in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
I think, therefor I am.....I think.
hmmm kan ja , maar volgens mij geleid et bij mij juist nietOp zondag 30 december 2001 23:58 schreef Ricochet het volgende:
Verf kan inderdaad geleidend zijn.
ik heb juist de backplate niet gespoten .Niet een hele goede zet dus. Ik zou proberen je back-plate waar je moederbord op zit schoon te maken en het dan nogmaals te proberen. Bij de weg, wat is de lol van de binnenkant schilderen? Kun je niet beter de buitenkant doen? Daar kijk je immers tegen aan. Succes in ieder geval.
wat de lol ervan is ?
omdat er een groot window inkomt en ik het lelijk vindt dat je tegen dat blanke metaal aankijkt .
buitenkant is ook gedaan maar als het allemaal niet werkt heb ik er weinig aan .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
succes
Verwijderd
spuiten MAG niks uitmaken maar wat voor verf heb je gebruikt ?
Sommige verf soorten, vooral spuitbussen, hebben ijzer of erger nog lood erin zitten !(ook al is dit raar met de huidige miliue wetgevingen...
Even voor de duidelijkheid een kast MAG niet geleiden....
Ik draai op het moment mijn systeem op een kartonnen doos (lees mijn topic over reboots) en daar is al helemaal geen aarde en/of geleiding.
ik zou een even je board uit je kast proberen of ie dan wel boot zo ja verder gaan kijken, kan je achter plaat eruit ? ja ? dan effe zo draaien en dan stukje bij beetje terug zetten en kijken waaneer het ophoud met werken.
Verwijderd
Zou gewoon eens proberen alles los te halen op videokaart na en dan stuk voor stuk te proberen ... lijkt mij niet echt logisch dat door het spuiten van je kast je comp het niet meer doet (Of heb je hem gespoten zonder je ingewanden van je comp er uit te halen
Euh? Waarom maken ze die dingen dan van metaal?Op maandag 31 december 2001 02:15 schreef abyss-1 o.a. het volgende:
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
De kast is van metaal en dus gewoon geleidend
volgens mij MOET je kast geleidenOp maandag 31 december 2001 02:15 schreef abyss-1 het volgende:
ehhhhhhhh
spuiten MAG niks uitmaken maar wat voor verf heb je gebruikt ?
Sommige verf soorten, vooral spuitbussen, hebben ijzer of erger nog lood erin zitten !(ook al is dit raar met de huidige miliue wetgevingen...
Ik draai op het moment mijn systeem op een kartonnen doos (lees mijn topic over reboots) en daar is al helemaal geen aarde en/of geleiding.
ik zou een even je board uit je kast proberen of ie dan wel boot zo ja verder gaan kijken, kan je achter plaat eruit ? ja ? dan effe zo draaien en dan stukje bij beetje terug zetten en kijken waaneer het ophoud met werken.
Verwijderd
Verwijderd
voor de mensen die dit niet begrijpen:
je moederbord mag niet direct in contact zijn met je systeem kast (daarvoor zijn afstandshouders uitgevonden die als het goed is ook tussen je mobo en kast zitten). Als dit wel gebeurt maakt je mobo kortsluiting met je systeemkast waardoor je pc niet meer aangaat
zou ook wel leuk zijn trouwens als het wel zo was... dan druk je op de reset knop en dan krijg je ff 220 volt @ 300 watt
maar goed. voor de mensen die mij niet geloven en denken dat de kast geleidend MOET zijn, leg maar een schroefje tegen je mobo EN je systeemkast aan en zet dan je pc aan
dan gaat je pc heel snel uit
groet!
veel plezier in 2002
Verwijderd
Een kast moet geleiden lol ik zie het al voor me mobo geleid met de kast
HE PA mijn kast en mobo zitten te Lassen hahaha bzzzzzzzzzzzt poof dood
Da's ook een conclusie, wel een verkeerde maar toch....Op maandag 31 december 2001 07:28 schreef pinny het volgende:
conclusie NIET MEER SPUITEN binnen kant mensen!!!![]()
Als je bovenstaande goed had gelezen was je misschien wel tot de juiste conclusie gekomen dat het geen hol moet uitmaken
Een cliche is ooit origineel begonnen
even een vraagje?
draai je windows XP???
ik heb hetzelfde probleem gehad, met een ECS bordje.
had cd-rom vervangen door DVD speler... poof.
pc post, pc laat witte balk windows XP zien, vervolgens cursor knipperend in de linker bovenhoek en dan helemaal niets meer.
oplossing :
winxp eraf mikken/opnieuw installeren.
ik denk alleen niet dat het bij jou gaat werken, wat ik zou doen is even kijken of je een ander mobo+proc erin kan hangen.
eventueel een andere kast regelen en daar jou mobo inhangen.
