Compaq p200mmx 32mb blijft zomaar hangen!

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
deze pc vertoont deze trekjes al een tijdje

er heeft al win95 win98 en win2k op gestaan
waarvan win2k het stabielst draaid.. maar das logisch

dat neemt nog niet weg dat het systeem gewoon willekeurig vastloopt, hierbij blijft het hdd lampje branden en is de pc verder muisstil en het beeld staat stil ook de muis reageerd niet meer
verder gebeurde er gisteren iets leuks
de pc was hard bezig met ratelen
en na ongeveer een uur kreeg die de melding dat de cdrom ontkoppeld was en dat het niet goed was om zomaar hardware te verwijderen de kast van de pc was nieteens aangeraakt

de eenigste andere informatie die ik nog heb
is dat vcd's neit wil afspelen
en dat audio cd's vaak ruis hebben

wat is de grootste kanshebber voor de problemen??

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

zitten alle kabels wel goed vast?

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ja dat is al 2x gecontroleerd door alles los te trekken en weer vast te zetten

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Win2K met 32Mb Ram :?

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ahha ja ik weet het

maarja het is nog de stabielste van de 3 os's die erop hebben gestaan
hij crashd hooguit 2x per dag
en die win98/95 zit over de 20x per dag heen

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Op maandag 31 december 2001 10:50 schreef The_wave het volgende:
Win2K met 32Mb Ram :?
Dat kan wel, maar gaat erg traag... Maar dat is niet het probleem

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Microsoft eist anders wel minimaal 64 Mb voor Win2K prof

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ok laten we niet afdwalen van het probleem
:P

zoals ik al zei het gebeurd onder alle versies van windows nu staat er toevallig win2k op omdat die het stabielste is

Verwijderd

misschien kapotte voeding ?

ik heb ook zoiets, de boel loopt gewoon ineens vast, maar loopt rapper vast als ik bijvoorbeeld een audio-cd "grab". dan is de cd-rom en HD heel druk bezig = meer energie verbruik = crash = mijn idee :)

dus misschien is je voeding wel stuk, want echt nieuw is die computer van jou niet te noemen

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
en blijft ie bij jou dan ook hangen met alles inbeeld??
want het is meestal wel zo dat als er veel harddisk word gebruikt en cdrom enzo dat die dan hangt

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Voor je 'tig' keer allerlei besturingssystemen installeert en probeert eerst een een 'stevige' hardwaretest uitvoeren. En daarmee doel ik op de computer checkup functionalteiten die in het BIOS van je Compaqje zitten. Met name een langdurige test op geheugen en harde schijf zouden wel eens aan het licht kunnen brengen wat er mis is! Je kunt het BIOS benaderen door op F10 te toetsen zodra je PC opstart en het knipperende cursortje naar rechts bovenin het beeld springt.

Als GEEN Compaq BIOS partitie (meer) op je harddisk hebt staan (dit is een paar MB grote non-DOS partitie) dan kun je de tests ook via floppy's opstarten, maar dan moet je de juiste 'system configuration & diagnostics' disks wel eerst effe downloaden van de Compaq site. (Met deze software kun je ook zo'n BIOS-partitie terugzetten, indien je harddisk leeg is/mag). Het wijst zich allemaal redelijk vanzelf.

Ben benieuwd, maar ik heb 'goede hoop' (!?) dat het echt een hardware-probleem is. Succes!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
die partitie bestaat idd niet meer
een disk he??
zal ik dan van de week ff moeten proberen!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
heb je er 2 of meer dimm's in zitten? dan heb je waarschijnlijk zo een bak met een corrupt mainboard. dat was een door compaq toegegeven productie fout. viel onder de garantie toen.

waren serienummers met bk52 nogwat....

dan gaat je bak nooit goed werken. dit waren de eerste deskpro's met sdram ipv. edo-ram

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ik d8 dat ie nog edo-ram had gelukkig

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 31 december 2001 10:52 schreef Tetsuo55 het volgende:
ahha ja ik weet het

maarja het is nog de stabielste van de 3 os's die erop hebben gestaan
hij crashd hooguit 2x per dag
en die win98/95 zit over de 20x per dag heen
Als je windows 98 install 20x per dag crasht dan doe je toch iets niet goed... Dan zou ik toch es gaan kijken naar het resterende software die je draait. Bedenk dat programma's die bij anderen wel goed draaien niet per definitie bij jou goed draaien. Probeer eens een schone windows install en ga niet allerei progjes en beta drivers erop zetten. doe dit sistematisch en dan kom je een heel eind.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

