Toon posts:

vraag over overclocken mammaplank

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mesnsen,
ik zit met een probleem.
ik heb van mijn opa een oude pc gehad, nu lijkt het me wel leuk om hem te overclocken, maar ik weet het type moederbord niet.
de computer is van dell en op de website van dell heb ik het al geprobeerd te achterhalen waar de MB vandaan komt maar ik kan geen fabriekant vinden.
wel bepaalde nummers.
kan iemand mij helpen, bijvoorbeeld met websites ofzo
want ik kan mijn multiplier niet instellen in de bios...
alvast bedankt

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:19

MRic3

Of praat ik weer poep?

Solly....

Dell betekent in het zuid swahilish : niet veranderbaar, niet overklokbaar en vooral geen ander OS op instaleren...

fff serieus.. ik zou het gewoon niet proberen want die dingen zijn zo beveiligd dat je er niets mee kan doen... en dat is voor somiige mensen die zoiets kopen ook helemaal niet erg maar zelfs goed.

Dit geld trouwens ook voor compraq, packard hell, hateway en andere van die merk computers...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

misschien handig om te posten wat voor proc erop zit ?
dat zou je makkelijk moeten kunnen zien.
op het moederbord zelf staat vaak ook fabrikant (al dan niet OEM) en type-nummer
op de zijkant van het processor socket zit een typenummer en annduiding wat het is, bijv. socket 7, of socket weetikveelwat.
als het een langwerpig omhoogstaand ding is (de proc.) weet je dat het een pentium 2 of 3 is, etc.

in het kort:
we hebben meer info nodig voor de classificatie van dit apparaat, desnoods bouwjaar...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
k meer info
het gaat hier om een PII 266 MHz
type nummer:00013150-12465-84H-01GB
processor daar staat het volgende: 80522PX266512EC en SL2HE en 98200749-0123
moet ik nog meer info geven??