Sinlath | Opinions may contain latency
Er moet wel enige vorm van aarding mogelijk zijn. Daar komt bij (veel belangrijker) dat de hoogfrequente circuits afgeschermd moeten worden van EM-straling van buitenaf (Kooi van Farraday idee). Een gemiddelde kast is geloof ik zeker tot 2 Ghz afgeschermd.Op maandag 31 december 2001 02:24 schreef pnieuwkamp het volgende:
[..]
Euh? Waarom maken ze die dingen dan van metaal?
Een slechte afscherming tegen EM-straling kan resulteren in vastlopers en spontane reboots.
Daarom is volgens mij een metale kast per definitie beter geschikt voor het behuizen van een computer, maar strict noodzakelijk is het niet aangezien het ontbreken van aarding in de meeste gevallen niet zal leiden tot een niet werkende computer en het met de hoeveelheid EM-straling wel meevalt.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
maar probeer anders eens een andere floppydrive ik heb t ook eens gehad met een drive maar die was gewoon verrot denk ik want een andere deed t wel...dus dat was snel gebeurd dat ouwe kreng even snel weg getieft
Verwijderd
Waar heb je die gehaald ?Op maandag 31 december 2001 10:19 schreef Chemical_X het volgende:
ik heb de binnenkant van mijn kast ook gespoten in Neon oranje
1) kast binnenkant spuiten vinden meeste mensen onzin, maar met een raampje erin heeft het wel nut.\
2) kasten HOEVEN GEEN GELEIDEND MATERIAAL te zijn!!! (als je nix geeft om mr faraday) Hoeveel hebben geen pc in een koffer(echt geen 100% alleen maar alu, meestal houten binnenkant)/doos/kast - of denk eens aan die Submarine kast of hoe heet dat plastic misbaksel
3) En er staat toch dat ons slachtoffer de backplate niet heeft gespoten, dus dat zou het zoiezo niet zijn, ook al was het geleidende verf...
maw, het is dus iets wat nix met de kast te maken heeft... probeer je proc er eens uit te halen, en er dan weer in te proppen, zorg dat alles goed vast zit zoals mem en agp enz, reset je bios door de batt er ECHT uit te halen, en dan natuurlijk de stekker ook uit het stopcontact. Probeer gewoon, want het moet wel zoiets zijn imho...
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Euh!! omdat dat vet cool is!! daarom!Op zondag 30 december 2001 23:58 schreef RedruM het volgende:
Eh..waarom zou je in vredesnaam de BINNENkant van je kast willen spuiten?
Ik heb hem zelf van binnen helemaal zwart gespoten met neon erin en dan zie je alleen de dingen in je kast die je wilt zien bv. Of je wilt dingen extra accentureren(?!?).
I reject your reality, and substitute my own.
Verwijderd
Die dingen zijn van metaal omdat:Op maandag 31 december 2001 02:24 schreef pnieuwkamp het volgende:
[..]
Euh? Waarom maken ze die dingen dan van metaal?
1) metaal gemakkelijk in vorm te persen is
2) metaal warmte geleid, warmte geproduceerd door PC wordt niet alleen door cooler uit de kast geblazen, een groot deel van de warmte gaat via het metaal van de kast weg.
3) het is gemakkelijk recycleerbaar
- nee er staat geen xp op ( ben wel wijzer
- floppy drive is dus ook 3 weken oud en andere floppy drive die het in een ander syteem doet werkt ook niet .
- ik kom dus niet eens meer in dos , dus ik kan verder nix .
- ik heb alles in mijn bios al verandert maar nix werkt .
- alles is gereset wat er te resetten is .
maar het enige wat mij overblijft is om te proberen om zo alles weer om te zetten naar een ongespoten kast .
waar alles dus wel gewoon werkte .
ik zal vanavond ff posten of dat wel gewerkt heeft .
en hier het bewijs dat et dus wel werkt .

