Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Modder in een glas water

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen mensen, wat een geklaag. En van wie het meeste, van oudegediende moderators. En waarom?? Voor zover ik het kan zien volgt een (oud) moderator zijn post net zolang totdat er iemand zijn post daadwerkelijk moderate. En laat het vooral geen onterechte zijn want dan komen de reacties meteen hier terecht: Het systeem werkt niet: zie dit....Hoe kan dat nou dit op -1 troll. Tsss wat een %$&^^&%# newbies....

Poster/Modder weer een beetje blij, hij heeft weer kenbaar gemaakt dat t.net niet zonder zijn modkennis kan.

Dit vind ik dus kut

Een moderation is aan tijd onderhevig. Beoordelen gebeurt door de massa en is dus pas vast als er een aantal keer gemoderate is. Het is dus helemaal niet raar als een post 3x +1 krijgt en vervolgens -1 voor overgewaardeerd en daarna nog maal +1. Dit is waarschijnlijk helemaal de reden dat Femme de moderation invloeden in de tijd af laat nemen, dan is er geen ruimte voor een +1 -1 ruzie. Het stabiliseerd zich vanzelf op de score die een post toebehoord. Dat deze score meestal hoger is dan de scores die de oude moderators uitdeelden maakt in mijn idee geen flikker uit.

Moderaten op /. is noodzakelijk om de koren van het kaf te scheiden. Op t.net met zo'n 30 postings per nieuwsbericht is dit niet noodzakelijk, echter een beoordeling zal er wel voor zorgen dat het aantal trolls en flamebaits een beetje beperkt zal blijven. Ze zorgen er tevens voor dat de mensen die echt wat te melden hebben daarvoor beloond worden al is het alleen met je karma.

De moraal van dit verhaal:
Stop met het te vroeg zeiken over de score van je post. Wacht een kleine (halve?) dag en kijk of je score zich op een redelijk niveau stabiliseerd.

Zo, dit was mijn 1e posting en rant!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:26

vanDaal

-ismeereentje

Ik ben het wel met je eens als je zegt dat het nieuwe systeem nu nog niet echt rijp is voor een scherpe beoordeling. Daar moet nog even wat tijd overheen gaan. Een goede FAQ zou hier wel aan bijdragen. Ik heb er in ieder geval nog wel vertrouwen in.

Aan de andere kant kan ik niet ontkennen dat er toch wel rare scores uitkomen (zelfs de uiteindelijke score). Dus de (oud) moderators hebben mijns inziens toch wel een punt.

De moraal van dit verhaal(tje)
Laat het systeem nog even aanmodderen ( :)) en zorg voor een goede ondersteuning door middel van een goede uitleg, zodat iedereen weet hoe die kan modereren.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Oud-mods zeuren echt niet alleen over de beoordelingen van hun eigen posts hoor. Waar baseer je dat nou weer op?
Ze klagen er gewoon over als iets wat nergens over gaat op +4 staat en iets interessants op 0. En soms zie je dingen die helemaal niet moeten kunnen, waarvan het duidelijk is dat de moderator helemaal niet weet waar hij mee bezig is. En dan krijg je wel zoiets van: had ik nog maar de macht om met 1 muisklik die onzin-beoordeling ongedaan te maken.

De moraal van dit verhaal: we zeuren echt niet alleen over onze eigen posts maar ergeren ons in het algemeen aan onterechte moderaties.

Toch ben ik niet zo iemand die zegt: kutsysteem, afschaffen die hap. Alleen zouden er nog wel wat verbeteringen mogelijk zijn, die hier al vaak genoeg zijn genoemd dus daar begin ik niet meer aan.

Verwijderd

Daar wil ik me dan bij aansluiten.

Verwijderd

me2 (nee, ik ben geen oud-moderator)

Verwijderd

me 2, soms/vaak is het een complete loterij. De beoordeling van m'n eigen post maakt me niets/weinig uit. Daar gaat het gewoon NIET om.

Waar het WEL om gaat is dat de meest onzinnige soms op +3/4 komen en interessante reacties op 1/0 of zelfs -1. "Vroeger" las ik de nivo =1/2 reacties en een deel van de 0 reacties. Nu kan ik bijna alles weer gaan lezen, zelfs 0 reacties kunnen de moeite waard zijn en soms zie je +4 reacties waar je helemaal NIETS aan hebt.

Het oude systeem had als grootste beperking de lange mod list. Het nieuwe systeem vind ik tot nu toe slechter. Oh ja, de nieuwe moet WEL blijven, maar mag wel iets verbeterd worden. Combinatie van oud + nieuw lijkt me gewoon beter.

Aardnoot, KEN jij het oude systeem eigenlijk wel?
(16-juli-2000 geregistreerd) duidt op newbie onder de newbie's >:) :+

Verwijderd

Topicstarter
WHOEHAHAHAHA, nee jij bent een lekker tweakertje. Mijn forum registratie bekijken om te zien of ik het oude t.net moderatie systeem wel ken...Tsjonge jonge.....

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 20:23

WarPuppy

Electronic Technology

Sorry,

Maar ik als new-age moderator, ben nog een beetje onbekend met het fenomeen modereren, ik let nu pas echt op de reacties van anderen.

Maar ik snap wel dat de "ouwe rotten" het wel erg vinden dat sommige onzinnige reacties zon hoge score hebben, maar de nieuwe moderators hebben nog niet zulke goede modereer ervaring, dat slijt er wel in.

Dus 2-the point, erger je er niet aan, alles komt wel goed :)
Pagina: 1