Toon posts:

768mb geheugen...overdreven of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een Asus p4b bord,intel 1700mHz, en 3 bankjes van 256mb,windows xp prof nl.
-is dit overdreven?
-gaat het echt veel sneller?
-beter 1x 512mb erin doen?

ik draai diversen applicaties tegelijk.
maar dat zijn geen zware dingen.
als ik een benchmark wil draaien welk programma?
ik heb wel is 1x 256mb en 2x 256mb en 3x 256mb erin gedaan merkte geen verschil.
geef s je mennig.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom minder erin doen als je zoveel hebt liggen? Gooi gewoon die 768 MB erin.. zeker als je windows 2000/XP gebruikt is meer geheugen beter :)

Verwijderd

Heb zelf ook 768 MB. Ik denk dat ik er 256 MB uithaal en in een nieuw te bouwen PC plaats. 512 MB is mooi genoeg.

• Pollewob
  • Niet online
jah.. 512 is mooi genoeg.. maar als de rest anders een beetje nutteloos ligt te zijn zou ik er gewoon 768 instoppen :)

Verwijderd

Ik zou het inderdaad geen stof laten happen nee. Als je het hebt gebruik het dan. Als je me vraagt is het nodig ? Nee ?

• Pollewob
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 02:27 schreef linus-1 het volgende:
Ik zou het inderdaad geen stof laten happen nee. Als je het hebt gebruik het dan. Als je me vraagt is het nodig ? Nee ?
en zo is het :)

Verwijderd

256 Mb is zat en 512 al helemaal, zeker als je geen extreem zware progjes draait..
Maar ja, verkopen levert ook geen bal op. Geef anders 256 Mb aan je kleine neefje ofzo. :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
256 Mb is zat en 512 al helemaal
je merkt in win xp wel degelijk verschil tussen 256 en 512. helemaal met spellen als rtcw dat gaat vooral als je het een paar keer opgestart en afgesloten hebt een stuk sneller met 512 meg.

Verwijderd

Ik heb er ook 768 in zitten.

En ik wil meer.

Verwijderd

Waarom ? Welke ZWARE applicaties gebruik je dan ? Of is het alleen voor te hebben ?
Op maandag 31 december 2001 03:25 schreef HlpDsK het volgende:

En ik wil meer.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Naar mijn mening heb je niet zo veel geheugen nodig als je nieteens weet of je het wel nodig heb (beetje vaag zo laat op de avond/vroeg in de ochtend).

Komt er op neer: Nee
Dat heb je vast niet nodig :)

Verwijderd

Vooruitgang is nooit onnodig ;)

nee hoe meer hoe beter.. voor het geval dat er een of andere super zware game uitkomt.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Op maandag 31 december 2001 03:34 schreef linus-1 het volgende:
Waarom ? Welke ZWARE applicaties gebruik je dan ? Of is het alleen voor te hebben ?
[..]
HlpDsK heeft trauma's van zijn oude pc.. Snap niet dat hij daarmee zit hoor, mooi bakje was dat, en heel snel en eigentijds.

:)

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 03:25 schreef HlpDsK het volgende:

En ik wil meer.
Dat onderstreept alleen maar dat de hoeveelheid geheugen die je nodig hebt afhankelijk is van wat je zoal met je pc doet. Volgens mij zit HlpDsK vaak met zware grafische apps te werken, lijkt me dat geheugen niet snel voldoende is. Een gewone gebruiker zou aan 512 Mb zat moeten hebben en als je die bank ergens anders beter kunt gebruiken moet je dat volgens mij gewoon doen. :)

Verwijderd

ik ben van 384 naar 256 gegaan :)

ik heb geen klachten

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

idd, ik merkte ook niet veel van 256 naar 512, alleen dat ik 1 seconde sneller inlogde bij counter-strike

4015Wp west (Dordrecht)

