Toon posts:

Ik weet 't nu echt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een jaar geleden een Asus A7V , ben ik op zoek naar een goed moederbord.

Na lange tijd op tweakers rond gesnuffeld te hebben ben ik er nog steeds niet uit.

Wat voor moederbord is nu de beste keus;
is dat er een met een VIA chipset, ALI chipset of een NFORCE chipset.
Ik heb nl. geen zin om websites tegen te komen, zoals in het geval van mijn A7V, over troubleshooting die nog meer pagina's bevatten dan de Dikke VanDale.

Wie geeft advies.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blijkbaar AMD processor? Ga dan op zoek naar moederborden met de VIA KT266a chipset, bv de Msi K7T 266 pro2/Asus A7v 266-e, Epoc 8KHA etc :)

Verwijderd

Merk mobo is niet erg belangrijk maar de chipset. Dus zoek eens wat rond op chipsetreviews en dan gewoon lijstje maken met mobos met die chipset.

Als laatste moet je kopen en dat houdt in dat je features moet vergelijken. En het bios merk. Ik zweer nogsteeds bij AWARD de rest maakt er eigenlijk nog meer een warboel van en het wordt er niet makkelijker op. Persoonlijk vind ik het Softmenu van Abit ideaal maar ik ben niet erg op de hoogte dus gewoon ff lijstje maken.

Golden Rule: de chipset is het meest belangrijk. Het merk maakt hooguit 3% performance uit. De chipset maakt veel meer uit.