Ja zoals jullie misschien al aan dit topic kunnen zien ben ik een n00b op dit gebied, maar toch zou ik graag jullie hulp willen. Ik wil namelijk 2 computers 1 internetverbinding laten delen en 1 printer maar hoe doe ik dit? Ik btw een ADSL internet verbinding. Ik had alles ingesteld bladen erbij gehaald maar tot nu toe geen resultaat. Ik heb alles standaard door windows laten instellen dus automatisch IP etc. En ik gebruik het TCP/IP protocol, met de client voor microsoft netwerken en heb internetverbinding delen aanstaan. En de enigste computer die in het netwerk voorkomt is de mijne, die van mijn pa niet. die krijgt telkens dat die erniet inkan komen en dat die op help moeten klikken voor hulp.
De beide computers lopen allebei op Windows Me en hebben dezelfde netwerkkaart. Alles is goed aangesloten. Een tijdje terug hadden we het voor elkaar maar door een virus moesten we de hele computer weer opnieuw installeren en zitten we weer met hetzelfde probleem. Wat wij ook niet begrepen was het feit dat toen het netwerk het deed ik ook online moest zijn anders kon hij het internet niet op.
Kunnen we niet instellen dat als ik bijvoorbeeld off-line ben hij kan inbellen via mijn computer? Ook was het niet mogelijk vanaf mijn computer te printen via hun printer ook blijkbaar verkeerd ingesteld. 
Dus voor degene die de tijd heeft genomen dit hele bericht te lezen please help me out!
De beide computers lopen allebei op Windows Me en hebben dezelfde netwerkkaart. Alles is goed aangesloten. Een tijdje terug hadden we het voor elkaar maar door een virus moesten we de hele computer weer opnieuw installeren en zitten we weer met hetzelfde probleem. Wat wij ook niet begrepen was het feit dat toen het netwerk het deed ik ook online moest zijn anders kon hij het internet niet op.
Dus voor degene die de tijd heeft genomen dit hele bericht te lezen please help me out!