Het geluid op PocketPC's is over het algemeen goed te noemen. Desgewenst zijn er voor sommige PocketPC's nog weer extra progjes voor verrijking van het geluid. De interne speakers van PocketPC's zijn uiteraard niet geweldig, maar daar heb je dan ook de koptelefoonaansluiting voor. Mijn Casio EM-500 heeft support voor remote-control earphones, ik weet niet hoe dat bij de rest zit. Dit is wel handig, want dan kun je je PPC in z'n houder in je zak/tas/jas laten zitten terwijl je muziek kiest. Specifieke getallen omtrent battery-life voor MP3 playback zul je even per model op moeten zoeken, maar echt juichen is het iig niet.
Belangrijk is ook welk type geheugen je wilt gebruiken om je MP3's op te zetten. De iPaq 3600 en 3700 series kun je standaard niet uitbreiden met geheugen, daarvoor moet je eerst een CF of PC-card sleeve voor aanschaffen. Op zich een goede manier van uitbreiden, maar je iPaq wordt er wel een stukje groter van. In zo'n sleeve prop je dan weer geheugenmodules of een microdrive. Vanaf de 3800 series heb je de mogelijkheid direct uit te breiden (zonder sleeve) met MMC/SD geheugen.
Maar staar je niet blind op iPaq:
Casio EM-500: standaard MMC/SD, goedkoop, PocketPC2000
Casio E-125: standaard CF2, niet zo duur , PocketPC2000
Casio E-200: standaard CF2, MMC/SD, duur, PocketPC2002
HP 56x : standaard CF1, duur, PocketPC2002
HP 54x : standaard CF1, goedkoop , PokcetPC2000
Toshiba e570: standaard MMC/SD, CF en optioneel microdrive
vergeet ik nog een model?