Toon posts:

Hoe doe ik dat een terminal server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi met Jan ik heb nu een terminal server runnen via IIS maar ik wil het nu bijv doen dat als ik inlog op windows dat ik dan gellijk naar mijn terminal server kan maar hoe doe ik dat kunnen jullie me dat uitleggen of links geven?
Ik heb windows 2000 adv server 1500 mhz met 768 mb ram. En een aantal clienten met windows 95 en windows 98. Hoe doe ik dit graag een paar linkjes :7

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik heb 'm draaien op windows NT terminal server (daar heb je nog een aparte versie voor nodig :( )

Citrix Metaframe!?

kijk hier maar eens: [topic=123548/1/25]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Kun je nog een keer precies uitleggen wat je wilt?? Ik kan er weinig wijs uit worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik neem aan dat je via een niet-webbased client naar de Terminal Server wil? Overigens draait een terminal server niet onder IIS, maar het is een eigen service.

Start c.q. installeer dus eerst die service op de server. Dan moet je van de server-cd ff adminpak.msi installeren op de client. Daarin zit een Terminal Services Client die je kunt gebruiken om naar de Terminal Server te connecten.

Ik neem aan dat dat is wat je bedoelt?

Hmm, ik zie dat je Win9x gebruikt op de clients... moet je ff in \Winnt\System32\Clients op de server gaan, ik geloof dat daar ook Win9x-clients staan. Als dat niet zo is, moet je eens bij MS kijken of ze er zo eentje hebben op hun site. Zo niet, dan zit je toch aan de webbased-versie vast denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Win2k terminal server heeft een optie om client-diskettes te maken...

Verwijderd

Je wilt dus dat zodra windows gestart is automatisch de terminal server omgeving gestart wordt?

Maak met de connection manager een nieuwe connectie aan.
Je kan hier de scherm grootte opgeven, username,passwd e.d
deze verbinding kun je ook in je startup folder zetten. Dus zodra je inlogt op het systeem wordt meteen de terminal server omgeving gestart.

Bedoel je zoiets???

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Hezik en martijn ik ga het eerst proberen met die opstart diskette als dat lukt en dat van martijn lukt dat niet dan neem ik citrix metaframe;)

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 10:15

CORVETTE

---- American V8 ---

Dan neem je even Citrix ???!! Ik neem aan dat je in een bedrijf zit .. toch ?? Weet je wat Citrix kost ? Zoniet zou ik maar even moeite doen het spul onder TS aan de gang te krijgen.......

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou je hoeft toch niet alles te kopen je kan het toch ook gewoon lenen Maar ik probeer het gewoon eerst als het me dan bevalt koop ik het product maar kan ik uit de dos met citrix metaframe verbinden?

Utrecht leuke plaats om te wonen he?
Casema dat is een domme keuze

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:42
Nou je hoeft toch niet alles te kopen je kan het toch ook gewoon lenen
Hmm, volgens mij moet je Citrix eerst online registreren voor je hem kunt gebruiken.
Maar ik probeer het gewoon eerst als het me dan bevalt koop ik het product maar kan ik uit de dos met citrix metaframe verbinden?
Voor TS is een 16 bits client voor Win311 (niet helemaal DOS dat weet ik maar ja.)

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Ik volg deze thread nu al even.

Je maakt niet duidelijk wat je nu echt wil.

Als je gelijk een Terminal Server inlogscherm wilt krijgen, nadat je inlogt, komt je met die diskette's niet ver.
Dit zijn gewoon de installatie diskette's van de TS Client.

Citrix is een optie, maar voor wat jij het wilt gebruiken niet nodig.

Plaats gewoon de koppeling van client in je startupfolder met alle info erin en dat start ie naar het inloggen de TS sessie op.

Als ik het niet goed begrijp (en de rest van de topic lezers ook dan) dan laat je het maar even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik begrijp het wel en ik heb nu zo'n short-up maar je kan maar 256 kleuren en dat vind ik jammer en windows media speler doet het ook niet. En als ik citrix heb kan 16 24 bits kleuren hebben ach het is gewoon voor de lol om te testen ik heb er geen haast mee. Nee als het product goed werkt wil ik er ook best voor betalen heb ik ook voor winroute gedaan

leuk forum hoor tweakers.net

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

Op woensdag 02 januari 2002 14:04 schreef mbrouwer het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij moet je Citrix eerst online registreren voor je hem kunt gebruiken.
[..]

Voor TS is een 16 bits client voor Win311 (niet helemaal DOS dat weet ik maar ja.)
Als je erg creatief bent kun je ook een DOS-client knutselen, als basis gebruik je dan een oude Noveel client *D
Heeft een collega tijdje terug gedaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> Citrix heeft gewoon een DOS client
<li> Ik denk niet echt dat je Citrix kunt betalen voor thuisgebruik
<li> Mijn advies, koop een goed boek over TS/Citrix/Thin Client

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:02 schreef Janpost het volgende:
Bedankt Hezik en martijn ik ga het eerst proberen met die opstart diskette als dat lukt en dat van martijn lukt dat niet dan neem ik citrix metaframe;)
hoop dat je een flink wat eurootjes op je bank hebt staan, want dat kan je nog wel eens een hoop geld kosten (of je moet het risico lopen om een mannetje met stropdas, aktentasje en een notitieblokje voor je deur te krijgen)

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">En daar heb je bij deze een OW voor te pakken, wegens het aanbieden van een serial. Check je mailbox. :( </font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Citrix kan ook maar max. 256 kleuren aan hoor (in ieder geval Metaframe 1.8).

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 07:55 schreef Akko het volgende:
Citrix kan ook maar max. 256 kleuren aan hoor (in ieder geval Metaframe 1.8).
Vanaf Metaframe 1.8 FR1 ook 16 bits.
Pagina: 1