Spam in TMF Web mailbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik gebruik nog steeds ded mailbox van mijn oude TMF Web account, en sinds kort krijg ik steeds vaker spam, die dan gericht is aan Undisclosed Recipients@mint.nl.gxn.net (alle adressen in deze range)

en ik ben dan dus tm269651@mint.nl.gxn.net , met als alias ***@andreas.tmfweb.nl

Hoe kan ik deze zooi nou blokkeren? Is het niet de taak aan FreeSurf/TMF Web om hier iets aan te doen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 00:56 schreef dreeke het volgende:

Is het niet de taak aan FreeSurf/TMF Web om hier iets aan te doen?
Nope, het is jou verantwoording wat je in je mail box krijgt, je kan dit niet doorbelasten aan je provider. helaas, anders gewoon nieuw account aanmaken en opletten met spam! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14

Tachyon

pop the glock

Ik heb dit ook, maar dan met Tiscali.
Undisclosed Recipients is net zoiets als ongeadresseerde reclame. IRL kun je een sticker op je brievenbus plakken, maar in 'cyberspace' helaas (nog) niet... :(
Hier ligt wel degelijk een taak voor de provider vind ik.
Je kunt als user wel allerlei junkmail-filters aanmaken, maar je krijgt het desondanks wel binnen...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 01:52 schreef Experience het volgende:

[..]

Nope, het is jou verantwoording wat je in je mail box krijgt, je kan dit niet doorbelasten aan je provider. helaas, anders gewoon nieuw account aanmaken en opletten met spam! :)
Dat is het hem juist, ik heb nergens mijn adres ingevuld dat hiervoor gebruikt wordt.
Ze sturen mail naar een bepaalde range van FreeSurf en die sturen dit weer door naar hun gebruikers.

Het lijkt me niet de taak van een internetprovider om er op te letten of spam wel goed geforward wordt.

Mijn emailadres is ook eigenlijk gewoon maakt_niet_uit@andreas.tmfweb.nl
maar HUN hebben het zo geconfigged dat ik die troep óók krijg.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik krijg tegenwoordig ook spam op mijn hetnet e-mail adres, alleen het vreemde is dat het niet binnenkomt op mijn gewone e-mail adres, maar op mijn alias die je gebruikt voor het inbellen (dus <username>@hetnet.nl).
Waarschijnlijk hebben ze gewoon alle/een aantal usernames geript bij hetnet?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7