't lijkt mij eigenlijk al duidelijk. Het is of een brakkende voeding, of brak geheugen.
Klein testje... als er soms bestanden corrupt op de hd staan nadat ze gekopieerd zijn zal het je geheugen zijn (bijvoorbeeld een win install die zegt dat een bestand niet gevonden kan worden terwijl het er wel staat... zelf vaak genoeg gehad). Maar het lijkt er mij meer op dat je voeding een onevenwichtige spanning aflevert (kan ook de ruis van de audio cd's verklaren).
Ik raad je aan de componenten van het systeem ff in een andere bak te proberen (Geheugen, audio kaart etc.). Al is het nadeel dat er errug veel onboard zit met die compaq bakkies.
Verder: installeer alle mogelijke toepasselijke softpaqs. Heb op een "Compaq-compatible" helpdesk gewerkt en de bugs die compaq moet fixen zijn echt bizar.

Maar allereerst... doe een install met de originele Quick-Restore CD. Indien het hiermee niet werkt is er een hardware-fout.
Trouwens, sinds wanneer doet hij zo vaag? Heb je d'r iets bij geprakt oid? Of heb je gewoon Win geinstalleerd? In het eerste geval is het hw, anders sw.

Succes d'r mee!

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
er zat geen restore Cd bij

hij was vanaf het begin al zo vervelend
maar het is wel erger geworden nadat die compaq bios werd gewist later is er ook nog een geluidskaart vervangen en een nic bij geprikt en de modem is eruit gehaald

dat is wat hardwar ebetreft
pas maanden late
rwerd het zo ernstig als nu

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
quick restore cd's worden pas sinds een paar jaar bijgeleverd. jouw compaqje was daarvan zeker nog niet voorzien destijds. Installeer nou gewoon die drie floppies met 'BIOS/diagnostics' software en laat alle tests volledig doorlopen en daarna (desnoods) stuk voor stuk (met alle test-opties aan) grondig doorlopen. Dan merk je snel genoeg waar het probleem zit. Ik ben bijna zeker dat het (helaas) een hardware storing is als ik het zo lees. Anders blijf je maar gissen. Ik neem aan dat je weleens een 'schone' Windows installatie hebt uitgevoerd. Whatever de versie of Service Release van Windows, zo'n installatie zou in ieder geval moeten draaien. Met 'alle' bekende updates zou dat systeempje echt prima moeten draaien. Maar begin eens bij het testen van je hardware, dan weet tenminste 1 ding zeker!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik heb preciés hetzelfde probleem met een oude P100@133. Het was een Compaq Presario 7220 uit '96, daar is intussen een extra hardeschijf, extra geheugen en een NIC bijgezet. Er zit 24MB EDO RAM in (Simm dus). Hij crashed enorm vaak, de muiscursor en het HD-lampje blijven dan hangen. Bij mij is dit echter alleen het geval onder Win98(SE), onder Win95 was 'ie altijd rock-stable. Ik had wat info gezocht, en het bleek een bekend probleem te zijn met de chipset (Opti Viper-M). Zie ook mijn topic hierover: [topic=363848]

Aangezien het probleem (bij mij) vooral voorkomt bij schijfactiviteit, denk ik dat 't probleem in de IDE-controller zit.

Ik heb de BIOS-partitie ook gewist, net voordat ik Win98 ging installeren.. zou 't daar dan aan kunnen liggen? Lijkt me iig niet echt aannemelijk :? Ik heb de BIOS diskettes nog wel, dus hij valt in principe wel weer terug te plaatsen...

Ohja, Quick Restore zat er indertijd trouwens wel al bij ;) Maar die installeer ik niet, dan krijg je zo'n brakke Compaq versie van Windows :)

#

• Mentalist
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Hmm, je kunt ook eens kijken of alles goed geaard is. Hoort ook wel bij voedingproblemen ja..want ruisende audio cd's :? En Win 2000 met 32 MB...als je wat extra mem wilt, zie m'n sig...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ZtaaB
  • Laatst online: 10-08 10:39
Op maandag 31 december 2001 12:03 schreef Rhino het volgende:
...knnnnips !
Trouwens, sinds wanneer doet hij zo vaag? Heb je d'r iets bij geprakt oid? Of heb je gewoon Win geinstalleerd? In het eerste geval is het hw, anders sw.

