Toon posts:

S3 virge DX met tv out in windows XP??

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb net mijn oude S3 virge kaart met TV out gevonden, die wil ik dus in mijn computer erbij prikken om de tv out te kunnen gebruiken.
Ik draai XP en die heeft dus wel s3 virge drivers maar ik kan daarmee niet goed de tv out regelen, ook kan ik nergens andere s3 virge dx drivers vinden die werken onder XP>
Iemand misschien een oplossing hoe ik nou WEL die tv out aan de praat kan krijgen?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En ik heb dat probleem ook, dus kickje :)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik heb ook een S3 Trio 32/64. Windows XP herkent hem wel, maar de eigen drivers werken niet :?

• Aikon
  • Niet online
Toch nog maar een kickje, hopelijk weet iemand het...

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Ik heb dit probleem ook met een S3 Vrige MX+ onder XP Krijg de Tv-Out op geen enkele manier aan de praat.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Heb al wel andere drivers geprobeerd alleen dat maakte geen verschil.

Verwijderd

Ik heb nu ook een S3 Virge GX2 als 2de kaart draaien onder WinXP, maar de standaard drivers van XP bieden geen tv-out mogelijkheid. Iemand die hier raad op weet?
Kan ik ergens werkende drivers downen?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45

Meneer aard

Porsche rulez!

bij hastec. heb ff voor je gekeken hier moet je wezen. www.hastec.nl

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
Wat misschien kan helpen: S3 Graphics driver site
Download daar een willekeurige ProSavage of Twister driver, installeer die voor je Virge, niet rebooten, maar direct weer je oude drivers installeren.
Vervolgens rebooten: je hebt er een TV-Out tab bij die misschien werkt met je Virge, andere mogelijkheid is er gewoon niet.
Mocht het niet werken: success met het verwijderen van die TV-Out tab, ik heb geen zin om je dat te vertellen >:)

Verwijderd

He gaat dit ook werken met een savage 3d 8 mb met tv out onder XP. Als het werkt alvast bedankt ik ga het even proberen thuis! zoniet helaas dan! Er is ook nog geen S3 tweak die ik aan de praat krijg onder windows XP!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Probeer eens om die S3 kaart als primary te zetten in de bios, dus init PCI first of zoiets. Of heb je geen andere kaart in het systeem :?

• _JGC_
Op donderdag 13 juni 2002 09:11 schreef sailormanfj het volgende:
He gaat dit ook werken met een savage 3d 8 mb met tv out onder XP. Als het werkt alvast bedankt ik ga het even proberen thuis! zoniet helaas dan! Er is ook nog geen S3 tweak die ik aan de praat krijg onder windows XP!
Als er een BT868 chip op die Savage3D zit gaat het zeker werken, dit was mijn manier om de TV-Out aan de praat te krijgen voor de Diamond Viper2 (Savage2000)

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 10:49 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Als er een BT868 chip op die Savage3D zit gaat het zeker werken, dit was mijn manier om de TV-Out aan de praat te krijgen voor de Diamond Viper2 (Savage2000)
Ik hoop het, ik heb op mijn laptop een s3twister kan ik die drivers gebruiken of is het slimmer om die van de savage pro te gebruiken? Of ondersteunen deze beide dezelfde tv-out chip! Misschien heb ik anders meer kans met 1 van de 2?

• _JGC_
ProSavage en Twister zijn exact dezelfde drivers. Enige verschil is het INF bestandje die erbij hoort, staan een paar verschillende resoluties in.

Verwijderd

Het ging niet werken, install twister driver (nieuwste .39) meteen daarna weer savage3d driver van XP. daarna reboot, Windows XP hangt zodra die inlogt. Heb video kaart ff verwijdert s3savage3d opnieuw installed en alles weer normaal maar helaas geen tv out. Ik heb nog niet gekeken wat voor tvout chip erop zat! Maar denk dat het een andere is! Bedankt voor de tip maar helaas geen suc6! Nu maar alleen mijn divxjes onder 98 op mijn tv bekijken!

• Joske Pauwels
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem. Een S3 Virge GX en een projector. Zowel S-video als cinch geven geen signaal (ik heb win2k) en de nieuwe drivers ziet windows als ouder dan de windows drivers :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Erg oud topic, je kan beter even verder zoeken of en duidelijk nieuw topic openen, lees dan eerst wel even * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.