Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mod-systeem: wat moet er veranderd worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
OK, het systeem is nu een paar weken online, tijd om te kijken wat er veranderd moet worden om het beter te laten werken.

De grootste klacht van een groep mensen is dat er gewoon slecht gemodereerd wordt. Dat heeft volgens mij een aantal oorzaken:

- Geen duidelijke richtlijnen. Sommige mensen doen maar wat en daardoor krijg je scheve scores.
- Modpunten krijgen is te makkelijk en daarom geven mensen veel te snel een ondoordachte score. Je hebt tenslotte punten zat dus wat maakt het uit...
- Er is geen mogelijkheid om echt foutieve beoordelingen eruit te vissen
- Kinderen die hun modpunten opmaken door massaal alle reacties op -1 te zetten.

Goed, wat doen we daaraan.

Ik heb de volgende voorstellen:

- De berekening van de modpunten moet strenger worden. Mijzelf als voorbeeld: ik heb nu iets van 140 modpunten, en dat is in een paar dagen opgebouwd met een paar keer nieuws lezen...
Dus: of het moet moeilijker worden om veel modpunten te krijgen, of er moet een maximum aantal punten ingesteld worden dat je per dag of per week kunt besteden.

- Het weer aanstellen van vaste moderators die de mogelijkheid hebben een reactie, ongeacht de score, eenmalig weer op het standaardniveau te zetten. Vanaf dat moment wordt er weer zoals normaal geteld, maar zijn de eerdere beoordelingen ongedaan gemaakt.
Een andere mogelijkheid is om overrule-macht te geven: een vaste moderator krijgt de mogelijkheid om een score direct 1 of 2 punten omhoog of omlaag te zetten. Zo kun je een onterecht laag of hoog beoordeelde reactie een flinke zet in de goede richting geven.
In dit geval telt de beoordeling van de moderator niet mee in het gemiddelde, maar gaat een -1 posting meteen naar +1
Een restrictie kan zijn dat een vaste moderator een posting alleen maar omhoog kan zetten als de score -1 of 0 is, en alleen maar omlaag als de score +1, +2, +3 of +4 is. Het is tenslotte de bedoeling dat de moderator duidelijk verkeerd gemodereerde reacties kan aanpassen, en niet dat hij een soort super-user is die extra punten kan geven.

Graag reacties, kritiek en aanvullingen :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 22-09-2002 18:16 ]

Verwijderd

Hmm even quoten :)
Probleem:
Geen duidelijke richtlijnen
Maar geen voorstel over hoe dit op te lossen.

Mijn idee: Zet nu eerst is een duidelijke document online waarin staat, hoe te modereren, hoe je modpoints krijgt (kan globaal uitgelegd worden). Over dat laatste heb ik zelf geen idee.
Daarnaast hoe het mod systeem werkt. Bijv:
Soms kan ik NIEUWE reacties niet op 'overbodig' zetten omdat die optie er niet is. ??????
Als dat allemaal duidelijk is, zal de onrust ook in dit Forum hopelijk is afnemen en kun je rustig kijken hoe het systeem nu echt werkt.
Nu klooit iedereen maar wat aan omdat eigenlijk niemand precies weet hoe het werkt (uitgezonderd misschien Femme ;) ), iedereen loopt op de GoT te zeuren dat het niet werkt. Daardoor wordt het forum vervuild met reacties van mensen die niet begrijpen hoe het werkt (hiervoor is dit forum uiteraard niet bedoeld) en de reacties over echte moderatie problemen raken hierdoor ondergesneeuwd.

De 2 voorstellen die Daniel noemt, verbeteren wel iets, maar je maakt het systeem er niet transparanter door. Immers reacties veranderen dan echt 'plotseling' van score. Ik zie de draadjes alweer komen.
'Mijn reactie is 3 punten verlaagd'. En dat wil je voorkomen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, zou het niet handig zijn om alleen mensen met een bepaald aantal karma (zeg 20 of meer ofzo) te laten moddereten ? Dan haal je alle kleine kindertjes met de korte achternaam al weg.

Wat meer mogelijkheden om een reactie naar beneden/boven te sjezen zou ook welkom zijn... Bijvoorbeeld Napraterij, Open Deur en Onzin ofzo

Misschien ook een idee om, net zoals 'vroeger', de score en de omschrijving los van elkaar te houden ?

Verder, het belangrijkste van allemaal : Duidelijke FAQ's over 'wat is een troll, flamebait ?' ensow...

Virussen? Scan ze hier!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Dat van die FAQ wilde ik wel noemen maar was ik even vergeten :)

Verwijderd

Als je alleen laat moderaten door mensen met een hoog karma dan sluit je ook een grote groep potentieel goede moderators uit: De Lurkers.

Deze lezen veel en zijn prima in staat om een posting te beoordelen maar hebben niet zo'n karma sprokkelende neiging om bij elke posting weer een open deur in te schoppen alleen voor een paar puntjes. (ja tot de deze groep schaar ik mijzelf :))

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ik had wel een stortvloed aan reacties verwacht. Misschien wordt iedereen er inmiddels een beetje moe van.

- over de FAQ is iedereen het natuurlijk wel eens. Je zou zelfs nog mensen een test kunnen laten afleggen voor ze mogen modden omdat anders misschien nog haast niemand de FAQ leest.
Modpunten krijgen is te makkelijk en daarom geven mensen veel te snel een ondoordachte score. Je hebt tenslotte punten zat dus wat maakt het uit...
De berekening van de modpunten moet strenger worden. Mijzelf als voorbeeld: ik heb nu iets van 140 modpunten, en dat is in een paar dagen opgebouwd met een paar keer nieuws lezen...
Dus: of het moet moeilijker worden om veel modpunten te krijgen, of er moet een maximum aantal punten ingesteld worden dat je per dag of per week kunt besteden.
Lijkt mij onzin, het aantal modpunten wat je hebt zegt niets over de kwaliteit van je moderaties. Denk je nou echt dat iedereen al zijn punten wil opmaken en dan maar gehaast gaat zitten modden? Valt volgens mij wel mee.
Wel kan het zo zijn dat newbies te snel veel modpunten kunnen krijgen. Daarom moet er misschien meer rekening gehouden worden met je karma in de berekening van je mod-punten.

- wat vaste moderators zou fijn zijn ja. Je kunt aan verschillende rechten denken, bv wat jij al noemt, of het wegfilteren van onterechte flamebait moderaties oid.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Inderdaad. Gewoon nog vaste moderators aanhouden, zodat er toch nog wat lijn in gebracht kan worden. EN een minimum aan karma om reacties toe te staan is ook een goed idee. Dan wordt dit nog wel wat.
Het lijkt er wel op dat door een flink deel van de gemeenschap een andere opvatting over grappig en inzichtvol bestaat dan voorheen (toen er nog door moderators ge-moderate werd).

