Verwijderd

Topicstarter
Matched: foto
Beste digi foto fanaten.

Wie heeft er ook last van te rode foto's met de Nikon 885.
Als ik een foto in auto of scene(zonder flits) maak dan krijg ik te rode foto's.
Als ik nu deze zelfde foto met handmatige witballans instel op volledig hand dan is de foto perfect.
Ik denk dat deze digi-cam een fout maakt als je binnen een foto maakt of niet?!?!
Hebben hier nog meer van jullie last van??

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ik heb niet de Nikon, maar een voorbeeldje zal misschien wel handig zijn... Misschien wat tips die 'we' kunnen geven. Overigens Autostanden hebben bij iedere camera een andere 'bijeffect'. De beste resultaten bereik je immers met de manual standen. Ik heb ook een Ricoh RDC-4200 die maakt standaard een beetje blauwe foto's. Met mijn andere camera de Fuji FinePix he ik soms ook het idee dat de autostand een 'vreemde' keuze maakt, daarom stel ik nu alles handmatig in (mits ik de tijd heb om dat te doen).

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Toevallig in TL licht gefotografeerd?? Ik heb nog geen digicam (komt wel als ik centjes heb) maar mijn webcam (Creative WebcamIII) gaat ook wat rode beelden geven als ik onder TL verlichting werk..

Pvouput live

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Matched: foto, rood
'k Zou eerst de Coolpix 885 kopen. Echter, in de Dpreview las ik dat de CCD nogal nadruk legt op rood (zie ook de voorbeeld foto's aldaar).

Daarom heb ik deze cam uiteindelijk niet gekocht. Op Dpreview staan de RGB correctie waardes die je kunt gebruiken om foto's weer enigzins natuurlijk te krijgen.

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09-2024
Geen matches
'k heb ook de Coolpix 885 en inderdaad hetzelfde probleem.Het lijkt er op als of de door het toestel automatisch gekozen instelling niet bepaald optimaal zijn voor binnen opnamen. Ook de Rode Ogen zijn (te) vaak aanwezig.Overigens zijn buitenopnamen met de automatische instelling wel erg mooi.