mn athlon TB 1000 wordt behoorlijk heet.. idle tegen de 60 (58-59) en stressed tegen de 70 (gem. zo'n 68). Dit is dus erg hoog... maar een paar maanden geleden was het wel wat lager (terwijl het zomer was), zo'n 50-60. Voltage staat al op 1.6V. (in bios dan, sensor geeft wat hoger aan)
Ik heb een globalwin fop32 koeler, was best duur (vond ik
), maar ik heb speciaal een wat duurdere gekocht om de proc. goed te koelen. Bij de pc zaak hadden ze die koeler er alvast voor me op gezet en dr zit dus geen koelpasta tussen. Ik heb begrepen dat koelpasta wel verschil uitmaakt in temperatuur, maar onder die koeler zit toch ook altijd al een thermal pad dat fungeert als koelpast? Is koelpasta dan nog steeds nodig? En wat ik hier op GoT heb gelezen over koelpasta stelt het niet veel meer voor dan een minuscuul laagje op de core aanbrengen, zou dat echt zoveel verschil uitmaken?
En ik heb ook vaak gelezen dat de sensor van de MSI k7T Turbo een overdreven hoge temp. aangeeft. Is dit echt zo? En is mn temp. van 70gr. stressed misschien normaal met dit bord?
Airflow e.d. maakt volgens mij niet uit want met kast open of dicht wordt ie even warm.
Wat zal ik doen?
Koelpasta aanbrengen, met al het werk en risico's er omheen. Of zal ik alles gewoon zo laten en er niks aan doen? (pc draait verder stabiel)
Ik heb een globalwin fop32 koeler, was best duur (vond ik
En ik heb ook vaak gelezen dat de sensor van de MSI k7T Turbo een overdreven hoge temp. aangeeft. Is dit echt zo? En is mn temp. van 70gr. stressed misschien normaal met dit bord?
Airflow e.d. maakt volgens mij niet uit want met kast open of dicht wordt ie even warm.
Wat zal ik doen?
Koelpasta aanbrengen, met al het werk en risico's er omheen. Of zal ik alles gewoon zo laten en er niks aan doen? (pc draait verder stabiel)