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nog een ander punt: "dubbelmoderaties": je doet een moderatie maar vlak voor jou heeft iemand anders ook al gemod. Is daar niet iets aan te doen door wat tijden bij te houden?

En natuurlijk moet ik niet vergeten nog even in te stemmen met wat wildhagen al noemde:
"Misschien ook een idee om, net zoals 'vroeger', de score en de omschrijving los van elkaar te houden ?"
Want het komt best vaak voor dat je bv iets dat op -1:flamebait staat naar 0: overbodig wilt zetten oid.

Verwijderd

1)
Misschien ook een idee om, net zoals 'vroeger', de score en de omschrijving los van elkaar te houden ?
ook mee eens, ik zie nogal eens een reactie op -1 flamebait die ik 0 overbodig wil geven (irrelevant: idd :)

2)beoordeling alleen mogelijk maken als je op nivo -1 kijkt (anders komen onterechte beoordelingen daar niet meer goed weg)

3) het aantal modpunten dat men krijgt af laten hangen van:
- wat je karma is
- hoe lang je al bij tweakers.net geregistreerd bent
- hoeveel reacties je hebt geplaatst in totaal
- hoeveel pageviews je hebt in totaal
- hoeveel pageviews je afgelopen week hebt gehad

gooi dat in een formule en de newbie kan een klein beetje modden, naarmate de ervaring groter is neemt de modcapaciteit toe --> "tweakeroid" kan al meer --> "moderator in spee" kan nog meer --> echte moderator status

4) wat ook kan is spitsing in "publieks"-punten en "moderator"-punten.
bijvoorbeeld:
-de moderator kan -1,0,1 of 2 geven voor een reactie (in één keer, net zoals bij het oude systeem)
-de rest kan met plusjes en minnetjes 0,1 of 2 geven

--> deze dan optellen -> -1 flamebait kan alleen als de moderator -1 geeft en het publiek 0. Met name extreme onterechte beoordelingen vervallen dan.

het publiek kan alleen punten geven (geen commentaar als "overbodig/troll etc..", want daar klopt meestal niet veel van)

Verwijderd

De modopties pas laten verschijnen na een bep karma lijkt mij het beste idee.
Dan krijg je waarschijnlijk stukken minder foutieve moderaties en is het dan ook niet zo nodig om weer vaste moderators te hebben.

Modpunten bereking kan dan ook hetzelfde blijven , zodat personen die veel willen modden dat ook kunnen blijven doen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat er foutief gemod wordt om die punten maar weg te werken.

En natuurlijk die FAQ, maar dat staat zo langzamerhand wel vast.

Er moet igv iets veranderen, want als ik bepaalde reactiethreads zie dan is alles OF blauw OF rood en dan komt de kleurcode nieteens overeen met de kwaliteit van de posting.

Het nut van die benamingen snap ik niet echt. Een "troll" of een "flamebait" zijn beiden "overbodig" en wil je niet zien in de reactiethread. "Inzichtvolle" reacties zijn ook "interessant" en dus de moeite waard om te lezen, die krijgen dus een hogere score. De benaming doet er dus (volgens mij) niet toe.
Heeft iemand een verhelderende uitleg?

Verwijderd

• Natuurlijk de FAQ

• Lurkers pas modpunten geven naar 3 maanden (mag ook ander getal zijn, maar ik noem maar een voorbeeld)

• Mensen met een andere status (zie ook andere thread op dit forum over nieuwe stati) meer modpunten geven / übermoderator maken (dit bijvoorbeeld bij karma 100+)

• Deze übermoderators metamod laten doen (en als er dan 10 übermods een reactiebeoordeling hebben gemetamod, het moderatorschap (tijdelijk) afnemen en ff een mailtje naar die persoon dat die gebeurd is en eventueel waarom

• De übermods moeten ook commentaar / score kunnen scheiden (een reactie staat bijvoorbeeld op score 0 zonder commentaar, nu kan de moderator dat bijvoorbeeld op 0: offtopic zetten)

zo, dat was ff mijn commentaar :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Als eerste: Daniel gefeliciteerd!

En nu even naar het feitelijke onderwerp...

Ik zie heel veel dingen die mij wel aanstaan, en ja idd bijna iedereen ergert zich aan verkeerde moderaties (als ik het zo hoor iig wel).

Ik ga maar ff quoten om te laten zien wat ik de beste ideeën vindt, dat werk IMHO het makkelijkste :)

Daniel zegt:
- Het weer aanstellen van vaste moderators die de mogelijkheid hebben een reactie, ongeacht de score, eenmalig weer op het standaardniveau te zetten. Vanaf dat moment wordt er weer zoals normaal geteld, maar zijn de eerdere beoordelingen ongedaan gemaakt.
Een andere mogelijkheid is om overrule-macht te geven: een vaste moderator krijgt de mogelijkheid om een score direct 1 of 2 punten omhoog of omlaag te zetten. Zo kun je een onterecht laag of hoog beoordeelde reactie een flinke zet in de goede richting geven.
In dit geval telt de beoordeling van de moderator niet mee in het gemiddelde, maar gaat een -1 posting meteen naar +1
Een restrictie kan zijn dat een vaste moderator een posting alleen maar omhoog kan zetten als de score -1 of 0 is, en alleen maar omlaag als de score +1, +2, +3 of +4 is. Het is tenslotte de bedoeling dat de moderator duidelijk verkeerd gemodereerde reacties kan aanpassen, en niet dat hij een soort super-user is die extra punten kan geven.
Ja hier zitten nadelen en voordelen aan, maar in de grote lijnen ben ik het zeker met je eens, want zoals het nu gaat werkt het gewoon net niet lekker. (Leuk overigens dat je precies nadat we het hierover hadden over de telefoon je ook echt een stuk op het net plakt)

Schumi zegt:
Soms kan ik NIEUWE reacties niet op 'overbodig' zetten omdat die optie er niet is. ??????
Als dat allemaal duidelijk is, zal de onrust ook in dit Forum hopelijk is afnemen en kun je rustig kijken hoe het systeem nu echt werkt.
Dat heb ik dus ook, ik weet niet hoe het komt, maar dan kan je gewoon geen serieuze mod maken, ik laat het dan ook meestal maar staan en verander er niks aan. Ik wil immers niet bijdragen aan de onzin-moderaties.