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 18:53
Mijn overstap van 128 naar 512 was wel explosief >:)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Had 768MB en een berg onderdelen voor een 2e pc maar geen geheugen, 256MB uit mijn normale pc gehaald en zo een fijne 2e pc in elkaar geschroeft en ik merk er eerlijk gezegd geen fluit van of er nu 512 of 768 in zit onder Windows XP, of het moet zijn dat sommige programma's wat trager starten maar goed niet echt een probleem hier.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik vraag toch ook niet iedereen of ik in mijn ferrari een V12 mag hangen ipv een V10? Meer geheugen kan nooit kwaad. Als je het ergens anders beter kan usen, ok.. Maar anders gewoon misbruik maken van die extra RIMM/SIMM ;-)

• Krypt
  • Laatst online: 22-08 12:53
Ik heb er 1152MB erin gehad; vond ik toch lichtelijk overdreven.. zit nu terug op 640MB en is soms wel handig in Photoshop die toch wat wegvreet..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
geen "zware" ie,icq,beoplayer,netscape,en Max Payne.
[..]

Verwijderd

Topicstarter
UH volgens mij bespeur ik wat jaloezie?
wat maakt de tijd nou uit?
Doe je soms alles op vaste tijden?
vroeg alleen wat over het geheugen van mijn pc.
Mijn eigen geheugen stelt niet zoveel voor namelijk(zal je ff voor wezen).
schreef Naar mijn mening heb je niet zo veel geheugen nodig als je nieteens weet of je het wel nodig heb (beetje vaag zo laat op de avond/vroeg in de ochtend).

Komt er op neer: Nee
Dat heb je vast niet nodig :)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Gewoon bewaren die 256MB, misschien gaat er iets kapot kan je het mooi vervangen. Extra onderdelen zijn altijd handig.

Powered by KPN

Verwijderd

Ik heb er 1024 inhangen en een RAM drive van 600 MB, werkt prima ;)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Werkt dat snel een RAM drive?

w00t

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik zou het gewoon op mn bord prikken en mocht ik het een keer nodig hebben voor een andere bak zou ik die extra 256 er gewoon net zo gemakkelijk uithalen. kan geen kwaad het in je mobo te bewaren zeg maar :)

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Wil zien waarom sommige mensen zoveel RAM hebben moet je iets van Paint Shop 8x openen :P

Verwijderd

Ik heb er nu 512 Mb DDR geheugen in zitten, en ik hoef nergens op te wachten. Nog meer zou voor mij overbodig zijn. Ik kan me trouwens een artikel herinneren uit de PCM van een paar maanden terug, waarin de hoeveelheid geheugen en de snelheid van een systeem werd gemeten.

Meer was zeker niet altijd goed, maar ik denk niet dat het onder XP veel kwaad kan. :)

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met RAM vs CPU?
Ik ben van mening dat hoe meer RAM hoe meer de CPU belast raakt. (Meer ophalen en wegschrijven.) Dit gaat zeker
ten koste van 3D gaming ware pure CPU kracht telt.
Dus voor 3D gaming stel ik bijvoorbeeld:
1Ghz/512MB is sneller dan 1Ghz/2048MB.
Of niet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ging van 320MB naar 640MB, en nu staat ie nog steeds als een gek te swappen...

Maar ja, dat ligt aan die newsserver, die gooit z'n shit in swap zodat de rest overblijft voor andere dingen zoals MySQL :)

Verwijderd

Geheugen kan je echt niet genoeg van hebben.Als je zware applicatie gaat gebr. zoals PHS6 en Lightwave Max kun all je ram gebruiken en bovendien je hebt het, dus gebruiken en je kan gelijk je swapfile uitzetten, je kan alles afhandelen in je Ram, en dat is weer sneller!
Peace
Offtopic/
Ik heb ook een geheugenreep van 64 mb hier liggen alleen geen vrije gleuf .....sniff ;(
Peace *D

• Krypt
Op maandag 31 december 2001 12:52 schreef Mathizsias het volgende:
Wil zien waarom sommige mensen zoveel RAM hebben moet je iets van Paint Shop 8x openen :P
Ik weet niet hoe het met PSP zit maar met Photoshop kan je wat leuke effecten verwachten als je een groot plaatje inlaadt..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jsdejong/Taskman.JPG
1 Plaatje in Photoshop ingeladen..

