Toon posts:

Welke geluidkaart als je alleenmaar MP3tjes speelt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic, ik speel dus alleen maar MP3tjes op mijn systeem, en heb daarbij de labtec APX 4620. Nu heb ik zelf een AC97 onboard geluidscontroller, maar nu zeggen velen dat dat zo'n slecht geluid heeft. Nu kan ik een SBlive 5.1 kopen voor 90 gulden of een SB Audigy voor 160 gulden. Nu heb ik helaas geen interesse in terratec om eerlijk te zijn. Maar nu gaat dus mijn twijfel, ga ik er nou echt gehoorsmatig op vooruit als ik een SBlive/audigy aan schaf ter vervanging van de AC 97 of is dat te verwaarlozen als je alleenmaar MP3tjes luistert?

Verwijderd

mp3 geluid blijft zelfde alleen voor games is ut weer stukken beter

Verwijderd

Topicstarter
Ik luister alleen maar MP3's op die PC dussuh, kaart is overbodig?.
Onboard audio codec is AC97

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Hoontech is toch wel een van de toppers in stereo, veel beter dan Creative. Kaartje kost 150 piek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

als je enkel mp3's speelt is onboardgeluid meer dan voldoende
tenzij je natuurlijk 5.1 geluid wilt maar met mp3 ben je er toch niets mee...

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 31 december 2001 00:18 schreef Scalle-- het volgende:
als je enkel mp3's speelt is onboardgeluid meer dan voldoende
tenzij je natuurlijk 5.1 geluid wilt maar met mp3 ben je er toch niets mee...
Sommige mensen geven ook om geluidskwaliteit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 31 december 2001 00:21 schreef JT het volgende:

[..]

alsof jij het verschil gaat horen tussen de geluidskwaliteit van een AC'97 en een SB Live/Audigy

Zeker op een redelijke speakerset voor de PC hoor je dat echt niet hoor.

Ik heb altijd en SB AWE 64 gehad en heb nu een AC'97, maar ik hoor echt geen verschil.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Nou, ik had eerst een Trust-geluidskaartje (SB-clone), en toen ik daarna overstapte naar een Live! hoorde ik weldegelijk verschil. Ook met MP3's.

<offtopic>
Bovendien, helemaal schrikken was het toen ik MP3's ging luisteren op mijn toen nieuwe Sennheiser HD580. Sindsdien rip ik zelf alleen nog op 256kbps, en download alleen nog maar 192kbps >:)
</offtopic>

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 31 december 2001 02:52 schreef Wolfshade het volgende:
<offtopic>
Bovendien, helemaal schrikken was het toen ik MP3's ging luisteren op mijn toen nieuwe Sennheiser HD580. Sindsdien rip ik zelf alleen nog op 256kbps, en download alleen nog maar 192kbps >:)
</offtopic>
Ik ben het met je eens...maar had het nou niet gezegd ! Nu gaan we weer een hele mp3 discussie krijgen !! :P

Ecodan warmtepomp

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 31 december 2001 02:52 schreef Wolfshade het volgende:
Nou, ik had eerst een Trust-geluidskaartje (SB-clone), en toen ik daarna overstapte naar een Live! hoorde ik weldegelijk verschil. Ook met MP3's.
Ja, dan noem je ook een geluidskaart...
de AC'97 is niet zo'n ruisbak die meer de geluiden van je pc laat horen dan de mp3 hoor

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Simpel, die is bij beide dichtbij optimaal. Enkel de signaal/ruis verhouding is een factor waarbij je direct baat hebt als je kaartjes vergelijkt. Bij de Audigy Player is die 10x beter (letterlijk) dan bij Live! playertjes.

Maargoed, wat voor signaal-ruis verhouding heeft zo'n hoontechie dan?
de AC'97 is niet zo'n ruisbak die meer de geluiden van je pc laat horen dan de mp3 hoor
Dan is er bij mij toch iets mis. Als ik mijn speakerset HEEEEL erg hard zet (tot 103dB spl ofzo, nodig om mee te drummen) hoor ik een beetje gepiep van mijn cdromspeler. Kan natuurlijk aan de cdromspeler liggen... Maargoed.
Zo'n Live! is iig ook niet alles.

Wat signaal:ruis verhouding is de Audigy een enorme vooruitgang, maar misschien produceren die hoontech kaartjes nog minder ruis. Maar dat moet dzjeej tie maar ff vertellen, want die raadt ze tenslotte aan :)

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 07:12 schreef dreeke het volgende:

[..]

Ja, dan noem je ook een geluidskaart...
"Zeker met een goede speakerset hoor je geen verschil tussen geluidskaarten"-- Au contraire.. Hoe beter je installatie, hoe meer je de gebreken van de zwakste schakel waar kunt nemen (wat in dit geval altijd de geluidskaart zal zijn).

Ik weet niet hoe die AC'97 is, maar ik heb het so wie so niet op onboard-ellende. Enfin, mijn punt is; ik vind het aannemelijk dat een standalone kaart tussen de 150-400 gulden so wie so beter geluid geeft (als in ruis/storing van andere apparaten in je PC) als een onboard geluidskaartje wat een winkelwaarde van hooguit 5 tientjes zal hebben.

Kan het mishebben hoor, maar dat vind ik een vrij logische redenering.

Verwijderd

ik heb een geluids kaart onboard een sollo1 van ess die geluidskaart is erg goed en is ook een hardware geluidskaart .

ik heb deze vervangen door een lenko mxs-9700 dolby digital (ac-3)met 48kz afspelen mogelijkheid voor dts (sounblaster live aleen 42kz)

en de geluids kwalitijd ben ik veel voor uitgegaan. kosten waren 80piek of 37euro

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 31 december 2001 10:21 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Simpel, die is bij beide dichtbij optimaal. Enkel de signaal/ruis verhouding is een factor waarbij je direct baat hebt als je kaartjes vergelijkt. Bij de Audigy Player is die 10x beter (letterlijk) dan bij Live! playertjes.

Maargoed, wat voor signaal-ruis verhouding heeft zo'n hoontechie dan?
[..]

Dan is er bij mij toch iets mis. Als ik mijn speakerset HEEEEL erg hard zet (tot 103dB spl ofzo, nodig om mee te drummen) hoor ik een beetje gepiep van mijn cdromspeler. Kan natuurlijk aan de cdromspeler liggen... Maargoed.
Zo'n Live! is iig ook niet alles.

Wat signaal:ruis verhouding is de Audigy een enorme vooruitgang, maar misschien produceren die hoontech kaartjes nog minder ruis. Maar dat moet dzjeej tie maar ff vertellen, want die raadt ze tenslotte aan :)
Dan moet je het geluidssignaal van je cdrom speler dempen, hij vraagt niet voor niks een geluidskaart voor MP3's |:(

Pagina: 1