Wildhagen zegt:
Hmm, zou het niet handig zijn om alleen mensen met een bepaald aantal karma (zeg 20 of meer ofzo) te laten moddereten ? Dan haal je alle kleine kindertjes met de korte achternaam al weg.
Ik zou dan zelfs nog liever een hoger getal qua karma zien, iets van 50 ofzo, dit zijn over het algemeen de mensen die ook nog wat nuttigs te melden hebben en zo krijg je ook een soort karma-race. Wat IMHO de posts op een hoger niveau brengt.

Probleem hierbij is echter: (door Aardnoot gezegd)
Als je alleen laat moderaten door mensen met een hoog karma dan sluit je ook een grote groep potentieel goede moderators uit: De Lurkers.
Ook zegt wildhagen:
Wat meer mogelijkheden om een reactie naar beneden/boven te sjezen zou ook welkom zijn... Bijvoorbeeld Napraterij, Open Deur en Onzin ofzo

Ik ben het hier helemaal mee eens. Misschien is een leuke ook wel "- 1 open deur" want op dit moment worden er nogal wat punten vergaard door open deuren in te trappen :|

De score en de omschrijving los van elkaar zou idd ook al een hele verbetering zijn.

Zemanova zegt:
2)beoordeling alleen mogelijk maken als je op nivo -1 kijkt (anders komen onterechte beoordelingen daar niet meer goed weg)
Erg goede opmerking, ben ik het helemaal mee eens. Ik had er zelf iig niet aan gedacht.
3) het aantal modpunten dat men krijgt af laten hangen van:
- wat je karma is
- hoe lang je al bij tweakers.net geregistreerd bent
- hoeveel reacties je hebt geplaatst in totaal
- hoeveel pageviews je hebt in totaal
- hoeveel pageviews je afgelopen week hebt gehad
Is wel een goede, op deze manier krijgen ook lurkers genoeg punten om te modder-eten. :)

Mephisto_ zegt:
Deze übermoderators metamod laten doen (en als er dan 10 übermods een reactiebeoordeling hebben gemetamod, het moderatorschap (tijdelijk) afnemen en ff een mailtje naar die persoon dat die gebeurd is en eventueel waarom
Jammer dat ik heel metamod niet ken, maar het lijkt me wel wat :P

Voor zover mijn samenvatting, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Floris

Bericht hierboven

• Hielko
  • Laatst online: 22:48
Volgens mij kan het wel een stukje simpeler, je maakt gewoon wat meer statusen, zoiets als het volgende:
<0 -=> Prutser oid (Prutser is wel leuk )
0-20 -=> Newbee
20-50 -=> Trainee
50-100 -=> Tweaker in Progress
100-150 -=> Tweaker
150-250 -=> Grootmeester
250-500 -=> Professional
>500 -=> Alwetende Professional
En dan neem je gewoon de huidige bezekening maar dan hang je een waarde aan elke status, dus dan krijg je zoiets van:
200 modpoints (huidige berekening) * 0,5 (factor status).

Je kan dan denken om, even het bovenstaande rijdje als voorbeeld te gebreiken de volgende verdeling in te voeren:

]<0 -=> Prutser - 0
0-20 -=> Newbee - 0.1
20-50 -=> Trainee - 0.25
50-100 -=> Tweaker in Progress - .5
100-150 -=> Tweaker - 1
150-250 -=> Grootmeester - 1.5
250-500 -=> Professional - 2
>500 -=> Alwetende Professional - 5

Dit gekoppeld met een goede faq is denk ik in iedergeval een grote stap richting betere beoordelingen, misschien kan je hier ook nog iets aan hangen voor de registatie datum, zodat ook lurkers wat kunnen posten.

• Helsie
  • Niet online
En in dat idee kan ik me HEEL goed vinden Hielko. Zoiets zou de boel inderdaad op kunnen lossen.
Ook kan evt. later dan nog aangepast worden om een bepaalde groep meer of minder invloed te geven.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:28

vanDaal

-ismeereentje

Ik ben er ook wel voor wat hielko zegt. Koppeling aan status/karma lijkt me wel een potentiële oplossing.

Maar... dan sloop je wel de factor Tweakotine er uit. Dan zou je wel de basis van het systeem (namelijk meer modpoint naar je meer tweakotine hebt) wijzigen. Ik denk dat de tweakotine ook in de berekening van hielko moet worden meegenomen.

• Hielko
vandaal:
tweakotine wordt er dan niet uitgesloopt, het is dan: tweakotine * status = modpoints

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

ah... ok, op die fiets :)

• Armada
  • Laatst online: 20:59

Armada

-Wat wil je weten?-

Yep, ik vind het ook een zeer goed systeem!

Goed denkwerk... :D

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• zomertje
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Het lijkt me inderdaad beter t aantal punten _gedeeltelijk_ te koppelen aan t aantal 'zinnige' reacties die je geplaatst hebt. Als je zelf zinnige reacties kan plaatsen kun je vast ook wel de andere beoordelen. De 'lurkers' zullen het dan wat moeilijker krijgen, het is nu nogal makkelijk om een aardige hoeveelheid modpoints te verzamelen. Als ze 'zeldzamer' worden zal men er ook zuiniger mee omspringen IMHO :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Floor-is

Floor-is

5.2

Goed plan allemaal! Ik ben het met Zomer en Hielko eens. Op deze manier komen we samen tot een goede oplossing. Misschien is het ook wel prettig als er eens gekeken kan worden naar waarom je soms niet "-1 overbodig" oid van kan maken. Dit zou ook al veel problemen uit de wereld helpen qua verkeerd modder-eten. Ik hou het allemaal wel in de gaten!!

Floris

Bericht hierboven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

OK, mijn vakantie is voorbij, ( :'( ) vanaf vandaag ben ik er weer en mod ik weer, en ik vind hielko zijn voorstel een hele goeie !

Dit eventueel gecombineerd met een (beperkte) groep "vaste" moderators met unlimited modpoints. (En NOG meer invloed ?)

Dat is natuurlijk niet omdat ik zelf zo'n hoog Karma heb... ;)

Tevens Faq m.bt. tot wat overbodig, troll, flamebait, enz inhoud in een goede "Modereer-Guide" die prominent op de Frontpage aanwezig is.

"Open deur" en "napraterij" mogen van mij ook weer terugkomen.

Aannames zijn fataal.

• Helsie
  • Niet online
Vergeet niet de beoordeling 'Bullshit'
die vond ik vaak erg nuttig...

ik ben nu weer aan het werk en ga ook wat meer proberen te doen...

