Een .nl domeinnaam en dan zelf hosten

Pagina: 1
Acties:

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-07 15:11
Hoi allemaal.

Ik heb ff een paar vraagjes over t registreren van een domeinnaam met .nl en dan de hosting.

Ik wil graag een .nl domein registreren. En dan op mijn eigen naam, dus niet dat straks één of ander bedrijf hem onder mijn neus weg kaapt. Hiervoor heb je dus een KvK inschrijving nodig. Dit is op zich geen probleem, maar wanneer mag je als particulier registreren? Want dat doe ik dan liever, als ik daar maar een paar maanden nog maar op hoef te wachten.

En dan nog een tweede punt. Mag ik dat domein dan zelf hosten? Ik heb Chello met een Com21 en vast IP. IP staat in mijn contract met Chello dus wordt niet verandert en zal dat voorlopig ook niet doen! Dus wil ik alles lekker zelf gaan hosten. Mag dat van het SIDN? En als ik dat dus doe, welke DNS servers moet ik dan nemen? Of moet ik die ook zelf instellen. Als ik kijk in de WHOIS van de SIDN zie ik altijd DNS servers van bedrijven er staan. Mag ik bijvoorbeeld mijn Chello DNS gebruiken daaro? Of zijn er diensten die gratis DNS aanbieden?

Dus ff samenvattend:

1. Is het binnenkort mogelijk als particulier een .nl TLD te registeren
2. Mag je dat zelf hosten op je eigen pc zonder problemen
3. Hoe moet je de DNS server regelen

Greetz en tnx alvast,

Jorik.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb je post maar even snel doorgelezen, maar volgens mij moet je gewoon een provider zoeken die voor jou het domein aanvraagt (gewoon op hun naam) en de DNS voor je regelt en dan kun je zonder problemen zelf je domein hosten. Veel kleine providers doen dit wel (vaak niet zo duur ook).

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 01:51 schreef Jorik het volgende:
...
Dus ff samenvattend:

1. Is het binnenkort mogelijk als particulier een .nl TLD te registeren
2. Mag je dat zelf hosten op je eigen pc zonder problemen
3. Hoe moet je de DNS server regelen
1. Nee, dit blijft voorlopig onmogelijk en je hebt dus een inschrijving bij de KvK nodig.
2. Ja, mag je helemaal zelf doen.
3. Als je een server hebt draaien, ga je daar gewoon een DNS-server op draaien. Is gewoon een progje wat je goed moet instellen. :)

Verwijderd

Kan inderdaad ook goedkoop bij providers. Widexs heeft het voor 30/35 gulden (het mag nog...) per jaar. Goede service, makkelijk zelf in te stellen.

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-07 15:11
Op maandag 31 december 2001 01:57 schreef Walhalla het volgende:
Kan inderdaad ook goedkoop bij providers. Widexs heeft het voor 30/35 gulden (het mag nog...) per jaar. Goede service, makkelijk zelf in te stellen.
35 piek per jaar is goed te doen!
Aangezien particulier niet mogelijk is doe ik t dan wel met een KvK inschrijving. Widexs zal dan ook wel de DNS enzovoorts regelen.

Tnx!