Toon posts:

Redhat 7.2 opnieuw opgestart en nu.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Redhat 7.2 opnieuw opgestart en nu krijg in een raar inlog scherm. Ik kom hier niet uit.
Dit zie ik op mijn scherm.

Beheerder login:
Password:

En als ik dat dan heb ingevuld krijg ik dit:

[blablabla@beheerder blablala]$:

Wat moet ik hier doen? En hoe komt het dat hij zo opstart???

Ik moet er wel effe bij zeggen dat ik nog een leek ben met Linux. (8>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 31 december 2001 10:32 schreef kvdsanden het volgende:
[blablabla@beheerder blablala]$:
Wat moet ik hier doen? En hoe komt het dat hij zo opstart???
Da's een prompt :D
Lees eerst eens wat documentatie, zoals de Faq van mijn held Jotti , dan moet er al een hoop duidelijk worden volgens mij :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 10:43 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Da's een prompt :D
Lees eerst eens wat documentatie, zoals de Faq van mijn held Jotti , dan moet er al een hoop duidelijk worden volgens mij :)
Dank je wel voor de documentatie, maar ik wil nu alleen effe weten hoe ik uit die prompt kom. :'(

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op maandag 31 december 2001 10:45 schreef kvdsanden het volgende:

[..]

Dank je wel voor de documentatie, maar ik wil nu alleen effe weten hoe ik uit die prompt kom. :'(
Er uit komt? :? PC rebooten misschien? ;)

Probeer eens "startx" in te typen (maar dan zonder "-jes) :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Dat is nou linux! Als startx niet werkt, probeer eens "Xconfigurator" (let op hoofdletters)

• moto-moi

moto-moi

Op maandag 31 december 2001 10:45 schreef kvdsanden het volgende:
Kom _op_ zeg! EERST lezen, en dan pas vragen stellen, en blijkbaar heb je de FAQ niet gelezen, aangezien je anders al gauw dit had gevonden...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 10:51 schreef michiel100 het volgende:
Dat is nou linux! Als startx niet werkt, probeer eens "Xconfigurator" (let op hoofdletters)
Ik heb startx al geprobeerd en dat werkt niet
Xconfigurator werkt ook niet. Dan zegt hij dat ik moet rebooten. Hoe kan het dat ik hem eerst telkens gewoon kan opstarten en dan opeens start hij zo op :?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Waarschijnlijk heb je iets aan de instellingen van X veranderd waardoor hij nu niet meer kan opstarten.Als je startx intypt, wat is dan de foutmelding?

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:52
alt-f7 ??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 10:59 schreef x-wolf het volgende:
Waarschijnlijk heb je iets aan de instellingen van X veranderd waardoor hij nu niet meer kan opstarten.Als je startx intypt, wat is dan de foutmelding?
nu net Startx ingetypt en hij start nu weer op. Kan alleen het internet niet meer op. Ik heb wat lopen klooien met de instellingen van het netwerk. Dus zal effe moeten zoeken hoe ik nu weer op de server kan komen. In ieder geval bedankt. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 11:12 schreef kvdsanden het volgende:

[..]

nu net Startx ingetypt en hij start nu weer op. Kan alleen het internet niet meer op. Ik heb wat lopen klooien met de instellingen van het netwerk. Dus zal effe moeten zoeken hoe ik nu weer op de server kan komen. In ieder geval bedankt. >:)
Hoe kan ik nu eigenlijk oplossen dat hij weer gewoon opstart?

• moto-moi

moto-moi

Op maandag 31 december 2001 11:18 schreef kvdsanden het volgende:
Hoe kan ik nu eigenlijk oplossen dat hij weer gewoon opstart?
Kijk eens in /etc/inittab, daar staat je standaard runlevel, deze moet op 'X' staan, ik geloof dat dat runlevel 5 is, maar zeker weten doe ik het niet..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 11:21 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Kijk eens in /etc/inittab, daar staat je standaard runlevel, deze moet op 'X' staan, ik geloof dat dat runlevel 5 is, maar zeker weten doe ik het niet..
Ik heb dit gevonden. Het staat op X11, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik doe van alles, knippen etc maar het gaat maar niet weg :'( en moet dit dan X alleen zijn?

• moto-moi

moto-moi

Op maandag 31 december 2001 11:35 schreef kvdsanden het volgende:
Ik heb dit gevonden. Het staat op X11, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik doe van alles, knippen etc maar het gaat maar niet weg :'( en moet dit dan X alleen zijn?
D'r staat ergens in die file 'runlevel', daar moet een nummer achter, de uitleg staat ongetwijfeld bovenin, bij mijn distributie hoort daar een 5 te staan, om X automatisch te starten...

Pagina: 1