Verwijderd

Ik vind hielko's voorstel een stap in de goede richting.
Dat er flink veel moet worden veranderd is iedereen wel duidelijk.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

"Bullshit" is er zo een waarmee je weer potentieel op tere zieltjes trapt, ( :P )kun je net zo goed overbodig gebruiken, hoewel ik wel snap hoezo je hem weer terug wilt hebben.

Ik zou dan een optie "foute info" of zoiets wat minder kwetsend vinden... ;)

Aannames zijn fataal.

• Helsie
  • Niet online
Jij kunt je wel errug goed inleven in die snel-gekwetste-zielen... ben jij er ook een? ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, echt wel, door jouw commentaar ben ik nu alweer op mijn pik getrapt en pissig ! :D

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik vind ook dat er übermoderators moeten komen die andere moderators op de vingers kunnen tikken als ze een totaal verkeerde moderatie doen (week niet modereren).
2 september. We hebben dan ongeveer 90 dagen gespaard (uiterste houdbaarheidsdatum van de blokjes).
Hoe het flushprogramma eruit gaat zien moet de PBO (proxy beheer organisatie) nog uit gaan maken.

Beoordelingen: +1, +1: Informatief, -1: Overgewaardeerd, +1: Informatief, -1: Troll, -0.80: Troll, +0.67: Interessant, Totaal: 0.87 / 7x
2 x een troll??? Tja....

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Kijk, zo komen we er wel :)

Dat idee van Hielko is heel goed...hoe meer karma, hoe zwaarder je beoordelingen wegen

En daarboven nog een aantal vaste mods om alles glad te strijken :)

Verwijderd

Ik denk dat het ook goed is als alleen "echte" moderators commentaar kunnen geven als {overbodig,interesant, enz) die heeft namelijk invloed op de punten. Als er al overbodig staat zal iemand niet zo snel een puntje geven. Als er interessant staat eerder. Op die manier ben je ook af van +3 troll, +1 flamebait en -1 inzichtvol beoordelingen. :)

ohja, ik heb niet de tijd op de hele dag tweakers.net te refreshen. /me leest ongeveer de helft v/d postings 1 x helemaal door. --> resultaat is uiteraard _nihil_ modpunten. /me is btw een moderator in de top 10 karma :'( Dus een karma koppeling zou voor mij een uitkomst zijn, alsmede het hergebruiken van moderator status. :)

• Helsie
  • Niet online
En voor het eerst ben ik het eens met dhr Zemanova :-)

Verwijderd

Ik heb (denk ik) nog een beter idee: terug naar het oude systeem?

Verwijderd

Er moet een groep modder-eters blijven die fouten kunnen corrigeren. ALs zij een +1 of -1 geven is het ook een +1 of -1 in de eindbeoordeling en wordt die beoordeling niet met de rest naar een gemiddelde geooid.. mods moeten oneindige modpoints hebben.

Verwijderd

Naar het oude systeem terug is niet goed, beter is een soort combinatie. Bij voorkeur eentje die een compromie sluit waarbij de balans tussen oude en nieuwe manier NA de tijd nog aan te passen is.

Ik had het al over "publieks" en "deskundige" prijzen/beoordelingen die je bij elkaar op kunt tellen. (zie 1e reactie van mij bovenaan)

Nog uitgewerker voorstel:
- De moderators kunnen 2,1,0 of -1 in één keer geven. (dat moet want er zijn er niet zoveel)
- Bij meerdere moderator beoordelingen wordt het gemiddelde genomen. (bijvoorbeeld bij gelijktijdige beoordeling)
- Moderators geven kommentaar als (overbodig,flamebait, etc)
- Het VASTE moderator bestand kun je eventueel aanvullen met mensen in PRE-moderator stadium. Deze bijvoorbeeld 1 dag in de week laten modden of 1 nieuwsbericht per week/dag. Bij voorkeur random. PRE-moderator status is als leuk opstapje. Ik denk dat die mensen vrij fanatiek modden. Want ze zijn blij met zon status. PRE-moderator status bijvoorbeeld na 3 maanden registratie, met tenminste 50 karma. (ik noem maar iets)

De PRE moderator status kan natuurlijk ook onbeperkt moderator punten betekenen. !

Voordeel: de mod-que wordt nog korter. :)

- Het publiek (dus alle niet moderators) kan gewoon net als nu punten geven +1,0 of -1. Echter een benaming als "overbodig" niet !!!!
- Het publiek kan eventueel ook +1/2 of -1/2 geven
- Het publiek kan in totaal tussen de 0 en de 2 punten geven. Dus: 0,1,2
- BELANGERIJK: zolang de deskundige-moderators nog NIET gemodereerd hebben geldt voor de toegekende deskundige-beoordeling dat ze gelijk is aan die van het publiek.

Voorbeeld:
-moderator heeft niet gemod, publiek geeft gezamelijk 2 punten (=maximaal) --> DAN --> puntentotaal is 4. TOTDAT een moderator modereert. (Tenzij deze instemt en ook 2 punten geeft)

Voordeel de mod-que blijf kort !

- De hoeveelheid modpunten toegekend aan niet moderators moet niet zozeer afhankelijk zijn van het aantal pageviews per week (vind ik redelijk belachelijk) maar meer afhankelijk zijn van karma en registratiedatum.

Voordeel: newbies kunnen minder modden dan tweakeroid's

- als extra toevoeging zou je een mate van verplichting aan de moderator status kunnen toekennen. (minstens 10 beoordelingen per week ofzo). Het dubbel modden ( beoordeling van een reactie door 2 moderators) MAG gewoon. Het gemiddelde wordt genomen. Een fout in het vorige systeem is dat de moderator beoordelingen van een andere bijstellen min of meer taboe was ! Daardoor was het vrij sterk afhankelijk van de persoon in kwestie.

Voordeel: mod-que blijft kort.

Voordeel van splitsing tussen deskundig en publiek is dat extreem slechte beoordelingen niet voorkomen. Bijvoorbeeld onterchte flamebaits (KAN het publiek niet eens geven, want de benaming wordt door moderators gedaan, alsmede de -1 kan niet door publiek gegeven worden. 0 is het laagste) Zo zullen score 4 postings alleen voorkomen als de moderators het er OOK mee eens zijn, of te lui zijn om de modden.)

Het mooie van het systeem is dat je na de tijd eenvoudig nog kun dingen kunt bijstellen. Zoals:
- de verhouding deskundig en publiek beoordeling
- de hoeveelheid moderators
- de hoeveelheid PRE-moderators
- de hoeveelheid modpunten voor het publiek (dat kan nu ook al, maar is nu het ENIGE)

Voordeel: het systeem is flexibel voor de toekomst !

