Toon posts:

DVD Regio na 5 keer op slot, hoe kan dat nou!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat dit bij mij gebeurd is hoor, maar kan dat nou echt, en hoe kan zo'n apparaat dan die "info" vast houden :?
Lijkt me een belachelijke zaak, in de videotheek kun je net zo hard regio 1 in je handen krijgen, en kan me dus ook voorstellen dat er mensen zijn die zonder dat ze het doorhebben, vast staan op de regio die voor het laatst is gedraaid!

Of valt het allemaal wel mee en kun je toch je dvd speler nog flashen na de dodelijke 5:?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
Op maandag 31 december 2001 05:58 schreef didaaf1 het volgende:
Niet dat dit bij mij gebeurd is hoor, maar kan dat nou echt, en hoe kan zo'n apparaat dan die "info" vast houden :?
Lijkt me een belachelijke zaak, in de videotheek kun je net zo hard regio 1 in je handen krijgen, en kan me dus ook voorstellen dat er mensen zijn die zonder dat ze het doorhebben, vast staan op de regio die voor het laatst is gedraaid!

Of valt het allemaal wel mee en kun je toch je dvd speler nog flashen na de dodelijke 5:?
Dat kan doordat er een minuscuul stukje geheugen in je hardware zit, en die wordt gewoon gelockt zegmaar daarna.

Enne... je regio kan niet automatisch veranderen, je krijgt altijd eerst een melding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar er zijn zat manieren omdat te verhelpen. Voor vrijwel iedere drive is er wel een gehackte firmware die het aantal veranderingen naar -1 zetten of de regio locken op 0

Soms is het ook zo dat deze lock alleen in de software zit (bijv de oudere creative drives).

Maar ik heb een NEC DVD speler en die is gelocked op 1 en er niet vanaf te krijgen, maar dat boeit me eigenlijk ook niet meer.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
Op maandag 31 december 2001 10:25 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Maar er zijn zat manieren omdat te verhelpen. Voor vrijwel iedere drive is er wel een gehackte firmware die het aantal veranderingen naar -1 zetten of de regio locken op 0

Soms is het ook zo dat deze lock alleen in de software zit (bijv de oudere creative drives).

Maar ik heb een NEC DVD speler en die is gelocked op 1 en er niet vanaf te krijgen, maar dat boeit me eigenlijk ook niet meer.
ik hoorde ooit iets van een factory reset die je ook een paar keer kan uitvoeren. hiermee kan je dus nog je regio veranderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 31 december 2001 11:03 schreef weareborg het volgende:

[..]

ik hoorde ooit iets van een factory reset die je ook een paar keer kan uitvoeren. hiermee kan je dus nog je regio veranderen.
Dat is vaak bij Standalone's ben dat nog niet tegengekomen bij DVDspelers voor in de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 07:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat kan doordat er een minuscuul stukje geheugen in je hardware zit, en die wordt gewoon gelockt zegmaar daarna.

Enne... je regio kan niet automatisch veranderen, je krijgt altijd eerst een melding.
Dat er chippie geheugen inzit begrijp ik, wat ik alleen niet kan bevatten, is dat na 5 keer (al dan niet met waarschuwing) zoiets permanent gelockt kan worden :?
Alles waar een lock opzit kan toch ook weer unlockt worden, en dit stukje heb ik nergens kunnen vinden, niet op de firmware site, niet op visualdomain etc.
Door terw_dan - maandag 31 december 2001 10:25
Dit is dus precies wat ik bedoel, het kan er bij niet in dat je nu met de gebakke peren zit!
Is dit je per ongeluk overkomen :?
Ik weet wel dat ze je waarschuwen als je moet switchen, maar ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die hierdoor evengoed de boot ingaan.

Verwijderd

Topicstarter
Geen zinnige opmerkingen cq antwoorden :?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Jah dat lijkt mij ook wel interesant om te weten of je zoiets kunt unlocken. Tegenwoordig kan bijna alles. Ze unlocken procs en standalone DVD's en PS/1/2 en alles maar over een dvd in een pc is geloof ik weinig bekend. Ik denk dat wel meer mensen hier baat bij hebben.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 23:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op maandag 31 december 2001 21:27 schreef RamShackle het volgende:
Jah dat lijkt mij ook wel interesant om te weten of je zoiets kunt unlocken. Tegenwoordig kan bijna alles. Ze unlocken procs en standalone DVD's en PS/1/2 en alles maar over een dvd in een pc is geloof ik weinig bekend. Ik denk dat wel meer mensen hier baat bij hebben.
integendeel hier is al veel meer over bekent zie de search bv, kun je erg veel over vinden. :)
Ook links naar sites die hier progjes voor hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 21:46 schreef Vae_Victis het volgende:
integendeel hier is al veel meer over bekent zie de search bv, kun je erg veel over vinden. :)
Ook links naar sites die hier progjes voor hebben.
Geef er is één dan, ben niets tegengekomen hoor!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 00:21 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Geef er is één dan, ben niets tegengekomen hoor!
DVDGenie is zo'n programma, hier is er een meuktracker van.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Vae_Victis en Aikeleer jullie moeten wel goed lezen!!! Om nou nog een keer de vraag te herhalen lijkt me toch niet echt nodig ofwel :?