sorry maar kleiner kon ie niet .
en dit is dus gewoon AF !
dat vindt ik dus gewoon mooi .
check de rest van die site ook .
dvd speler met window -> geniaal !
http://www.colonel-sanders.com/
[onzin-modus]Op zondag 30 december 2001 23:55 schreef talin het volgende:
ik heb de binnenkant van mijn case gespoten ( mooi geel )
en nu alles er weer ingebouwd , draadjes allemaal netjes weggewerkt .
en ik krijg em maar niet aan de praat
floppy drive doet nix meer .
zie : [topic=365421/1/25]
en verder dan het tellen van het memory en het detecteren van de primary en master devisces komt ie niet .
meteen daarna verdwijnt het energy star logo en blijft de cursor knipperen .
zou het kunnen zijn dat door het spuiten van mijn case er deze fouten kunnen optreden door slechte massa verbindingen door de verf ?
je moet wel eerst alles uit je case verwijder voordat je hem spuit
[/onzin-modus]
spuit elf[onzin-modus]
je moet wel eerst alles uit je case verwijder voordat je hem spuit
[/onzin-modus]
2de regel wat staat daar
NOFI
[/quote]
Verwijderd
Leuk, maar volgens mij is deze kast gestoffeerd van binnen en niet gespotenOp maandag 31 december 2001 16:41 schreef talin het volgende:
en hier het bewijs dat et dus wel werkt .
[afbeelding]
nope die is gespoten !Op maandag 31 december 2001 19:51 schreef Apple het volgende:
[..]
Leuk, maar volgens mij is deze kast gestoffeerd van binnen en niet gespoten
you can see that the whole case's inside are painted red just to add more to the custom look.
het bleek toch een corupte voeding te zijn .
ik heb er nu een " nieuwe" 300watt voeding in zitten die ik heb gekregen voor mijn eerder gedane zaken met het broertje van mn vriendin .
daar ff getest en nu loopt ie dus weer
dus ik heb een van binnen geel gespoten case , waar nog heel wat case-mod uurtjes in gaan zitten .
Verwijderd
Op maandag 31 december 2001 20:03 schreef talin het volgende:
die ik heb gekregen voor mijn eerder gedane zaken met het broertje van mn vriendin [/b]

http://www.hardforum.com/showthread.php?s=337a980ff393e6886973fc1217c90658&threadid=145641&perpage=15&pagenumber=11
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Een echte tweaker ziet zijn pc vaker van binnen dan van buitenOp zondag 30 december 2001 23:58 schreef Ricochet het volgende:
Verf kan inderdaad geleidend zijn. Niet een hele goede zet dus. Ik zou proberen je back-plate waar je moederbord op zit schoon te maken en het dan nogmaals te proberen. Bij de weg, wat is de lol van de binnenkant schilderen? Kun je niet beter de buitenkant doen? Daar kijk je immers tegen aan. Succes in ieder geval.
Verwijderd
jij bedankte mij, en toen zei ik van, hej np m8 jij fixt ook altijd die electroonderdelen voor mij en dat zandstalen enzo...
ik bedoel, die voeding is harstikke nieuw, en dan ook nog een athlon, tweakers en een k6-2 casebadge bij me wegjatte
dacht ut dus nie....
bij mij is de backplate in verbinding met het mobo dmv die ijzeren ringetjes op het mobo.
nee das niet waar !Op woensdag 02 januari 2002 16:56 schreef -Avenger- het volgende:
je was trouwens vergeten te zeggen dat ik je hd van cable select gehaald heb, en op master gezet hebt..
of mocht ik dat nie zegge op GoT
jij kreeg die jumper er niet af en ik wel
Verwijderd
AARG das de hell-kast. Dit is het binnenwerk van o.a. die nokia-8850 kast. Dat iemand daar tijd en geld in heeft gestoken om uiteraard die kast te modden.Op dinsdag 01 januari 2002 17:36 schreef ReseTTim het volgende:
moet nix uitmaken kijk maar
[afbeelding]
http://www.hardforum.com/showthread.php?s=337a980ff393e6886973fc1217c90658&threadid=145641&perpage=15&pagenumber=11
jongen, ik heb zulke dikke poten, dak er nie bijkon. dus ik liep weg om een tang te pakken, en stond jij daar al aan dat ding te rukken. Zovan, Ik weet nu waar het zit, dan doe ik het zelf wel even, dan heb ik het gemaakt....Op zaterdag 05 januari 2002 23:07 schreef talin het volgende:
[..]
nee das niet waar !
jij kreeg die jumper er niet af en ik wel
Jij belt zeker ook altijd naar een helpdesk, en dan daarna zegge dat je het zelf gemaakt hebt...
*note, ik ben meestal het helpdesk
Verwijderd
no way dude !Op maandag 07 januari 2002 11:46 schreef pietersg het volgende:
[war mode]
Avenger slaat Talin...
[/war mode]
hij ie een kop kleiner en een jaar of 8 jonger !
en het broertje van mn vriendin !
dus 't maakt nix uit of die verf geleid of niet
greetzzz Speedy
oepsy er was nog een 2e pagina ...... ben nog niet helemaal wakker ... ( kom net uit school ... vandaar )