[humor on]Verder wou ik mensen die met IE browsen en/of w2k hebben uitsluiten van modrechten :+ , als reactie op Helsie :D [/humor off]

- uitdelen van modpunten voor het publieksdeel volgens hielko's idee :) als vloeiende overgang naar (pre-) moderator status.

O+ Lieve adjes :+, tot slot nog 1 toevoeging: Bovenstaande kan ik geen nadelen in ontdekken behalve dat het tijd kost om te realiseren.

:) :) :) /me vraag zich af of er adjes zijn die het lezen ;) ;) ;) ;) ;)

• Helsie
  • Niet online
De mod-queue is nu al kort. Dat is wel bereikt met het nieuwe systeem. Het enige dat niet klopt is de manier van modereren van vele onervaren moderators (= nu alle geregistreerde mensen) en het gebrek aan een mogelijkheid waarop de echt gekke reacties goed gezet kunnen worden. Het zijn er echt geen 10tallen per topic, maar toch wel een aantal hoor!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Zemanova: briljant! :)
Alleen dat random bericht of de random dag voor pre-mods vind ik niet goed. Je moet zelf kunnen kieze wat/wanneer je wilt modden, alleen kun je het aantal threads/dagen wel beperkt houden.
En die 10 beoordelingen minimaal per week zijn ook moeilijk als je op vakantie bent.

Helsie: op dit moment is het modden bagger. (Echt nu ik dit typ dus he) De mod-queue is ellenlang en op de moderaties die wel gedaan zijn is ook wel wat aan te merken. En nu zit ik weer in een weinig-mod-punten periode. Ben weer goed actief, gisteren ook, maar had vanmorgen bij binnenkomst nog maar 21 punten! :'(
---------
Ik lees nu trouwens pas dat het systeem vannacht wat problemen had. Zallut daar wel aan liggen.

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wat ik mis door het nieuwe systeem is het leuke aan Tweakers: DISCUSSIE

Ik zie veel te vaak dat als iemand onderbouwd zijn mening spuit, naar beneden wordt gemodereerd op 0, met een opmerking als Troll of Flamebait, en pas na een halve of hele dag een keer terug wordt gezet door naar mijn gevoel een van de oude moderators.

Een posting kan dan wel negatief klinken, maar dat wil nog niet zeggen dat het een flamebait of whatever is, zeker niet als dit onderbouwd is. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn in een discussie, anders is het namelijk geen discussie.

In principe heeft degene die het eerst modereert de meeste macht, aangezien een post die op 0 staat meestal niet meer gelezen wordt door de volgende modererende tweaker.

Mijn simpele oplossing is om nivo 0 standaard te maken, heb je geen zin om steeds nivo 0 posts te lezen dan zet je hem in je instellingen hoger, maar mensen zien in ieder geval nog een posting die evt onterecht op 0 is gezet met de standaardinstellingen, en dat zijn volgens mij zo'n 98% van de bezoekers.

Mocht een posting nou zo slecht/discriminerd/overbodig of beledigend zijn dat 'ie "uit beeld" gemodereerd moet worden, dan zijn daar 2 mensen voor nodig, en niet alleen de 1e die de post modereert.

iOS developer

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Als wordt besloten weer een aantal vaste Moderators toe te voegen, en stel ik zit daarbij, zou ik graag weer de oude "Moderator-view" terugzien, zodat ik gelijk weer alles kan zien.

Dat je dus in ieder geval de optie hebt voor die view te kiezen, zodat je alle niveaus weer zichtbaar hebt, want ik wil niet mijn profile aanpassen dat ik altijd alles zie, maar als ik aan het modereren ben, is dat wel zo handig. (Sterker nog, nodig, anders kun je niet goed modereren.)

Scheelt weer een aantal klikjes, en een refresh. Handiger voor trage verbinding.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tevens zou ik het ook wel weer fijn vinden als de optie terugkwam dat je alleen de ongemodereerde reacties kunt zien, vind ik sommige gevallen veeel prettiger werken, dan ook de postings met 60 reakties waarvan 5 ongemodereerd weer allemaal door te moeten spitten....

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Achter een post zetten hoe vaak hij al gemod is. Bv: "Score: -1 (flamebait) 2x"
Bij weinig gemodde posts moet je dan beter opletten of het wel klopt, en bovendien kun je snel zien hoeveel invloed je stem zal hebben.

Ongemodde posts een ander kleutje geven (zoals rood bij nieuwe posts) kan ook handig zijn om vanuit het moderatie-overzicht snel posts te vinden.
(Aantal reacties: 74 Ongemod: 2 Aargh!)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zeg eerst dat ik niet alles hier gelezen heb omdat ik daar even te lui voor ben en geen tijd heb Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Mijn aanmerking:

-Vaste moderators lijkt me prima. Er zijn op dit moment teveel posts die echt fout worden gerate (omhoog of omlaag).
-Pas laten modden na minimaal 4 maanden member(ofzo)
-DPC nieuws NIET meer laten modden door members maar alleen door modjes.

zo.. er schiet me vast later nog wel meer te binnen

Verwijderd

Zemanova: briljant! Alleen dat random bericht of de random dag voor pre-mods vind ik niet goed. Je moet zelf kunnen kieze wat/wanneer je wilt modden, alleen kun je het aantal threads/dagen wel beperkt houden. En die 10 beoordelingen minimaal per week zijn ook moeilijk als je op vakantie bent.
RND is denk ik idd niet handig, een andere beperking is beter. Die 10 beoordelingen per week is natuurlijk maar een mogelijkheid. Iets anders wat zou kunnen is bijvoorbeeld melding geven van je moderatiegeschiedenis. Zo zou ipv de melding "je hebt nog x modpunten in het mandje" voor de vaste moderators een andere melding kunnen worden gegeven:

"Jij hebt deze week x reacties gemodereerd, waarbij je gemiddeld n/x punten hebt toegekend per reactie. De moderators beoordelen gemiddeld y reacties per week en kennen gemiddeld m/y punten per reactie toe"

Op die manier weet de moderator hoe hij moderate tov medemoderators: Hij (zij) weet of hij veel/weinig beoordeelt en of hij streng of soepel punten uitdeelt.

*Flipz denkt dat dat het modereren ten goede komt. Het helpt wellicht ook bij het huidige systeem.