Toch even voor de duidelijkheid, met dvd genie kun je geen dvd speler regiovrijmaken, laat staan één die al locked is!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 04:43
Volgens mij is het niet echt gewenst om hier links naar dvd-patches te geven, maar zoek eens met google naar je dvd type en de term "region free" ofzoiets.

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Wist je van te voren niet dat je maar 5 keer mag switchen ofzo? Dat staat toch altijd goed aangegeven als je de vraag krijg of je wilt switchen van regio. Het idee hierachter is dat als je zou verhuizen naar een andere regio, je dan niet meteen met een waardeloos apparaat zou zitten. Maar als je na 5x switchen zomaar kunt resetten (waar jij vanuit ging), dan heeft die hele regio-gebeuren natuurlijk niet echt veel zin...

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Op dinsdag 01 januari 2002 12:15 schreef sewer het volgende:
Het idee hierachter is dat als je zou verhuizen naar een andere regio, je dan niet meteen met een waardeloos apparaat zou zitten. Maar als je na 5x switchen zomaar kunt resetten (waar jij vanuit ging), dan heeft die hele regio-gebeuren natuurlijk niet echt veel zin...
Als je verhuist naar een andere regio is je drive sowieso waardeloos geworden. Je neemt namelijk ook al je gekochte DVD's mee, en in je nieuwe regio koop je ook DVD's (van een andere regio). Dan zit je dus met DVD's van 2 regio's en hoe speel je die beiden af zonder een gekraakte player? Moet je dan 2 DVD spelers kopen?! |:( Ik vind die hele regiozooi echt grote onzin.

Wat betreft de vraag van de topicstarter.. ik begreep dat het een vraag was uit interesse, niet uit een probleem. Bij mijn weten is het niet mogelijk om na 5x switchen te unlocken (tenzij je een nieuwe DVD speler koopt of misschien een nieuwe chip erin zet).. dus er zit niets anders op dan gekraakte firmware te gebruiken met het risico dat je drive onbruikbaar wordt als je iets fout doet..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat mijn vraag niet helemaal duidelijk overkomt, ik stel 'm nog eens met andere woorden!

De vraag is; als een "desbetreffende" dvd-rom speler éénmaal gelocked is, hoe kan dan die informatie op de chip in de dvd speler er voor zorgen dat het apparaat niet meer te flashen is cq onbruikbaar geworden is voor andere regio's!

Dat het niet kan, ja dat word overal duidelijk gemaakt, maar er staat nergens bij vermeld over hoe en waarom niet!
Ik heb zoiets van, alles wat opslot kan, moet ook op één of andere manier weer open kunnen!

Verwijderd

Topicstarter
Nog nachtbrakers met enige zinnige antwoorden :?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 01 januari 2002 02:26 schreef didaaf1 het volgende:
Beste Vae_Victis en Aikeleer jullie moeten wel goed lezen!!! Om nou nog een keer de vraag te herhalen lijkt me toch niet echt nodig ofwel :?

Toch even voor de duidelijkheid, met dvd genie kun je geen dvd speler regiovrijmaken, laat staan één die al locked is!
Vraag goed gelezen. jij ook goed antwoord gelezen.
in de search, zal zo even een vb erbij halen, staat gigantisch veel over dit onderwerp.
Ook zijn er in de search links te vinden die verwijzen naar websites, met software die je dvd speler regio vrij kunnen maken.
of dit werkt hangt af van je dvd speler.
Bij de een werkt het wel andere niet. gewoon even zoeken en je vind je antwoord. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 02:50 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

Vraag goed gelezen. jij ook goed antwoord gelezen.
in de search, zal zo even een vb erbij halen, staat gigantisch veel over dit onderwerp.
Ook zijn er in de search links te vinden die verwijzen naar websites, met software die je dvd speler regio vrij kunnen maken.
of dit werkt hangt af van je dvd speler.
Bij de een werkt het wel andere niet. gewoon even zoeken en je vind je antwoord. ;)
SSJJEEEEEEEZZUUUSSS, ik vind het leuk dat mensen reageren, maar ik VRAAG niet naar manieren om een speler regiovrij te maken!

Ben benieuwd wat voor voorbeeld je erbij gaat halen waar zo gigantisch veel van staat beschreven :?

Het is niet dat ik de klootzak wil uithangen hoor, maar koooom op zeg.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-04 20:21

Brazza

Byte me!

Je kan toch die instelling wijzigen in het register? cmiiw

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

bv voor regio vrijmaken http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm
staat meerdere keren in topics vermeld.

