[XP] Ik alleen kan inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Hallo *D !
Misschien is deze vraag al eens gesteld, maar begin alsjeblieft niet met op me te flamen, ik heb de search gebruikt maar niets gelijkaardigs gevonden.
Ik heb dus al een hele tijd Windows XP geïnstalled op m'n pc(P3 1Ghz met 384 Mb RAM, en >20 Gb vrije HD-ruimte), en tot nu toe draaide het als een zonnetje. Ik moest gaan eten, druk op WindowsVlaggetje+L(zodat je je systeem lockt), en ging weg. M'n zusje wou op de PC voor wat domme sites, en logde in onder haar gebruikersnaam. Toen kwam er een error:
The application failed to initialize properly (0xc0000022). Click on OK to terminate the application
en in de titelbalk van het foutvenster staat: "Explorer.EXE - Application Error". Voor de rest komt na een paar seconden de desktop te voorschijn(geen icoontjes, geen startbalk, niets) en moet ik uitloggen door ctrl+alt+del.
Da's op een gewone user-account, de guest-account reageert ook zo, en raar genoeg, de Administrator-account :? ook.
Alleen ik kan inloggen, en ik heb ook een administrator account. Voor zover ik weet is er niets met het systeem gebeurt, buiten een Windows-update(waarna ik rebootte en verder werkte met m'n account).
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik heb al een paar keer gereboot, zonder succes.
In de event viewer heb ik dit ook nog gevonden, vlak voor de error's opkomen:
AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO port address (0xcf8), which lies in the 0xcf8 - 0xcff protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
gevolgd door:
AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0xcfc), which lies in the 0xcf8 - 0xcff protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
waarna de error dus komt. Daarna komen er nog 3 error's voor in de event viewer(ook bij system):
The WebClient service terminated with the following error:
Access is denied.
The Cryptographic Services service terminated with the following error:
Access is denied.
en
The Automatic Updates service hung on starting
Sorry voor de vele quotes, hoge onleesbarheidsfactor en grote tekst, ik wil alleen maar zoveel mogelijk info geven :).
Bij die AMLI's lijkt het om m'n BIOS te gaan, terwijl er in de 2 volgenden over access denied gaat...
Voor zover ik weet heb ik in c:\documents and settings\ mijn map ge-encrypt, en das alles op deze pc.
Wie heeft deze error ook gehad en/of kent de oplossing? Ik heb nog geen system-restore uitgevoerd(stel ik uit tot het laatste moment omdat het op m'n andere pc al m'n programma's heeft ge-deïnstalled :( ).
Graag een antwoord want ik vind dit niet leuk :'(!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

# for hex 0xc0000022 / decimal -1073741790 :
STATUS_ACCESS_DENIED
# {Access Denied}
# A process has requested access to an object, but has not
# been granted those access rights.

Je heb je zusje wat teveel rechten afgepakt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ff een min of meer n00b antwoord, maar beter dan nix hoop ik

Wat ik uit jouw post opmaak is dat je de computer onder jouw account gelocked hebt, en dat toen je zus wou inloggen?

Ligt het aan mij of kan dat niet? je kunt toch alleen maar onder diezelfde account weer unlocken (wat is anders het nut van een slot als iedereen de sleutel heeft?)

die Access denied errors zouden daar de reden van kunnen zijn, dat XP niet goed overweg kan met dit soort dingen, kleine bug ofzow?

Wat je misschien kunt proberen met die admin account, is alle gebruikers deleten (zijn ze wel hun instellingen kwijt (tenzij je die nog kunt backuppen) maar is beter dan alle programma's eraf.) (er blijft dacht ik altijd een admin account over, zoniet dan word je gewaarschuwd, en dan delete je die laatste gewoon niet. Onder safe mode kan ik nl inloggen als mijn eigen account of als "administrator" terwijl ik maar 1 account heb gemaakt)
Dan reboot je ff en maak je ze weer opnieuw aan.

verder moet je natuurlijk als alles weer werkt ff een restore punt aanmaken voor het geval dat zoiets nog een keer gebeurt. als het goed is blijft je programmatuur dan intact.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 23:48 schreef Brahiewahiewa het volgende:
# for hex 0xc0000022 / decimal -1073741790 :
STATUS_ACCESS_DENIED
# {Access Denied}
# A process has requested access to an object, but has not
# been granted those access rights.