Verder kun je bijvoorbeeld een symbolische hoeveelheid karma punten toedelen als de vaste moderator veel werk verricht heeft (beloning) of karma ontnemen als er niet/weinig wordt gemod. (moet je niet doen met publieksmoderators)

Bijvoorbeeld elke week Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/clown.gif gratis Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif extra karma volgens de formule:

k=SQR(n)/5 (ik noem maar iets)

met n het aantal beoordelingen per week. Bij 400 beoordelingen is dat al 4 punten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/clown.gif De wortel is er omdat het er niet om gaat dat je veel mod, maar dat iedereen iig iets mod.

Verwijderd

Ik vind modereten kewl, zien de administrators nou per post wie het gemodereerd hebben? (gewoon in het reactieoverzicht?) misschien is het inderdaad een goedidee om "echte" moderators op het forum rond te laten wandelen om controle uit te oefenen..

Verwijderd

De grootste klacht van een groep mensen is dat er gewoon slecht gemodereerd wordt.
No tolerance beleid --> De adjes moeten gewoon goed zicht hebben op wie wat heeft gemodereerd, en indeed "ubermoder-eters" Houdt er wel rekening mee dat je mensen moet hebben die goed kunnen zien of iemand gewoon per ongeluk fout modereerder (niet gesnapt wat persoon bedoelde) of dat hij loopt te etteren... Veel mensen die oogje in het zeil houden dus
Geen duidelijke richtlijnen. Sommige mensen doen maar wat en daardoor krijg je scheve scores.
Linkje naar FAQ plaatsen en er met vette letters bijzetten dat wie zich er niet aan houdt kijhard wordt gebanned van het modereer systeem. Modereren is fucking moeilijk soms en sommige mensen nemen niet serieus wat ze doen.
Modpunten krijgen is te makkelijk en daarom geven mensen veel te snel een ondoordachte score. Je hebt tenslotte punten zat dus wat maakt het uit...
Valt wel mee, het probleem is dat mensen die serieus modereren anders daar de kans niet voor krijgen, ik maak zelf elke dag al mijn mod punten op en doe mijn best bij elke reactie.
Er is geen mogelijkheid om echt foutieve beoordelingen eruit te vissen
Das dus het belangrijkste, er moet voor adjes en eventuele übermoddereters een mogelijkheid zijn om direct in het reactiescherm te zien wie het heeft gemodereerd, als het dan nog niet werkt mag iedereen het zien en dan krijgt hij me er toch van langs!
Kinderen die hun modpunten opmaken door massaal alle reacties op -1 te zetten.
Übermodereters aanstellen om hun uit het modsysteem te flikkeren en verzoeken klachten over medemodereters in dit forum te plaatsen..
Misschien op strategische plekken een link: Heb je klachten over de mensen die hier reacties hebben gemodereerd? klik dan hier..
Dan kunnen jullie het even checken..
De berekening van de modpunten moet strenger worden. Mijzelf als voorbeeld: ik heb nu iets van 140 modpunten, en dat is in een paar dagen opgebouwd met een paar keer nieuws lezen...
Lijkt me niet goed voor de mensen die nu serieus hun modpunten opmaken om goed te modereren.
Het weer aanstellen van vaste moderators die de mogelijkheid hebben een reactie, ongeacht de score, eenmalig weer op het standaardniveau te zetten. Vanaf dat moment wordt er weer zoals normaal geteld, maar zijn de eerdere beoordelingen ongedaan gemaakt.
The Cow/Cola-Junkie stelt zich beschikbaar Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Ow ja, en die zien wie wat heeft gemodereerd en eventuele klachten daarover hier posten...
Niet echt een leuk idee, leuker idee is om -1 en 0 postings voor iedereen 2 punten omhoog te kunnen zetten en +3 en +4 postings 2 punten omlaag.. +1 en +2 niet want anders gaan die kinderen al die postings weer op -1 en 0 zetten.. Maar ik vind het vorige idee beter.
Graag reacties, kritiek en aanvullingen :-)
As you wish Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

/me voor Uber-Moderator ! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

Dat klinkt wel cool... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

/Me(phisto_) voor Über-moderator

Dit klinkt nog beter Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Verwijderd

In dit forum zitten de echte freaked mods, dus waarschijnlijk zeggen we allemaal /me voor ubermod..

• Lizard
  • Laatst online: 14:39
Zelf hoor ik wel tot de lurkers denk ik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Ik lees wel vrij veel van de threads, en heb GoT herontdekt nadat m'n modpoints ook omlaag gegaan zijn (eergister ofzo). Wat Mephiso zegt over lurkers na een langere tijd pas modpoints geven ben ik 't niet helemaal eens, omdat je dan dus mensen (zoals mij) benadeelt omdat ze niet posten? Zelf ben ik ook vrij tolerant qua modden, maar 't viel me de laatste tijd ook wel op dat er wat mis is. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Het idee van de Uber-moderator lijkt me wel een aardig plan, en de pubertjes met hun vriendjes hebben we hier op T.net niet nodig IMHO.

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Wat hier boven gezegt is is allemaal heel goed k heb alleen een opmerking

ik denk dat er genoeg mensen zijn die net als ik veel nieuws lezen maar lang niet altijd iets posten.
Mijn karma is dus ook niet erg hoog, maar mijn tweakotine wel

Karma 17 (#695)
Tweakotine 165 (#30)

Als je het modereren dus aan je karma linkt moeten veel mensen eerst hard opzoek naar punten en dat lijkt me ook niet goed

ohja ik ben TheGrimReaper op t.net

= TheGrimReaper op tweakers

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Ok, ik heb geklaagd dus moet ik ook wat bijdragen (hoop ik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif). Hier worden heel veel goede suggesties gedaan - en in de meeste kan ik me ook wel vinden - maar de meeste maken het systeem complexer en leveren veel en extra werk op. Een übermoderator moet niet alleen postings beoordelen, maar ook de moderatie er van en per definitie zullen er niet veel übermoderators zijn. Wat in het oude systeem een te lange queue was, wordt dan achterstallige controle van moderaties en dat is niet zichtbaar. En als daar dan ook nog het beoordelen van moderators door übermoderators komt...

Als ik het goed begrepen heb moest het huidige systeem t.o.v. het oude systeem de volgende problemen oplossen:
1) te weinig moderators, lange modqueue
2) laatste moderator had laatste woord

Dat is opgelost door:
1) zo'n beetje iedereen te laten modden
2) berekening score a/d hand van gemiddelde

Vooral (1) pakt slecht uit, (2) is IMHO goed gelukt.

