wat als geheugen vol?

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 21:27
ik was dus ff bezig mn quake 3 map te compilen, dit vreet enorm veel geheugen, eerst had ik 196+288 virtual geheugen, ff "wat" omhoog geschroefd naar 196+1gb virtual geheugen, maar wat nou als dat allebei vol zit?
tijdens map compilen kwam ik tot een peak van 1227mb geheugen gebruik, maar wat nou als je geheugen en je virtual memory volzitten?

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.clansg.f2s.com/geheugen.jpg
geheugen stond tijdens screenshot overigens op 554mb omdat hij net klaar was met het omzetten van .map naar .bsp zonder belichting wat minder geheugen vreet maar wat je processor constant op de 100% houdt.

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 01:09 schreef bolleh het volgende:
maar wat nou als je geheugen en je virtual memory volzitten?
Dan krijg je een foutmelding, "Out of memory" lijkt me nogal voor de hand liggen niet?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Denk dat alles dan gewoon ff wat trager gaat, dat alles in een soort "wachtrij"geplaatst wordt, je zou het ff kunnen testen door een klein moduletje in je pc te plaatsen en je virtual erg klein in te stellen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Windows 98 crashte hier op een gegeven moment dan altijd. Windows 2000 en XP lossen dat waarschijnlijk wel wat netter op, maar doorwerken zal je waarschijnlijk uiteindelijk na het leeggooien van alle caches e.d. niet kunnen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Eeeuhm, je gebruikt zoveel geheugen en je hebt maar 196 MB "echt" geheugen met de geheugenprijzen van tegenwoordig? (ja het wordt weer duurder geloof ik, dus snel toeslaan) Ik zou zeggen koop een beetje bij...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Je krijgt de fantastische melding dat windows het virtuele geheugen vergroot. dit doe hij desnoods op (volgens mij) alle schijven todat alles vol zit. En dan? dan zegt windows waarschijnlijk dat je maar moet gaan duwen >:)

edit:

typo

Verwijderd

Hij gaat dan toch gewoon een bepaald deel van je HD geruiken als een soort swap oid? Of zit ik nu verkeerd? :)
Pagina: 1