door
[topic=152460/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
O.K bedankt! zal ik doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet hij doet het nog steeds niet, jezus wat word ik hier gefrusteerd van! :( :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze bevat ook nog erg goed informatie
[topic=309398/1/50]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 12:51 schreef maarten_verweij het volgende:
Ik snap het niet hij doet het nog steeds niet, jezus wat word ik hier gefrusteerd van! :( :?
Wat werkt er niet dan ?

Okay ff een schema hoe jij het beste de boel kan delen en goed laten functioneren.

Server

Netwerkkaart 1:

IP: 192.168.0.1
SM: 255.255.255.0
PC naam: Server
Werkgroep: Werkgroep
DNS: DNS v/d provider bv Planet heeft 195.121.1.34 en 195.121.1.66

Verder moet je op deze netwerkkaart bestands en printerdeling hebben geinstalleerd.

Netwerkkaart 2: [Mxstream komt hier binnen]

IP: 10.0.0.150
Gateway: 10.0.0.138

Client voor Microsoft netwerken en bestands en printerdeling moet je uitzetten, met name de laatste MOET uitstaan.

Heb je deze aanstaan en geen firewall dan geef je het internet vrij toegang tot de server en alles wat daar maar opstaat, niet doen dus :)

PC2:

IP: 192.168.0.2
PC-Naam: PC2
Werkgroep: Werkgroep
Gateway: 192.168.0.1 [ip server]
DNS: DNS v/d provider bv Planet heeft 195.121.1.34 en 195.121.1.66
Hostname en Domein van DNS zijn -> Server en werkgroep.

Het delen van een printer staat in de eerder genoemde link, en is erg simpel uit te voeren.

Het delen van een Internet verbinding laat ik ff aan iemand anders over, ik heb zelf een Windows 2000 bak en daar werkt het delen nogal anders.
In iedergeval moet je bij ME in het comfiguratiescherm een diskette aanmaken waarmee jij de boel kan delen.

Maar zorg er eerst voor dat het LAN werkt, het delen van de Internet Verbinding is stap 2.
en zitten we weer met hetzelfde probleem. Wat wij ook niet begrepen was het feit dat toen het netwerk het deed ik ook online moest zijn anders kon hij het internet niet op. Kunnen we niet instellen dat als ik bijvoorbeeld off-line ben hij kan inbellen via mijn computer? Ook was het niet mogelijk vanaf mijn computer te printen via hun printer ook blijkbaar verkeerd ingesteld.
Nee dat kan volgens mij niet, het is mogelijk wanneer jij de ADSL modem tweaked dat je de modem aansluit op een HUB en op die HUB worden de andere pc's op aangesloten.

Nu vervalt de server dus en er hoeft dus geen server aan te staan wil de andere pc het internet op gaan.

Meer info:
[search=ADSL modem tweak]
[search=ADSL tweak]

Probeer eerst maar ff om je LAN aan de praat te krijgen met de eerder genoemde links en uitleg.

Suc6!, mochten er dingen niet duidelijk zijn dan horen we het wel :)

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 14:10

jappo

eens een prutser altijd ....

Wat ook een goede site is voor het delen van de adsl lijn is www.vanpikkenstein.net

staat het netjes in beschreven en ook meteen een link naar de modem tweak.

suc6 :)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

Topicstarter
O.K ik zal het nog eens proberen als ik wat gekalmeerd ben ;) maar iedereen bedankt voor jullie hulp.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 20:16 schreef maarten_verweij het volgende:
O.K ik zal het nog eens proberen als ik wat gekalmeerd ben ;) maar iedereen bedankt voor jullie hulp.
OT, maar je kunt je webicon zeg maar niet lokaal laten staan :X
Pagina: 1