Is het nu echt zo belangrijk dat lurkers moeten kunnen modden? Modereren vereist een actieve instelling, dus is het niet zo'n rare veronderstelling dat potentiele goede moderators ook posten. Je kunt ook aan meerdere moderatoren komen door gewoon uit te gaan van een simpele berekening a/d hand van karma. Daarmee sluit je helaas wat lurkers uit die best een goede moderator kunnen zijn, maar nooit wat posten. Maar je hebt dan wel een maat voor kwaliteit, zonder dat je moderaties moet gaan modereren.

Wat opvalt bij het modereren zoals dat op dit moment gebeurd is dat er beoordeeld wordt op inhoud, d.w.z. of men het er mee eens is of niet, grappig vindt etc. Dat is niet de taak van een moderator. Als het systeem dan al sterk vereenvoudigt is, zou je aan elke reactie ook een publieksscore kunnen hangen. Die beinvloed dan niet het niveau (dus de zichtbaarheid), misschien wel karma (ben ik nog niet helemaal uit) maar biedt een houvast voor moderators. Als bijvoorbeeld iedereen zich aan een reactie ergert, dan krijgt de moderator ook niet iedereen over zich heen als hij op -1 wordt gezet. Je moet dan wel (zoals hierboven al voorgesteld) score ontkoppellen van de benamingen - die dienen dan weer om het publiek duidelijk te maken waarom een reactie omhoog of omlaag is gezet.

Keep It Stupid and Simple!

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ja arjenk, je hebt helemaal gelijk

Als het beter wordt geef ik mijn modereer "mogelijkheden" graag op
Maar zoals het nu is maakt het me ziek.

= TheGrimReaper op tweakers

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Test

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ok, vergeet de posting hierboven, ben lang niet op GoT geweest...

Over het mod systeem heb ik een visie:

Ik ben al vrij lang bezoeker van Tweakers.net en was in eerste instantie vereerd dat ik op een dag (2 of 3 dagen geleden) opeens punten uit mocht delen, oftewel modereren. Mijn idee was : Joh, ik kijk hier bijna elke dag, probeer af en toe ook wat zinnigs in te kloppen (tweak al sinds de TRS-80, ja die is oud) en nu , na een lange tijd zijn er "daarboven" een paar moderators die hebben gezien dat ik regelmatig bezoek en geen Flames/Trolls post, en die hebben besloten dat ik, na mijn lange leerweg, lezend, peinzend en zwoegend voor elk volgende karmapunt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif (begrijp geen kut van dat systeem), ook eens een paar replies mag beoordelen. In het begin kijken ze nog mee over de schouder (.. hehe ..) maar na een tijdje zien ze : nee , dit gaat wel OK, hij mag wel blijven modden...

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzz slaap lekker verder ......

Nee, wat blijkt nu? Het maakt niet uit of je iets van computers/overclocken/hardware weet of dat je nog met je Pokemon kaartjes speelt, jij mag hier de reactie van een die-hard tweaker volledig de grond in boren of, omgekeerd, je vriendje (of je eigen 2e username) de hemel in modden... Einde illusie. OK, een nieuwe user krijgt weinig punten om te modden en wat ik hierboven noem is natuurlijk een extremiteit, maar ik vind het maar niks...

Wat ik altijd mooi heb gevonden aan tweakers.net is dat je door een combinatie van lezen/reageren/posten een karma opbouwt, wat je een bepaalde status geeft (zoiets als tweakeroid). En als je een bepaald niveau hebt bereikt, mag je weer ietsje meer tot je uiteindelijk (na 2 jaar of zo) je "carriere" hebt voltooid, en bijv. een Moderator bent.

Dit is natuurlijk nog steeds zo, maar ik vind, dat mensen die replies beoordelen, moderators, (en nu kom ik dus eigenlijk na een hoop gelul tot mijn punt) al een geruime tijd bezoeker van tweakers.net moeten zijn, en dan heb ik het dus over een maandje of 2-3 om mee te beginnen. Ook moeten zij regelmatig iets zinnigs posten, en kennis van zaken hebben. Pas dan kan je namelijk beoordelen of iemand crap uitslaat of juist een goede reactie geeft op een topic.

"Het mooie van tweakers is dat het een select groepje mensen is met een unieke visie over het opvoeren van electronica"

Als iedereen dat mag beoordelen is voor mij dat mooie er snel af.

Ik denk dat het voor de kwaliteit van het forum, zeg maar voor "het mystieke er omheen" beter is als er een groepje moderators blijft die de replies beoordelen. En laat diegenen die WILLEN modereren zichzelf eerst maar eens bewijzen door middel van een serie objectieve & "Inzichtvolle" replies.

Lijkt een beetje op de politiek vind ik. Je zit ook niet direct in de 2e kamer.

Concrete Loop Watercooling

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mooi gezegd FreeRider.

Ik denk dat jij in jouw verhaal ook idd een paar punten aanhaalt die eerder genoemd zijn.

Zoals daar zijn :

Niet iedereen gelijklaten modden..
Modden afhankelijk van Karma maken, daar werk je voor, en daar verdien je het mee...

(Beetje gechargeerd uitgedrukt.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ok, als iemand dan nu even de notulen maakt met een aantal actie puntjes, en dat eventjes naar de moderators schiet, dan kunnen we één en ander in beweging brengen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

• Jaymz
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Voor de volledigheid: Volgens mij zijn ze weer bij DPC bezig geweest (zit aardig wat rood tussen, ik krijg ze tot 0)

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Kan er niet gewoon een limiet gesteld worden aan het aantal -1 punten die je in een bepaalde disk kan uitdelen? Bv max 25% van de reacties in een bepaalde disk negatief beoordelen. Ik heb gisteren 36 mod punten verspeeld omdat iemand zo vriendelijk was iedereen een -1 troll toe te kennen.
mvg Newbee Koen (Die wel moderatorervaring heeft op andere forums)

Akita

• Hielko
Nou volgens mij zijn de onderstaande punten de dingen die het belangrijkst zijn om te veranderen aan het mod systeem:

<ol><li> FAQ (duh)
<li> ubermods (ik stel voor dat die inplaats de -1,+1 beoordelingen ook -2,+2 beoordelingen in het lijstje krijgen zodat hun beoordeling dubbel zo zwaar weegt. En zo mogen van mij ook unlimited mod points, ik neem aan dat als ze goed uitgekozen worden ze verstandig om kunnen gaan met die verantwoordelijkheid en dan is het zinloos om een limitiet te leggen op het werk wat ze kunnen doen.
<li> Tweakotine af laten hangen door middel van het systeem wat ik hierboven ergens heb genoemt
<li> Om ook lurkers een kans te geven denk ik dat het aantal punten ook van de registratie datum af moet hangen. Dus dat hoe langer je geregt bent hoe meer punten je per tweokotine krijgt.
<li> Eerste 2 weken nadat je geregt hebt mag je niet modden, dit zorgt er ook voor dat mensen niet zo snel temp. accountjes gaan reggen om hunzelf omhoog te modden.
<li> Metamod, maar die moet natuurlijk wel in werking gesteld worden als er genoeg goede moderaties worden uitgedeeld anders kan ie eerder negatief als positief werken.</ol>

Als Femme het bovenstaande inelkaar knutseld lijkt me dat een goed begin Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mooie samenvatting van zaken die ernaar klinken goede verbeteringen te gaan brengen.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat mij opvalt :

Deze thread is op 11-08 opgestart door Daniel. (Een mede-Admin van Femme)

Dat is nu 2 weken geleden.

