Ik heb me halfdood gezocht naar een oplossing voor mijn probleem en nu moet ik het hier toch kwijt.
Ik wil item labels (linkjes) uit de jump/pulldown menu verbinden met, indien mogelijk, een variabele SQL querie.
Voorbeeld: Menu heeft 2 links:
- trance cd's
- hardtrance cd's
De value zou bij normaal html dan bv trance.html of hardtrance.html zijn en dan krijg ik leuk een paginaatje. Nu wil ik die informatie uit de database halen dus.
Nu denk ik dat ik de value dan op de een of andere manier moet linken aan een SQL query met een variabele erin.
De query kan er dan zo uit zien:
SELECT Omschrijving, Prijs
FROM Products
WHERE artikel= 'trance cd's'
ORDER BY Omschrijving ASC
En ik denk (na een, sorry ik geef toe
, basiscursus SQL) dat bij WHERE artikel= 'trance cd's' er iets niet pluis is. Dat zou dan variabel moeten, dat er ook 'hardtrance cd's in kan. Hoe moet ik dit in godsnaam doen (het liefst nog in Ultradev4)?
Alle tips zijn welkom
Ik wil item labels (linkjes) uit de jump/pulldown menu verbinden met, indien mogelijk, een variabele SQL querie.
Voorbeeld: Menu heeft 2 links:
- trance cd's
- hardtrance cd's
De value zou bij normaal html dan bv trance.html of hardtrance.html zijn en dan krijg ik leuk een paginaatje. Nu wil ik die informatie uit de database halen dus.
Nu denk ik dat ik de value dan op de een of andere manier moet linken aan een SQL query met een variabele erin.
De query kan er dan zo uit zien:
SELECT Omschrijving, Prijs
FROM Products
WHERE artikel= 'trance cd's'
ORDER BY Omschrijving ASC
En ik denk (na een, sorry ik geef toe
Alle tips zijn welkom
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R