Toon posts:

Twijfelaar! Graphixkaart 32 of 64 mb??

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel of ik een videokaart met 32 of 64 mb moet nemen. De hoogste resolutie die ik kan/ga spelen wordt 1280x1024. En dan wil ik met Q3A ongeveer alles HQ. Wat denken jullie dat ik nodig heb? Het geld groeit me niet op de rug weetje...
A.Thx

Wèk

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem gewoon een Gf2 pro 64 mb. Die kan die resoluties makkelijk aan en voor die 32 MB meer betaal je zeker niet veel :)

Verwijderd

Hoeveelheid geheugen is niet belangrijk 32MB is ruimschoots voldoende. Het gaat om de snelheid van het geheugen. Echter alle snelle kaarten van dit moment hebben wel 64MB zoals de Radeon7500 ,8500, Gf2GTS PRo, Ti200, Gf3 serie. En de Kyro heeft ook 64Mb..

Alleen kaarten met 2MX en Radeon SDR hebben 32MB (Matrox trouwens ook). Maar die zijn dan wel langzamer omdat het geheugen en de core op lagere snelheden draait.

Verwijderd

Ja, 64, absoluut! Als je het met minder wil proberen vind ik het ook goed maar dan kun je zeker die 1280x960 niet halen, daar heb je dan een te kleine buffer voor.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 22:54 schreef CB het volgende:
Hoeveelheid geheugen is niet belangrijk 32MB is ruimschoots voldoende. Het gaat om de snelheid van het geheugen. Echter alle snelle kaarten van dit moment hebben wel 64MB zoals de Radeon7500 ,8500, Gf2GTS PRo, Ti200, Gf3 serie. En de Kyro heeft ook 64Mb..

Alleen kaarten met 2MX en Radeon SDR hebben 32MB (Matrox trouwens ook). Maar die zijn dan wel langzamer omdat het geheugen en de core op lagere snelheden draait.
Dat is dus grote onzin! 32MB is NIET genoeg omdat hij dan lang niet zoveel textures tegelijk kan opslaan, waarom denk je dat alle kaarten 64MB hebben? Omdat ze de KRACHT hebben 2x zoveel textures als voorheen te renderen, en zonder die 64MB kunnen ze dat niet.

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Op zondag 30 december 2001 22:55 schreef JimmyPopAli het volgende:
Ja, 64, absoluut! Als je het met minder wil proberen vind ik het ook goed maar dan kun je zeker die 1280x960 niet halen, daar heb je dan een te kleine buffer voor.
|:(

Onzin, 32Mb is zat.

Verwijderd

Zat voor Q3 met alles op High?.... Don't think so! Je krijgt dan heus wel minder FPS als met 64MB, en daarbij zal het in de grotere level's flink haperen geblazen worden, en zoals gezegd.... De oudere kaarten zijn de enige met 32MB, dat zijn ook juist de kaarten die moeite met Q3 beginnen te vertonen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uhm... echt niet hoor... zelfs mijn oude mx 32 mb icm tb 1400 trekt Q3 1280 alles high nog heel aardig :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
je moet ckers wel 64 mb ram hebben
omdat als je een 32 mb kaart hebt dan draait hij beter op 16 bit hoge resoluties dan op 32 bit resoluties( dit maakt veel uit vind ik)
en een 64 mb kaart kan 32 bit makkelijk aan (geforce 2 gts pro is een hele goede kaart ik had hem in mijn p2 450 zitten en ik kon op de hoogste resoluties draaien bij counterstrike zonder enige lag (standaard 60 fps))

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Geforce2 MX 400 heeft bij sommige modellen wel degelijk 64mb, maar of het nut heeft...

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik weet nog dat ik toen ik mijn voodoo2 kocht de 12 MB versie kocht omdat de textures in games groter zouden worden en je dan meer voordeel had dan 8 MB. :)

ik zou even kijken wat het vershil in prijs is tussen de 32 en 64 MB versie en dan besluiten ja/nee. tis nooit weg in ieder geval.. ;)

Eeuwige n00b

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tegenwoordig heeft zelfs de goedkoopste rommel gf2mx al 64MB, dus je nieuwe kaart zal ws. wel 1 met 64mb zijn. Ik heb zelf een gf2gts met 'maar' 32mb, maar dat levert geen enkel probleem op.. alles draait gewoon snel..

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
gewoon eentje met 64mb kopen qua prijs maakt het niet zoveel uit.

en met hogere reoluies kan wat extra geheugen geen kwaad.

vooral omdat games toch steeds "zwaarder" blijven worden

Verwijderd

Topicstarter
tja euh dat wordt dan 64 mb denk ik, als ie bij 32 mb al flink gaat haperen in grote levels dat moet ik niet hebben. Bedankt voor de reacties! Ik laat nog van me horen als ik die kaart heb die me aanspreekt....

Wèk

Verwijderd

[topic=305287/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.