Probleem met Acer 99c

Pagina: 1
Acties:

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Ik heb hier een 19 inch ACER 99c beeldscherm staan, nu zit ik met het volgende probleem.
Op willekeurige momenten schiet het beeld zon 2 centimeter naar binnen, soms blijft het dan staan en soms gaat het schokken en schiet het ineens weer terug. Nu heb ik al de kabels verwisseld en daar ligt het niet aan. Het ligt ook niet aan de resolutie of refreshrate :(. Betekent dit het einde van mijn monitor of kan het ook aan mij mijn videokaart liggen?

alvast bedankt

Verwijderd

topictitel aangepast:
"HELP vaag monitor probleem!" >> "Probleem met Acer 99c"

• IzoOoo
Het gaat om de monitor niet om het type ervan,dat is namelijk alleen bijzaak.

Verwijderd

Tsja, had je maar een goede topictitel moeten bedenken :)

HELP in je topictitel is errug fout namelijk

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de monitor al op een andere pc geprobeerd, en een andere monitor op je VGA kaart? Dan kan je zien of 't probleem in je videokaart of monitor zit. Waarschijnlijk in laatstgenoemde trouwens..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• IzoOoo
Op maandag 31 december 2001 00:35 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Tsja, had je maar een goede topictitel moeten bedenken :)

HELP in je topictitel is errug fout namelijk
Tjah dat help was meer uit wanhoop, ik zou het namelijk niet echt fijn vinden als ik dat beestje weg moet gooien :'(

• IzoOoo
Oke ik denk dat ik de oorzaak al gedeeltelijk gevonden heb. Volgens mij is het hitte, alleen nu is het de vraag of de videokaart te warm wordt of juist de monitor. Als ik de computer aanzet heb ik volledig netjes beeld maar na zo'n 15 minuten komen de problemen van dat trillen, als ik aan mijn videokaart voel(geforce 1 sdram) brand ik bhaast mijn vingers :( misschien dat jullie nu iets meer weten

• blackd
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 12:16 schreef IzoOoo het volgende:
Oke ik denk dat ik de oorzaak al gedeeltelijk gevonden heb. Volgens mij is het hitte, alleen nu is het de vraag of de videokaart te warm wordt of juist de monitor. Als ik de computer aanzet heb ik volledig netjes beeld maar na zo'n 15 minuten komen de problemen van dat trillen, als ik aan mijn videokaart voel(geforce 1 sdram) brand ik bhaast mijn vingers :( misschien dat jullie nu iets meer weten
Heb je mijn vorige post al gelezen?

• IzoOoo
Ja die heb ik al gelezen maar ik kan dat niet zo makkelijk testen op het moment :/

• blackd
  • Niet online
Als je videokaart te warm wordt, krijg je allerlei vervormingen in het beeld, dat wil zeggen rare kleuren tijdens spellen, of rare vormen (artefacts). Als je je videokaart niet hebt overclocked, dan zou hij standaard niet oververhit mogen raken.

Rare kleuren enzo krijg je niet als je monitor oververhit raakt. Staat je monitor helemaal 'ingebouwd' ofzo, dat hij zijn hitte niet kwijt kan?
Wat me het meest logisch lijkt is dat de voeding of iets dergelijks in de monitor wat onstabiel is, en daarom 't beeld verspringt. Helemaal zeker weten doe ik 't natuurlijk ook niet..

Pagina: 1