Je heb je zusje wat teveel rechten afgepakt
Dit lijkt me zeer stug, ik heb niets aan de privileges veranderd! Trouwens, in XP kan je alleen maar via 't control panel zeggen dat het of een user is of een administrator....

en GTOfire, als je in WinXP lockt dan krijg je het inlogvenster. Iedereen die kan inloggen kan verder doen terwijl je eigen vensters open blijven. Da's iets nieuw in WinXP.
Ervoor werkte alles prima(systeem draaide gvd 2 maanden vlot door), en aan de rechten of de accounts is nix gewijzigd.

• MacDokie
  • Laatst online: 02-04 22:46
waarschijnlijk van mij nog een gigantisch noob antwoord.....een nieuwe gebruiker aanmaken?? of is ze dan teveel troep kwijt. Het moet toch op je hd staan allemaal.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 14:32 schreef dodemaa het volgende:
waarschijnlijk van mij nog een gigantisch noob antwoord.....een nieuwe gebruiker aanmaken?? of is ze dan teveel troep kwijt. Het moet toch op je hd staan allemaal.
Wel euhm... ik heb net effe een nieuwe account aangemaakt, blijkt dat die ook niet verder geraakt :( :( :( .
Damn.... kzal dus een system restrore moeten gebruiken :'(.
Hoop maar dat 't goed afloopt ;) .

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ook alle accounts deleten werkt niet?

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 16:49 schreef GTOfire het volgende:
ook alle accounts deleten werkt niet?
Ik ga niet eerst alle account deleten om er dan achter te komen dat ik m'n systeem niet meer binnenkan |:( .
Nee ik ga eerst effe wat files backuppen en daarna een system restore :r :r :r .Naja, kzie wel of het lukt of niet(post het zeker in deze thread).

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

erm, het is dus onmogelijk om je systeem niet meer in te kunnen.

als je alle gebruikers delete kom je gewoon niet meer in het login scherm, maar ga je direct naar de default admin account die er altijd op blijft zitten.

Wat kan zijn, is dat je, als je eenmaal users hebt aangemaakt, die niet meer allemaal kan deleten. Delete ze dan allemaal behalve de admin, maak een nieuwe aan met admin, en delete dan die laatste ouwe.

Maar Windows waarschuwt je er ook voor als je alle admin en accounts weghaalt dat dat niet kan. Dus fout kan het nooit gaan

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Da's toch gewoon belachelijk om te doen?
Ik heb net een nieuwe admministrator account aangemaakt en gezien hoe het spel vast loopt, denk je echt dat eerst alle account deleten zoveel effect heeft?! :? Denk ut niet eerlijk gezegd (geen flame hoor).
Als't niet werkt na die sys-restore moet ik dan maar een format doen :'( .

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Voor zover ik wist ging het hier om het feit dat er problemen waren met inloggen, dus de accounts. het opnieuw aanmaken van die accounts zou dat wel eens heel goed kunnen verhelpen.

Ik had nog ff nie meegekregen dat ie ook andere probs had.

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 15:09 schreef GTOfire het volgende:
Voor zover ik wist ging het hier om het feit dat er problemen waren met inloggen, dus de accounts. het opnieuw aanmaken van die accounts zou dat wel eens heel goed kunnen verhelpen.

Ik had nog ff nie meegekregen dat ie ook andere probs had.
mja ik snap het ook niet zo goed meer.... er moet volgens mij iets mis zijn met systeembestanden waardoor permissies strenger worden waardoor ze aan programma's nodig bij 't opstarten(explorer?) niet meer aankunnen... Heb zelf naar de file gaan kijken, ziet er normaal uit....
Pfff... tis weer van M$ hé :r

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet dat er al een hele tijd geen antwoord is geweest op dit topic, maar ik heb juist hetzelfde probleem als hier beschreven staat: de limited users kunnen explorer.exe niet opstarten bij aanmelden.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ntfs rechten op explorer.exe staan wel goed :?

A wise man's life is based around fuck you

• NkLs
  • Niet online
Ja, die staan op read & execute

• NkLs
  • Niet online
/

[ Voor 100% gewijzigd door NkLs op 17-04-2005 11:11 . Reden: dubbel ]

• NkLs
  • Niet online
Up

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ze kunnen explorer.exe ook niet lezen als hun account start of alleen zoals in de door de TS geschetste situatie, dus het proberen aan te loggen als het systeem is gelockt?

Trouwens: sinds het starten van dit topic zijn er nog al wat bug-fixes en updates geweest. Die heb je allemaal geïnstalleerd?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NkLs,

Ik stel voor dat je eventjes een nieuw topic opent waarin je een wat duidelijk overzicht geeft van wat je gperobeerd hebt, en wat de exacte foutmeldingen en dergelijke zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.