Pvouput live

• FireStarter
Moet je eens dat plaatje laden dat die WTC rampplek.... Extreem hoge resolutie satelietfoto van rampplek 14 MB groot JPEG filetje

w00t

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op maandag 31 december 2001 12:52 schreef Mathizsias het volgende:
Vooraf:
Memory Usage: 75/256MB (29.30%)

Na 8x PSP6 met plaatje van 1756x1171:
Memory Usage: 148/256MB (57.81%)

Valt best wel mee dus :)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Krypt
Op maandag 31 december 2001 13:14 schreef robbie007 het volgende:
Moet je eens dat plaatje laden dat die WTC rampplek.... Extreem hoge resolutie satelietfoto van rampplek 14 MB groot JPEG filetje
Dan krijg je zoiets als in mijn vorige post...
us ff kijken wat ie doet als ik dat ding 8x inlaadt... :D

Pvouput live

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op maandag 31 december 2001 13:17 schreef Krypt het volgende:
Dan krijg je zoiets als in mijn vorige post...
us ff kijken wat ie doet als ik dat ding 8x inlaadt... :D
Forbidden
You don't have permission to access /wtc-photo.jpg on this server.
:(

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Onder XP zou t allemaal niet zoveel uit moeten maken, onder win 98 zou teveel geheugen ( > 512 mb ) juist het systeem vertragen. Maar voor de rest...ach...veel intern MB staat vaak wel leuk in de sig. ;)

• FireStarter
Op maandag 31 december 2001 13:19 schreef Dawai het volgende:

[..]

Forbidden
You don't have permission to access /wtc-photo.jpg on this server.
:(
ow oke ik zal het wel ff uploaden ergens naartoe...weten jullie een host? voor 14 MB?

w00t

• Battle Bunny
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik zou em wel willen zien, maar krijg een 403 :(

Andere URL?

• Krypt
Ik zal eens kijken of ik nog ruimte ergens heb...
tiscali heeft 40MB ofzo..

[edit]
Upload in progress... is wel traag :(

Pvouput live

• FireStarter
Weet iemand een host voor 14 mb?

w00t

Verwijderd

Ik heb me 512 mb ook regelmatig vol hoor.
Programam hier, programma daar.
en voila :)

• Mentalist
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Dump ff op geocities...

Wel, ik ben van 64 MB naar 192 MB en weer terug naar 128 MB gegaan. Nooit verschil gemerkt, waarschijnlijk omdat de rest van m'n comp ook vrij langzaam is en ik niet veel applicaties tegelijk gebruik. 3Dmark2000 maakte het in ieder geval niets uit. Die 64 MB bank kon ik toevallig later goed gebruiken in m'n P133@150 toen ik daar plots een bordje voor kreeg waar Dimms in konden. Van 48 MB simm overstappen naar 64 MB dimm kun je best wel een beetje merken...(al gebruik ik die machine niet zoveel, maar dimm is wel wat sneller volgens mij, machine draait ook wat vloeiender, al heb ik geen benchmarks gedraait)

Als iemand de simms wil hebben, zie m'n sig :)

edit:
Da's waar, Geocities support helemaal geen grote files... Hak dat plaatje met winrar even in kleinere stukjes en zet het dan op Geocities...of cnet..of 12move...of tripod...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Overdreven ? Nah :)

• Krypt
Phototje van WTC rampplek.
hier

Hij is nog aan het uploaden, moet over 15minuten wel klaar zijn.. en hopen dat ie op het eind niet begint te zeuren dat het niet past...

