Toon posts:

Probleem: mp3 speler + parallel poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een portable mp3-speler van het merk LG, model mf-pd330, gekregen. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om het ding met de pc (onder Win98se) te laten 'praten' via de printer poort (lpt1). Misschien dat iemand me kan helpen...

Situatie:
Bij de mp3-speler heb ik een programmaatje genaamd MP3 Explorer (v1.14) meegeleverd gekregen. Dit heb ik volgens de handleiding geinstalleerd. Bij gebruik ervan krijg ik echter telkens de foutmelding "Player isn't readÿ (Check the print port)". De programma ziet wel dat er mmc-kaarten in de speler zitten en dat deze nog geformateerd moeten worden. Zodra ik ze wil formateren, krijg ik weer dezelfde foutmelding.

De bekabeling is goed aangesloten, de mmc-kaarten zitten in de speler en de batterijen zijn vol.

Op diverse sites wordt opgemerkt dat de parallel poort in de bios op ECP mode moet staan en dat het I/O adres 0378 moet zijn. Dat stond het bij mij standaard al, maar dan werkt het nog niet (ook niet in de andere modes).

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen...?

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Controleer eens of er een paralelle poort aanwezig is bij je geinstalleerde hardware in windows.

Verwijderd

Topicstarter
Die is aanwezig als ECP Printer Port (LPT1) en functioneert gewoon...

Verwijderd

Topicstarter
Weinig reacties tot op heden... :(

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
sorry....slecht gelezen

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

frapex

got r00t

probeer je printerpoort eens op EPP in te stellen (in de BIOS)

Mijn zipdrive functioneerde ook niet toen de printerpoort op ECP stont

suc6

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
wat staat er i/d bios voor mode bij de printerpoort?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik zou die printerpoort in de bios op EPP zetten... tegenwoordig moet voor bijna elke scanner/printer/ander apparaat die poort op EPP staan (heeft iets te maken met DUO verkeer)....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 12:49 schreef Painxiom het volgende:
wat staat er i/d bios voor mode bij de printerpoort?
Op ECP + EPP
Pagina: 1