Succes d'r mee!
offtopic:
hehe, ff wat geheugen bijprakken, men neme een stevige vork, en prakken met die sim/dim/rimm :+

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 31 december 2001 14:52 schreef Brick het volgende:

[..]

offtopic:
hehe, ff wat geheugen bijprakken, men neme een stevige vork, en prakken met die sim/dim/rimm :+
Lijkt me niet de ideale manier van geheugen upgraden :P

Voor simm geheugen zie mijn sig :Y)

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op maandag 31 december 2001 14:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Lijkt me niet de ideale manier van geheugen upgraden :P

Voor simm geheugen zie mijn sig :Y)
jaja, stiekum spammen he ;)

#

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ik ga morgen ff all die diags draaien en ik zag op de compaq website heel veel firmware updates
onderandere voor de harddisk
dus die ga ik ff draaien ik ga die bios partitie weer erop zetten en dan win95 instaleren
alle patches van compaq eroverheen knallen

maar voordat ik dat doe
haal ik dat hele ding uitelkaar
ff alle stof eruit vissen en als ie er een beetje netjes uitziet weer inelkaarzetten alles netjes aandrukken
en kijken of ie dan beter loopt

en die link doet t nie

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 31 december 2001 15:08 schreef Tetsuo55 het volgende:
ik ga morgen ff all die diags draaien en ik zag op de compaq website heel veel firmware updates
onderandere voor de harddisk
dus die ga ik ff draaien ik ga die bios partitie weer erop zetten en dan win95 instaleren
alle patches van compaq eroverheen knallen

maar voordat ik dat doe
haal ik dat hele ding uitelkaar
ff alle stof eruit vissen en als ie er een beetje netjes uitziet weer inelkaarzetten alles netjes aandrukken
en kijken of ie dan beter loopt

en die link doet t nie
Welke link :? http://computeronderdelen.ontheweb.nl/ doet het wel :?

Of iemand anders z'n link?

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ik krijg constant connection timed out op jou link

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
volgensmij kan deze pc beter vervangen worden door een budget pc

hoeveel kost een barebone minimum systeem??
deze pc word alleen gebruikt om te chatten
te surfen en word te gebruiken

er rekening mee houdend dat sommige onderdelen nog gered kunnen worden van de compaq
zolas monitor toetsenbord
muis
cdrom harddisk enzo

Verwijderd

Dikke pech Tetsuo55, heb je compaq al gebeld? Mijn vriend zijn vader werkt er ze schijnen wel aardige service te verlenen, misschien niet na 5 jaar ?
Klinkt als een hardware probleem. Ik vond Marksanne wel goed een goed advies geven.
Door marksanne - maandag 31 december 2001 14:03

quick restore cd's worden pas sinds een paar jaar bijgeleverd. jouw compaqje was daarvan zeker nog niet voorzien destijds. Installeer nou gewoon die drie floppies met 'BIOS/diagnostics' software en laat alle tests volledig doorlopen en daarna (desnoods) stuk voor stuk (met alle test-opties aan) grondig doorlopen. Dan merk je snel genoeg waar het probleem zit. Ik ben bijna zeker dat het (helaas) een hardware storing is als ik het zo lees. Anders blijf je maar gissen. Ik neem aan dat je weleens een 'schone' Windows installatie hebt uitgevoerd. Whatever de versie of Service Release van Windows, zo'n installatie zou in ieder geval moeten draaien. Met 'alle' bekende updates zou dat systeempje echt prima moeten draaien. Maar begin eens bij het testen van je hardware, dan weet tenminste 1 ding zeker!
tenslotte:

[off topic >:) ]
Door Tetsuo55 - maandag 31 december 2001 10:43
Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?
Eminem citeren zonder het erbij te schrijven, he? Wat is je favo song van Devil's Night? De mijne is Revelation.

[/ off topic >:) ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
dat advies ga ik ook opvolgen ;)

/offtopic/
wow niet verwacht dat iemand het zou weten :D
dat het van eminem komt
leuk dat er toch nog iemand anders is die naar hem luisterd :P

fight music is wel lekker :P maar de beste vind ik nog die van de eminem cd ben ff de naam kwijt
dat ie in t begin marocaans probeerdte lullen en dan vertaalt ie t in t engels ( so you can suck my D**k if you dont like...) die dus :P
/offtopic/

ps. garantie kan die pc wel vergeten

Verwijderd

Veel geluk, ik hoop dat je erachter komt. En wat betreft die garantie, na zoveel jaar is het ook wel logisch. Trouwens, de meeste tweakers stellen denk ik hun pc zelf samen en hebben zo dus alleen garantie op de onderdelen apart.

[off topic]

Je hebt het over nummer 17 van de Marshall Mathers LP, Under the Influence. Da's idd wel lachen.
Fight music is ook wel lekker, harde bassen op onrustige hardslag tempo. Pimp like me vind ik ook sterk. Aan het eind:
"But I love you...........Kim! (HAHAHAHAH)"
[/off topic]
Pagina: 1