Er zitten hier massa's mensen constructief te denken over verbeteringen, en daar komen ook hele interessante/goede dingen uit.

Er staan in deze hele thread van bijna 60 postings om precies te zijn _NUL_ reakties van Femme.... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Nou sorry hoor, koppel dan GVD in ieder geval terug dat :

- Je met iets bezig bent.

- Het je geen ruk interesseert wat wij er van vinden, het blijft zoals het is.

- Je bezig bent wijzigingen door te voeren.

Dan weten wij met zijn allen tenminste waar we aan toe zijn !

Ik vind dit zo fucking slordig/ongeinteresseerd...

Wij doen toch verdomme ook ons best om mee te helpen aan de kwaliteit van Tweakers.net ?

Laat eens wat van je horen man !

Aannames zijn fataal.

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

GaMeOvEr:

Inderdaad, ik zag laatst een reaktie in "Lieve Adjes" van Daniel (?) die doorgaf dat Femme wat plannen had.
Femme kan beter in dit forum een reaktie plaatsen direkt bij de source, de mensen die er mee moeten werken.

Men heeft het hier over wel/niet mod. op basis van de Karmahoogte.
Ik kan uit persoonlijke ervaring dat het geen goed uitgangspunt is daarvoor.

Waarom niet?
- De beoordelingen zijn gewoon bagger ->
lagere Karma ->
geen mod.
- Ik kan dus geen beoordelingen doorvoeren omdat sinds kort de touwen wat strakker zijn aangetrokken. Terwijl ik nog steeds als mod. kan inloggen.
- Deze mod. oldie kan dus niet meer modden door deze gang van zaken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Hmm, ondanks dat GaMeOvEr wellicht zijn commentaar ongezouten weergeeft, ben ik het wel met hem eens.

Ik heb (weet ik hoeveel threads/post geleden) al eens gezegd dat het weinig zin heeft om opbouwende kritiek te geven als er (schijnbaar) niets mee gedaan wordt.

Ik durf gerust de conslusie te trekken dat de oude garde (de mensen die voorheen actief moderator waren, binnen het oude systeem) van mening is dat op een aantal punten rammelt.

Lees de nodige threads van het Moddereter Forum en dan weet je waar het over gaat.

Die oude garde is vanaf dag één van de wijzigingen bezig met het (ongevraagd) bedenken van een aantal verbeterpunten (zo moet je het letterlijk lezen: verbeterpunten), maar er is nauwelijks tot geen reactie dat er daadwerkelijk kennis is genomen van deze punten.

Inmiddels zijn een aantal directe "collega's" van Femme ook zo ver dat ze een aantal "nadelen" zien in het huidige systeem en actief bezig zijn de nodige threads te voorzien van allerlei suggesties hoe zaken wellicht beter zouden kunnen.

Ik sluit mij volledig aan bij de opmerking van GaMeOvEr:
Er staan in deze hele thread van bijna 60 postings om precies te zijn _NUL_ reakties van Femme....

Nou sorry hoor, koppel dan GVD in ieder geval terug dat :

- Je met iets bezig bent.

- Het je geen ruk interesseert wat wij er van vinden, het blijft zoals het is.

- Je bezig bent wijzigingen door te voeren.

Dan weten wij met zijn allen tenminste waar we aan toe zijn !
Da's de essentie van het hele verhaal, ik persoonlijk wil best meedenken voor verbeteringen, ik heb dat ook al vele malen gedaan, maar waar ik géén zin in heb is iedere keer van allerlei oplossingen bedenken of kritiek te leveren, zonder dat daar ook maar iets mee gedaan wordt.

Da's echt zonde van mijn (en anderen hun) tijd, ook slecht voor de motivatie om nog opbouwend mee te denken.

De bal ligt overduidelijk bij Femme (is geen persoonlijke aanval op Femme zelf, maar hij is IMHO op dit moment ons aanspreekpunt).

Femme reageert nergens, een enkele keer geeft hij een korte reactie, maar niet inhoudelijk en dat is jammer.
Ik kan mij voorstellen dat Femme niet vrolijk zal zijn als hij leest (als hij leest) wat "wij" allemaal aan "kritiek" neerleggen na de doorgevoerde aanpassingen.

Zoals GaMeOvEr dan zegt: "zeg dan dat het je geen f*ck interesseert en dat alles blijft zoals het nu is", maar zeg iets!!!

Ik denk dat we met zijn allen het hier dan maar bij moeten laten, tenzij jullie graag een hoop typen voor (mogelijk) de kat zijn k*t.

Oproep aan Femme:

Het klinkt allemaal nogal negatief en aanvallend, ik denk alleen dat je het zo niet moet zien, maar dat het meer iets van betrokkenheid uitstraalt van de oude garde.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je op hele korte termijn iets van je laat horen, andes blijf je dit gezeur houden en wordt het steeds erger.

Ik heb de moeite genomen deze post ook naar Femme te mailen...

• Lizard
  • Laatst online: 14:39
Zoals Hielko het brengt klinkt 't wel goed Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Dus ik (als lurker zijnde Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif) kan me daar wel in vinden.

Just my 0.02.

• Floor-is

Floor-is

5.2

*Swing* Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Even de thread in leven houden...

Ik vraag me net als alle anderen af waarom Femme nog niet heeft gereageerd. Ik heb begrepen dat hij met de DSp(2) bezig is, dat zou het dus kunnen zijn.

Maarja ik weet het ook niet, Daniel heeft in ieder geval de toon gezet door het onderwerp ebspreekbaar te maken.

Hielko heeft verschillende ideetjes gegeven en hierin zitten IMO heel wat bruikbare stukken, het is dus afwachten geworedn en daar houden wij niet van... :b

Floris

Bericht hierboven

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

*swing* Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Wat is dit toch?
Just my 0.02.
Ik zie ze op GoT en T.net in elke posting van je, ik wordt er onderhand "2 cents" van Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1