Als volgens de FAQ Roms en Emu's illegaal zijn...

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Is die cd: en toen was er amiga die ik gewoon bij de vrije opname winkel gekocht heb dat dan ook???

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

en nu ff normaal

tis al laat :z

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als de makers van die CD toestemming hebben die spullen op een CD te zetten niet... Zolang we dat al niet weten is er geen antwoord op deze vraag

maar met zo'n CD kijkt er niemand naar of al die programma's wel legaal zijn :{

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 00:39 schreef DR het volgende:
en nu ff normaal

tis al laat :z
een beetje zaniken ken geen kwaad toggggg :+

• DR
  • Niet online

DR

Op maandag 31 december 2001 00:44 schreef Sebje het volgende:

[..]

een beetje zaniken ken geen kwaad toggggg :+
dat misschien niet, maar ik snapte in eerste instantie geen ene ruk van die zin :+

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 00:47 schreef DR het volgende:

[..]

dat misschien niet, maar ik snapte in eerste instantie geen ene ruk van die zin :+
[leesniveau5modus ;) ]
Ik heb een cd gekocht bij de free record shop : En toen was er Amig, met daarop Roms en Emu's. In jullie FAQ staat dat die dingen illegaal zijn, hoe zit dat dan met die cd ?
[/leesniveau5modus ;) ]

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik moest bij Amiga denken aan mijn MSX met tapes die je op moest nemen. Vandaar dat de vrije opname winkel al iets was om over te denken... :z ja, ik ben moe

Een rom is illegaal als de makers geen toestemming hebben gegeven. hem te verspreiden... Dus roms kunnen best legaal zijn. Maar een heleboel roms zijn dat niet en het is soms moeilijk te bepalen welke wel of niet legaal zijn zonder het weer helemaal uit te moet pluizen hoe het nu precies zit. Daarom zijn ze op GOT allemaal maar taboe... Emu is een grensgeval, maar daar zijn al eens discussies over geweest :)

• DR
  • Niet online

DR

Op maandag 31 december 2001 00:51 schreef Sebje het volgende:

[..]

[leesniveau5modus ;) ]
Ik heb een cd gekocht bij de free record shop : En toen was er Amig, met daarop Roms en Emu's. In jullie FAQ staat dat die dingen illegaal zijn, hoe zit dat dan met die cd ?
[/leesniveau5modus ;) ]
hee dit scheelt :P

ehhh, als er FRS toestemming heeft gevraagd aan alles :o

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Emu's zijn lastig als 'legaal/illegaal' te bestempelen. In principe mag je backups hebben, maar niet helemaal (ja, kutwetgeving die nog niet helder is :P). Daarnaast zijn sommige roms wel legaal en andere niet en weer andere 'onbekend'. Maar gezien het toch wat hoge 'ik heb nooit betaald voor de originele rechten' gehalte gaan topics over emu's/roms toch dicht.

edit:
WTF doet dit topic hier :P?

Verwijderd

Je mag hier overigens wel bespreken hoe je CD-Keys kunt jatten in winkels. Ben er gvd nog steeds pissig over. Ga je over Roms en Emu's moeilijk doen, maar dan pak je een topic over hoe je CD-Keys jat niet aan. :(

• DR
  • Niet online

DR

Op maandag 31 december 2001 01:02 schreef IceStorm het volgende:

edit:
WTF doet dit topic hier :P?
-->SP :P

• DR
  • Niet online

DR

Op maandag 31 december 2001 01:07 schreef 007 het volgende:
Je mag hier overigens wel bespreken hoe je CD-Keys kunt jatten in winkels. Ben er gvd nog steeds pissig over. Ga je over Roms en Emu's moeilijk doen, maar dan pak je een topic over hoe je CD-Keys jat niet aan. :(
die zou ik net zo hard dichtgooien......ik heb ze alleen nog nooit gezien :?

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 01:08 schreef DR het volgende:
die zou ik net zo hard dichtgooien......ik heb ze alleen nog nooit gezien :?
Hij is ook op slot gedaan, maar 'Jotti' dacht daar anders over en deed hem vrolijk weer open:

[topic=358071]

Edit: Ff wat quotes erbij, want het lijkt allemaal heel legaal, maar:
vet.. ik heb hem gedownload en heb een banned key ofzo.. nah de bruna heeft altijd de dozen openstaan van cdroms.. met boekje en al dus ik heb binnenkort een serienummer..
Reactie daarop:
ook gedaan, maar de cdkey bleef invalid bij multiplaya, al een x gejat dus, v&d touwens, dus probeer het daar niet
Nog ff een zinnige opmerking van Soccubus:
Ik snap het niet, de topic starter is toch echt bezig met het BEDENKEN van illegale praktijken, hij vraagt dus of wij willen helpen met een simpele oplossing om een spel illegaal te spelen, goed het zijn gedachten maar de stap van gedachten naar het uitvoeren daarvan is zeer klein, als ik zeg dat ik vanavond om 10 uur een bank wil beroven dan zal der echt wel iemand zijn die het doorgeeft aan de politie.
Ik vraag dan toch nog een keer om een slotje, al is hij er al eens afgehaald.
Pagina: 1