StarOffice 6 beta installeren

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik wilde gisterenavond 'even' staroffice 6 beta installeren. Volgens de handleiding moest dat best makkelijk zijn namelijk :P.

M'n systeem is KDE 2.2.2 (met de hand gecompiled). Ik wilde de netwerkinstallatie doen (zodat ik met meerdere users hem kan gebruiken). Dus ik wordt superuser, installeer em met so-bla.bin -net
Dat gaat goed. Daarna wil ik dus de user installatie doen.. dus ik ga als user naar /opt/staroffice6.0/program (daar staat het namelijk) en doe ./setup. Dan krijg ik heel kort ff de setup achtergrond, waarna heel m'n scherm grijs wordt, en er verder niets meer gebeurd. Als ik het dan afsluit, krijg ik een messagebox zonder text en 2 knoppen zonder text.

Ik heb ook nog geprogeerd om gewoon een single-user installatie te doen. Installatie gaat dan goed, maar zodra ik staroffice dan start, krijg ik wel staroffice, maar alle menu's hebben geen text. Dus je ziet wel het menu met icoontjes, maar geen text...

Ik weet ff niet meer wat nou het probleem is.. ;( :?

• Martin Sturm
is er niemand die hier verstand van heeft?

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
geen beta nemen :P
en natuurlijk melden bij Sun enzo

PSN: Houtvlot

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Probeer anders de open source versie van staroffice eens, te vinden op: http://www.openoffice.org

Verwijderd

Geen idee wat het zou zijn, maar ik heb gister nog wel
succesvol OpenOffice build 641C geinstalleerd. Dat werkte prima, en is de non-sun versie van StarOffice (in mijn ogen ook stukken beter :))
Network setup's heb ik al tijden niet geprobeerd, de laatste keer was met build 638... en toen werkte het nog niet, en heb ik dus maar gewoon een single-user install gedaan. Ik zal binnenkort nog eens kijken naar network-installs als deze het nu dus zouden moeten doen, destijds waren die 'not-supported' :(

• Martin Sturm
Op maandag 31 december 2001 21:19 schreef markjanssen het volgende:
Geen idee wat het zou zijn, maar ik heb gister nog wel
succesvol OpenOffice build 641C geinstalleerd. Dat werkte prima, en is de non-sun versie van StarOffice (in mijn ogen ook stukken beter :))
Network setup's heb ik al tijden niet geprobeerd, de laatste keer was met build 638... en toen werkte het nog niet, en heb ik dus maar gewoon een single-user install gedaan. Ik zal binnenkort nog eens kijken naar network-installs als deze het nu dus zouden moeten doen, destijds waren die 'not-supported' :(
Ik ga dat inderdaad maar ff proberen :)
ik denk dat het idd een beta probleem is oid.. Ik heb nog wat zitten testen, en het is echt heel wazig probleem..
als ik namelijk een willekeurie parameter meegeef bij het starten, doet ie het wel (dus ./soffice --bla). Echt mega debiel.

• Martin Sturm
OPGELOST!
Het probleem lag aan verkeerder rechten van de TrueType fonts die ik had geinstalleerd. Staroffice6/openoffice gebruiken deze schijnbaar :)
Pagina: 1