CD/DVD-ROM Ledje veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik wou eigenlijk alle groene ledjes in m'n kast vervangen door blauwe ledjes (vind ik persoonlijk iets minder fel). De 2 makkelijkste zijn al veranderd (Power + HDD), maar nu wil ik ook m'n floppy en m'n cd/dvd-rom en m'n cd-rw aanpakken. Daar heb ik alleen wel wat vragen over:

Ik neem aan dat dit te doen is, maar moet ik hiervoor ook t hele loopwerk en alles er uit halen?
Is er geen makkelijke manier om zo'n ding te vervangen?
En welke heb ik nodig, 3mm of 5mm?

Heb de search al wel gebruikt, maar ik word er nie veel wijs uit.

Alvast bedankt.

XBO: Michaël#3318

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Speciaal voor jou ff in een razend tempo een hier nog liggende Philips cd speler open zitten schroeven. Dat ledje zit op een zeer onhandige manier op de printplaat...
Er zit een soort plastic behuizing omheen. Het lijkt mij echter wel mogenlijk hem gewoon lost te solderen en die led uit dat plastic kapje te halen en er een nieuwe in te doen. Ik denk dat het wel te doen is :)

Ik kijk mogen wel verder, die speler is toch niet 100% :P

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Thx!!
Goh, sommige mensen gaan wel ver om anderen te helpen.

XBO: Michaël#3318

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:12

Neoz

Neoz & Hobbes

Ook hier geld : [topic=365276/1/30] Dit topic is erg dubbelzijdig de ene klopt het en de andere keer helpen de mensen elkaar wel >:)

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Je moet hem uit elkaar halen. Mijn DVD/CDR combo heeft een 2-kleurig SMD geval. Mijn NEC DVD had een heel klein LED-je (2mm), gewoon vervangen door 1 van 5mm :) .

Ik heb nu al 6 CD gevallen aangepast en allemaal hadden ze de LED of SMD wel op een toegankelijke plek zitten.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Ik zou wel uitkijken ooit een keer geprobeerd bij een aopen CD-Rom die kreeg toen ineens kuren !? :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wou het eerst ook met mijn Pioneer DVD doen, maar het leek erop dat ik hem dan echt helemaal uit elkaar moest halen en daar had ik op dat moment niet zo'n zin in, zelfde gold voor m'n zipdrive.

Verwijderd

Ik heb een ccfl IN mijn cdrom gemod, als je het klepje open doet gaat het rode cclfje branden.
Het zit allemaal net boven het loop werk, klik anders ff op mijn naam en ga naar de topic CASE MODJE.
Doei
Pagina: 1