Toon posts:

ASF file naar MPG omzetten, dat moet beter kunnen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dat nu aan 't doen met TMPGEnc, en dat lijkt goed te gaan.

Maar...
Hij heeft nu 1:49 uur gedaan over de eerste 23 seconden van 't bestand, en meldt dat 'ie nog ruim 321 uur, ruim 2 weken dus, nodig heeft om 't hele bestand (een concert van ruim een uur) om te zetten.
OK, 't draait niet op zo'n rappe machine, een AMD K6-2/450 met 192Mb RAM, dus 't mag even duren. Maar 't vreemde is, dat z'n CPU load maar een procent of 3 is!

Zijn er programma's die dit een beetje efficienter doen? En zo ja, welke?

Verwijderd

Gebruik Graphedit van microsoft om er een avi van te maken, kun je gewoon bij microsoft downen en dan met TMPGEnc omzetten naar MPG

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 12:03 schreef Rubberduck het volgende:
Gebruik Graphedit van microsoft om er een avi van te maken, kun je gewoon bij microsoft downen en dan met TMPGEnc omzetten naar MPG
TMPGEnc doet 't inderdaad een stuk sneller met AVI's (3 minuten ipv 13 uur voor 2:18 minuten source), maar nu heb ik ruzie met GraphEdit en de video compressors. :(

Microsoft Video 1 wordt blokkerig en Microsoft RLE heeft een dithering die veel te zichtbaar is. Intel Indeo 5.10 leek 't prima te doen, maar dan raak ik de synchronisatie tussen beeld en geluid kwijt. Bovendien vond 'ie na 26 minuten dat ergens de eindtijd voor de begintijd lag, en gaf 'ie 't op.
VirtualDub 1.3c geprobeerd, maar die vond de ASF meteen al niet goed (opgenomen met StreamBox VCR, en blijkbaar duurt de ASF dan altijd korter dan in de header staat).

Oftewel, nog steeds: hellup...

O ja, Windows Media Player slikt die ASF probleemloos, en speelt 'm ook helemaal af.

Verwijderd

Probeer de audio decoding uit te zetten bij TMPEGEnc.....
dan zal het een stuk sneller gaan..... =]

Audio dan lospeuteren van de clip en los decoden en encoden.... dan weer vastpeuteren..... =]

Verwijderd

Topicstarter
Audio uit scheelt idd een hoop: dat doet in ongeveer 3x real time (is niet zo'n snel machientje).

Maar hoe peuter ik 't audio gedeelte eruit? Kan met TMPGEnc, maar dat gaat volgens hem weer 450 uur duren.
Ik kan 't wel capturen met m'n geluidskaart, maar ik ben bang dat ik daarna audio en video nooit van z'n leven meer synchroon krijg...

Verwijderd

Virtual Dub???

Verwijderd

Topicstarter
VirtualDub 1.3c geprobeerd, maar die vond de ASF meteen al niet goed (opgenomen met StreamBox VCR, en blijkbaar duurt de ASF dan altijd korter dan in de header staat).
VirtualDub is dus geen optie, helaas.

Verwijderd

Et kan niet met TMPegenc......
Je krijgt een stille file die het waarschijnlijk niet eens doet........
Als het niet lukt met Virtualdub zul je moeten opnemen met CoolEdit of wat dan ook.....
Je laat Cool edit alvast lopen (recorden) dan zet je de asf file op play aan het eind van de opname druk je op stop bij cool edit.....
Je moet dan opzoeken waar de eerste beweging zit
(dmv zoomen) in de sample en de laatste..
Dat wegsnijden......
Meestal is dit makkelijk te doen, omdat asf nogal slecht geluid heeft over het algemeen (ruis e.d.)
Je kan het altijd nog aan passen met Virtualdub dmv delayen..... Je kijkt gewoon hoeveel ms de audio uit sync is... succes!

Verwijderd

ASFFix geprobeerd ?

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik heb weer een ander probleem...Bij mij gaat het omzetten naar MPG goed (dmv TMPGEnc en VirtualDub). Maar als je een *.AVI van 720 MB omzet naar MPG wordt hij ongeveer 1,4 GB
Nu splits ik die MPG file in tweeën dmv het progje MyFlix (aangeraden op http://www.vcdhelp.com ) maar ik weet niet hoeveel sporen er max op een 80 min ceedee kunnen... :(
Iemand ervaring met MyFlix ?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Pagina: 1