[Photoshop 5.5] Hoe een plaatje gradient te maken?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet searchen :).

Hoe kan ik een plaatje laten verlopen naar (100%) transparancy in photoshop 5.5? Als ik dat wil doen met die gradient tool, gaat ie het hele plaatje fillen met de voorgrondkleur en laat ie het verlopen naar doorzichtigheid. En das nie de bedoeling.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Gradient van zwart naar wit in alpha channel, maar er zijn nog veel meer manieren.

[search=transparant gradient]

Verwijderd

dit kun je doen doormiddel van een Quick layer mask.. druk in de layer die je wilt laten verlopen op Q, maak het gewenste verloop (dit wordt dus rood naar transparant), druk nog s op Q. nu heb een selectie van een deel dat transparant moet worden. als je nu gewoon op DEL drukt, krijg je een mooi verloop. evt een witte layer er8er plaatsen, of anders kun je dit gebruiken om 2 plaatjes over te laten vloeien

Verwijderd

Damn, ik zat zelf ook een hele verhaal over de channels te schrijven, zie ik dat er al mensen voor me waren :)

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 01:16 schreef Kage het volgende:
dit kun je doen doormiddel van een Quick layer mask.. druk in de layer die je wilt laten verlopen op Q, maak het gewenste verloop (dit wordt dus rood naar transparant), druk nog s op Q. nu heb een selectie van een deel dat transparant moet worden. als je nu gewoon op DEL drukt, krijg je een mooi verloop. evt een witte layer er8er plaatsen, of anders kun je dit gebruiken om 2 plaatjes over te laten vloeien
Wow, dit is nog eens een makkelijke uitleg :) en het werkt ook nog.

Alleen mijn hele plaatje wordt nu transparant. Eigenlijk is dat dus weer niet de bedoeling.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 01:24 schreef Larzan het volgende:

[..]

Wow, dit is nog eens een makkelijke uitleg :) en het werkt ook nog.

Alleen mijn hele plaatje wordt nu transparant. Eigenlijk is dat dus weer niet de bedoeling.
dan maak je ff een nieuwe layer, onder je plaatje, en dan maak je die de goede kleur :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

blending optionns --> gradient (stroke? fill? zoiets) dan kies je uit het menuutje de goede keuze (PS 6)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1