En wat betreft de methode een simpel aftellertje.
elke keer als je regio verandert verlaagt hij die teller en zodra die 0 is staat je regio vast.
Dan kun je nog 5x de manufactor reset gebruiken zodat je in totaal 25x je regio kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Aller aller beste Vae_Victis, wat begrijp jij niet aan mijn vraag :?
Laten we hier even duidelijkheid over scheppen, als ik nl. iets fout doe, dan doe ik het de volgende keer anders!

Verwijderd

Topicstarter
Nou laatste keer dan, niemand :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29
didaaf1, de laatste post van Vae_Victis wijst erop dat hij wel snapt wat de vraag is... Alleen volledig antwoord moet ie je waarschijnlijk schuldig blijven (ik ook)..

Ik heb even gezocht en kan zo snel niet vinden of een gelockte DVD player nog met een RPC-1 firmware gepatched kan worden... probeer het eens uit zou ik zeggen.. Wie niet waagt wie niet wint...

Pvouput live

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
kom aan, ga slapen..
ik ben net thuis en kijk toevallig ff, maar jij blijft je er dus mee bezig houden om 4 uur 's nachts..???

BOEIE!

en mijn dvd speler (hitachi gd2500) slaat sowieso geen regio informatie op

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 04:00 schreef StanTheMan het volgende:
kom aan, ga slapen..
ik ben net thuis en kijk toevallig ff, maar jij blijft je er dus mee bezig houden om 4 uur 's nachts..???

BOEIE!

en mijn dvd speler (hitachi gd2500) slaat sowieso geen regio informatie op
Dank je wel man, errug nuttige informatie (Achterwegen gebleven smiley)

• Krypt
Op donderdag 03 januari 2002 04:17 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Dank je wel man, errug nuttige informatie (Achterwegen gebleven smiley)
Reageer er niet op!! dan wakker je alleen maar een flamewar uit.. Behoudt de eer aan jezelf...

Gewoon flashen dat ding met die RPC-1 firmware en kijken offie weer Regio 2 DVD's pakt.. zoniet... jammer helaas..

Pvouput live

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Ze zijn gewoon te flashen naar de firmware die het bedrijf erop heeft gezet. Kijk goed op internet en zoek de firmware voor jou DVD speler.

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
Op donderdag 03 januari 2002 04:22 schreef Krypt het volgende:

[..]

Reageer er niet op!! dan wakker je alleen maar een flamewar uit.. Behoudt de eer aan jezelf...

Gewoon flashen dat ding met die RPC-1 firmware en kijken offie weer Regio 2 DVD's pakt.. zoniet... jammer helaas..
hoezo flamewar? denk het niet hoor..
Maar ik denk weer dat de topicstarter niet op dit antwoord over de methode van het regiovrij maken zit te wachten..

Verwijderd

Topicstarter
Eén ding weet ik iig. nu wel, het aantal slachtoffers dat gevallen is onder het locken van de dvd speler, met bv. de "verkeerde" regio moet errug laag zijn, anders was er hier vast meer over bekend!!

Alleen jammer dat een antwoord uitblijft, en moet misschien zelf maar een "oudje" op de kop tikken om te gaan klooien, als dat nut heeft!?(Hij is gelockt klaar :? :o)

Verwijderd

www.digital-digest.com staat veel info over DVD etc.

• Krypt
Op donderdag 03 januari 2002 15:10 schreef didaaf1 het volgende:
Eén ding weet ik iig. nu wel, het aantal slachtoffers dat gevallen is onder het locken van de dvd speler, met bv. de "verkeerde" regio moet errug laag zijn, anders was er hier vast meer over bekend!!

Alleen jammer dat een antwoord uitblijft, en moet misschien zelf maar een "oudje" op de kop tikken om te gaan klooien, als dat nut heeft!?(Hij is gelockt klaar :? :o)
Leg mij dan maar eens uit welk antwoord uitblijft...
Je vraagt:
Antwoord: zal best wel gaan...probeer het eens!

Maarja.. ik kap ermee... het zal wel aan mij liggen

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 18:44 schreef Krypt het volgende:
Leg mij dan maar eens uit welk antwoord uitblijft...
Het antwoord: Tuurlijk kun je een gelockte dvd speler nog flashen cq unlocken, dat gaat zo...............

Ps: Ik probeer niet lullig te zijn hoor, als dat zo overkomt, maar ik dacht dat ik een duidelijke vraag had gesteld, gewoon uit nieuwsgierigheid van dit stukje hard/software, en puur omdat ik niet geloof dat zoiets permanent gelockt kan worden!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Blijkbaar kan het wel permanent gelockt worden, hetzij softwarematig, hetzij hardwarematig. Met een crack (hetzij softwarematig, hetzij hardwarematig) valt dit daarna dan ook vast wel weer te omzeilen... da's toch wat je wil weten?

Hoe die cracks werken, tja.. dat wordt wat illegaal en daarvoor hoef je ook niet bij mij te zijn.. maar die digital-digest site, daar kan je vast veel informatie vinden.

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Pagina: 1