Toon posts:

AMD of VIA chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
helaas is sinds een aantal dagen mijn Soltek SL75KAV overleden;(. omdat ik niet tevreden was over dit moederbord, en gehoord heb dat de amd chipset beter zou zijn het volgende:

Welke chipset is het beste voor een AMD Athlon 1200@266 ?!?
moet ik een AMD of een VIA chipset hebben, en Welke dan?
Graag antwoorden met tips voor wat goede borden zijn.

Alvast bedankt
owja graag borden met Uata 100 en DDR ondersteuning:9

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
teneerste: the search.

tentweede:
het maakt niet zo heel veel uit, maar een VIA kt266a is het snelste (op de Nforce na, maar die is erg duur).
als ik jouw was zou ik voor de EpoX 8KHA+ gaan:
-helemaal niet duur
-een van de snelste
-zeer goed te overclocken

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

of de Abit KG7 ... die is ook héél goed te pruimen

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Hoyden
Of die of die of die..

Verwijderd

Topicstarter
JA leuk de search |:( alsof ik dat niet geprobeerd heb! :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Of als je nog jong ben en dus weinig geld heb en niet verwend wordt door je ouders dan is de ecs k7s5a wel iets voor jou ,met sis735 chipset.

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 11:40 schreef The Fox het volgende:
Of die of die of die..
precies, krijg je dat weer

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Sja ik zocht dit ook eerlijk gezegt en ook niet veel wijzer geworden, feit is dat verreweg de meeste mobo's een Via chip gebruiken. De opties:

- Via KT266A
- Sis 745
- AMD 760
- Nvidia nForce
- Ali (nogiets)

Die Ali valt al af omdat die niet presteert, dan hou je er nog 4 over, heb nu zelf een KT133 en ben daar nou niet echt happy mee (om het zacht uittedrukken) of de KT266A beter is weet ik niet. De Sis 745 lijkt me wel een aardige optie, de 760 is gewoon goed alleen al wat outdated.
Maar welke nu het stabielst is... zou ik niet weten, bij elke test die je leest v/e mobo vinden ze hem super, dus dat schiet ook niet op, er zijn toch wel AMD planken met BX stabiliteit??

• Hoyden
Ik vind anders de review op tomshardware erg duidelijk.

Misschien staat kun je via google of de tweakers page nog meer reviews vinden. Zoeken is erg belangrijk met dit soort dingen, en niet alleen de search van got dan he.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een bordje met een AMD 750 chipset (behoorlijk oud) maar presteert verder hartstikke goed met een Duron 800 erop. (die binnenkort geupgrade gaat worden, hoop ik_

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 12:30 schreef terw_dan het volgende:
Ik heb een bordje met een AMD 750 chipset (behoorlijk oud) maar presteert verder hartstikke goed met een Duron 800 erop. (die binnenkort geupgrade gaat worden, hoop ik_
Welk bord heeft dan een 750chipset met socket A ??? ik dacht dat AMD750 alleen op slot A borden zat (aangezien jij een duron hebt)

• Redje
Op maandag 31 december 2001 12:55 schreef Oneindig het volgende:

[..]

Welk bord heeft dan een 750chipset met socket A ??? ik dacht dat AMD750 alleen op slot A borden zat (aangezien jij een duron hebt)
Gigabyte heeft er 1, lijkt me dat de performance wat achter loopt itt. de nieuwere generatie chips.

http://www.gigabyte.com.tw/products/7ixe4.htm

Verwijderd

Ik heb nu het DDR bordje van Soltek en het blijkt een van de beste op de markt te zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 31 december 2001 13:08 schreef Redje het volgende:

[..]

Gigabyte heeft er 1, lijkt me dat de performance wat achter loopt itt. de nieuwere generatie chips.

http://www.gigabyte.com.tw/products/7ixe4.htm
Dat is precies degene die ik heb. Het is idd een wat oudere chipset maar werkt sneller dan menig andere duron waar ik meegewerkt heb.

Verwijderd

half jaartje komen de clawhammers

• Ramon
  • Laatst online: 07:31
Op maandag 31 december 2001 11:47 schreef Redje het volgende: er zijn toch wel AMD planken met BX stabiliteit??
KT133 :)

iig in combinatie met mijn MSI K7T Pro 2A, is het zo stabiel als een huis.

Tis wel al een oud bordje met een oude chipset, maar ik ben d'r wel tevreden over.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 13:24 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Tis wel al een oud bordje met een oude chipset, maar ik ben d'r wel tevreden over.
Kt133 A owned trouwens ook wel , stabie en redelijk snel , jah alleen geen DDR >:) pech

Asus A7V 133 Via Kt 133A chipset

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 14:10

jappo

eens een prutser altijd ....

Ben zelf heel tevreden over de spacewalker Shuttle AK31 met de via KT266A

goed te overklokken en goed opgebouwd (zitten geen condensatoren in de weg enzo)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• Redje

[..]

KT133 mijn aars! :)

Heb hier 2x een KT7 en 1x een BX, nou die BX crashed nooit, die KT7's minimaal 1x per week.
Dus of Abit maakt brakke mobo's of die chip deugt niet, zowiezo zie je veel problemen met Via chipsets...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022

[..]

ik heb de msi k7t pro2 en loopt als een beer ! echt stabiel >:) msi ruleZ

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Mn pa heeft ook en AMD 750 chipset (MSI K7 PRO) en dat is een van de stabielste ter wereld. Niet plat te krijgen (hoewel, pa wil per se ME |:()

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op maandag 31 december 2001 13:49 schreef Breepee het volgende:
Mn pa heeft ook en AMD 750 chipset (MSI K7 PRO) en dat is een van de stabielste ter wereld. Niet plat te krijgen (hoewel, pa wil per se ME |:()
hehe me maakt hem weer onstabiel ;(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Search...................

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.