Waar HP Deskjet reserveonderdelen halen?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hier nu 3 kapotte deskjets:

HP 540C
HP 670C
HP 670C

allemaal hetzelfde probleem: dat dunne lintje met die ribbels erop is kapot. Die 540 klapt keihard met z'n hoofd tegen de kant omdat ie niet weet waar ie is, die beide 670'ers houden halverwege de pagina op omdat ze het ook niet meer weten :(

Iemand die weet waar je die dingen los kan krijgen?

* _JGC_ is nml een goede deskjet demonteur...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 12:46
Je zult het vast al geprobeert hebben .. maar het schoonmaken van die lintjes en de optische opnemers wil als eens helpen ...

Ik zie niet hoe dat lintje kapot kan gaan (behalve breken of inkrassen )

Repareren doe je zo.

• _JGC_
  • Nu online
Die HP Deskjet 540 z'n lintje zit vol deukjes en krasjes en een van die gaatjes is gebroken omdat de eigenaar em er zonodig uit moest trekken :(

Een van die 670C's is van mezelf en heb ik al een paar keer onder handen genomen met een doek en is ook al een keer compleet schoongemaakt door de winkel waar ie destijds gekocht is, dus ik denk dat die ook aan z'n eind is.
Lijkt me dus makkelijker om daar ff wat nieuwe lintjes in te zetten.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bel HP op en bestel ze...

als het low budget moet loop wat beursen af en vraag ernaar, hang briefjes op bij de supermarkt... plaats een ad in vraag en aanbod op tnet.... enz...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb hetzelfde probleem.
Hier staat een HP 970Cxi, en die is vaak het spoor bijster mbt het wel of niet aanwezig zijn van papier.
HP verleent geen ondersteuning (garantie oid) meer, ding is 3 maanden na garantie verloop gek gaan doen.

Zelfs telefonisch contact met de TD zal geld gaan kosten.
En dat noemt zich markt leider van printers, en wil dit zo graag houden.
Dan moeten ze toch eerst es wat beter met dit soort problemen omgaan, en ook na de garantie achter hun product staan.

And The Only One

Verwijderd

bij mij help alleen al het schoonmaken met terpentine van de glimmende glijbuis waar alles over heen loopt al. Efef in de aan en uit stand zodat je overal weer bij kunt. Op de een of andere manier stoort dit (inkt)vuil ook de sturing van de kop.
Dan is ie weer voor weken soms maanden OK.

PS:
denk aan de veiligheid ivm de terpentine, zeker nu rond deze dage er veel open vuur aanwezig is. Een klein beetje op een keukendoekje is al ruim voldoende. Teveel van dat spul en ook het aan- en uitzetten van een schakelaar kan mogelijk een vonk geven en "kaboem" tot ellende leiden ......
Doe altijd weer de deksel op de terpentinefles terwijl je bezig bent. Het lijkt kinderachtig maar veel mensen gebruiken het alleen voor het schilderen....

Verwijderd

Ik heb zelf eens een kapot rubber wieltje in mijn deskjet 850c gehad toen gekeken en gebeld naar HP op het laatst, nu je wil het niet weten wat de prijs toen was reparatie etc etc FL 325,95 incl BTW. Nieuw prijs printer toen FL 845,-. Dus een nieuw lintje aaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrccccccccccch op dit moment.

Gewoon dumpen die dingen :)

Verwijderd

Reparatie buiiten garantie kun je beter bij een dealer proberen, omdat bij HP het transport erbij komt en wel heen en weer naar frankrijk
Als een dealer een service point is dan mag deze ook buiten garantie reparaties doen van HP en kan deze dus ook de onderdelen bestellen(anders heb de toestemming ook niet veel om het lijf)
transport met fedex of TNT is nogal prijzig, fedex 2 jaar terug 180 gulden(€81,68)(op en neer transport)en toen werd er nog in Veldhoven gerepareerd
Je ziet dat dit al behootlijke kosten zijn
Daarbij stel ze zetten en encoderstrip erop voor 35-40 € en sturen de printer weer terug en aangesloten werkt ie nog niet? M.a.w. hij moet toch getest worden as moet mischien olie injectie(is zelfsmerend door microscopische porien)of vervangen
En als er kale plekken op de encoderstrip zaten mischien onderzoeken hoe ie er in zijn gekomen

• _JGC_
  • Nu online
Waarom zou een dealer dat ding moeten repareren? Ik doe het gewoon zelf. Ik laat een winkel ook niet meer aan mn computer sleutelen, ik neem het kapotte onderdeel gewoon mee en vraag om een andere. Zo wil ik dit ook doen, maar HP zal wel weer niet mee willen werken |:(

En idd hoef ik niet te bellen, ze vragen al 50 piek (€ 22,50 :? ) voor het doorverbinden naar iemand die me misschien eens zou kunnen helpen de printer mogelijk weer goed te krijgen ;)
Pagina: 1