Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wordt '0 gemodereerd' meegerekend in de score ?

Pagina: 1
Acties:

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Wat ik me nou afvraag:

Als je een 0 gemodereert geeft (omdat je de score OK vindt), en je bent bijv. de 1e en deze post wordt hierna met +1 gewaardeerd, is de score dan 1.5, of 2 (wordt er opgeteld en afgetrokken, of is het een gemiddelde), oftwel teld de 0 score mee in de uiteindelijke score

Als er gewoon wordt opgeteld en afgetrokken geef ik geen 0:gemod. meer (zonde van de modpoints als deze niet worden gebruikt in de berekening)

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een voorbeeldje voor je gevonden:
Beoordelingen: +1, 0: Gemodereerd, +1: Behulpzaam, +1: Informatief, -1: Overgewaardeerd, Totaal: 2 / 5x
Hieruit blijkt dat de score na de eerste twee moderaties (0:gemod en +1:behulpzaam) 2 was (want daarna nog +1 en -1, en 2+1-1=2=totaal Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/redface.gif ).
Hier had de 0:gemod dus geen invloed in de score. Maar toch versterk je met een 0:gemod de score die jij juist vindt. Na 4 moderaties begint de weging van moderaties namelijk terug te lopen.
Beoordelingen: +2, +1: Behulpzaam, +1: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, -1: Overgewaardeerd, -0.80: Overgewaardeerd, -0.67: Dubbelpost, +0.57: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, -0.44: Overgewaardeerd, Totaal: 1.66 / 10x
In die zin heeft 0:gemod dus wel nut, maar niet zoveel. Het grootste nut van 0:gemod is echter ook niet om scores te bevestigen, maar om ongemodde posts gewoon een moderatie te geven, zodat ze uit het moderatie overzicht (de modQ) verdwijnen. Je zult 0:gemod daarom meestal zien als eerste beoordeling.
--------
Ik kan het me dus best voorstellen als je zegt: daar ga ik mijn punten niet aan verspillen. Maar dan hoor je niet bij de bikkels.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
'K geef em regelmating, ik wilde alleen weten of deze beoordeling nog enig nut had; nou en dat heeft 'ie, dus zal ik em blijven gebruiken.

Ps. 'k heb er net 90 doorheengegooit en heb er nog 6 over; Jaymz gaat zich dus even rustig houden (de hoogste modpointscore ooit van mezelf)
(ben ik nou een bikkel)