[edit]
nog 9 minuutjes

[edit2]
Ik heb hem 6x ingeladen in Photoshop, rare is dat photoshop nog steeds +/- 320MB in beslag neemt, maar de commit Charge naar de 1400MB klimt..

[edit3]
AAAAAAAARrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggghhhh..... Op 99% knalt ie eruit en zegt dat het niet past... damned... ff wat deleten en opnieuw proberen..

Pvouput live

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik had eerst 128 met WinXP=Veel te weinig
Nu heb ik er 384 ingezet = goed als je niet 2 games te gelijk draait.
Dus 512 lijkt me zeker niet te weinig. Maar over 2 jaar... Tsja de vooruitgang he. ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de 384mb in mijn pc-tje zit regelmatig vol, ga bijv. maar eens met flinke geluids/video/foto bestanden aan de gang, dus ik zie niet in waarom 768 teveel zou zijn. Neemt niet weg dat ik zelf met 512 wel genoegen neem :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 02:33 schreef Re259 het volgende:
256 Mb is zat en 512 al helemaal, zeker als je geen extreem zware progjes draait..
Maar ja, verkopen levert ook geen bal op. Geef anders 256 Mb aan je kleine neefje ofzo. :)
pff 256 is helemaal niet zat 512 ook niet

draai zelf 3d studio max en die pakt echt alles wat ie pakken kan of het nou 128 mb is of 1.5 gig dat maakt niks uit en zeker tegenwoordig heb je toch minimaal 512 mb nodig om alles strak te laten lopem

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
512mb is ideaal met xp
ik heb mijn virtueel geheugen nu uit staan
en flink gekloot in het register
maar nu draait xp ook echt op mijn geheuge
en dat is echt relaxed snel =)

Tweakers Discord

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
M'n processor heeft meer te verduren dan de 512MB die ik heb. Dus voorlopig redt ik het er wel mee.

Hier nog wat 'tweaks' voor Win 2K om extra voordeel uit je geheugen te halen:
http://web.ukonline.co.uk/cook/Memory.htm

• Krypt
Foto is klaar met uploaden, die um willen hebben.
Hiero 14MB
Veel plezier met het kijken hoeveel memory het vreet...

Pvouput live

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik heb 'nog' 256MB. M'n PC wordt normaal tot redelijk zwaar gebruikt (veel internetten e.d., muziek aan, soms audio/video/grafische bewerking, spellen). Er staan altijd wel minstens 5 tot 10 programma's open. 't hele zooitje draait op WinXP en Win98SE (dualboot).. Zou 't erg veel uitmaken als ik er nog 256MB bij stop?

#

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op maandag 31 december 2001 14:01 schreef Krypt het volgende:
Veel plezier met het kijken hoeveel memory het vreet...
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Die foto pakt 251.2 MB geheugen in volgens PSP, na 2x laden heeft ie al 428 MB geswapt :P

• Stefetta
  • Laatst online: 04-04-2023
Op maandag 31 december 2001 12:44 schreef robbie007 het volgende:
Werkt dat snel een RAM drive?
Wat is het verschil in snelheid tussen je RAM geheugen en je HDD??? Errug groot!! Op het moment je een Ramdrive hebt aangemaakt en je kopieert een programma of spel naar die Ramdrive zal alles echt snel laden!! Enige wat je dan aan moet passen is de locatie vanje programma/spel!!

Verwijderd

[..]
Video editting, Photoshop .. veel zooi.

En ook gewoon als systemcache. Grote files in RAM hebben ipv disk access.

• kamerplant
  • Niet online
ik heb hier 384MB..
en het meer dan zat.

soms bij zware dingen is ie bijna vol, maar helemaal vol maak ik niet vaak mee.

offtopic:
trouwens..
chello is nu wel supersnel op ouderjaarsavond! is ie 's avonds nooit.
iedereen doet zeker vuurwerk! :D
maarja, die WTC foto wel lekker in een menuutje binnen! :) (@ 190kB/sec)

🌞🍃

Pagina: 1