Toon posts:

Delta FAN valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Delta HP 80mm fan op mijn Swiftech heatsink staan. Nu was ik aan het game en ineens is het stil in mijn kamer, wa wat is er gebeurt, men delta fan is uitgevallen Grote panniek want ik wil niet dat men tb1400 gewoon opsmoort, maar doordat ik 6asefans eb, en een 12cm fan op mijn cpu en gpu heb staan ging de temp niet snel naar boven.
Hij is normaal 33graden, en toen ik hem afzette zat hij al aan 50 graden. Nu ik gooi men kast open en sluit de fan op een ander voedingstekkertje aan en hij doet niets, ik steek em trug op de originele en hij werkt ineens terug. Nu ik zet de pc trug aan en op het moment dat ik deze post begin te schrijven valt de fan weer uit en 20sec erna springt ie trug aan.

Weet iemand aan wat dit kan liggen, want dit is niet betrouwbaar werken, en zeker niet met een gerust hartje werken, want als ie zou opsmoren dat zou niet leuk zijn :(

En heeft maybe iemand dit ook al gehad??

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dat rooteh moederbordjeh van je :)
Nah flauw grapje :)
Hopen dat je Sinterklaas niet tegenkomt :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
draadbreukje :)

ff de draadjes van je deltafan doormeten/vervangen en hij doet het denk ik weer normaal :)

• XTerm
Op zondag 30 december 2001 22:50 schreef Pollewob het volgende:
draadbreukje :)

ff de draadjes van je deltafan doormeten/vervangen en hij doet het denk ik weer normaal :)
Idd, die draadjes kunnen tegen een van de fans geblazen zijn en beschadigd geraakt...

edit:
DT fout O+

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, maar hoe test ik dit? er gaat een blauw draadja naar het mobo, en dan het stekkertje naar men voeding.

Ligt het dan aan de draden van de het stekkertje denk je?
en hoe test ik die?

Maar ik dacht dat het meerpolige draad was, of hoe noem je zo een draad die bestaat uit meerdere draadjes :)

Tis wel raar, maar het kan goed zijn dat je gelijk hebt

Verwijderd

Als de stroondraadjes net zo ielig dun zijn als op m'n 120 HP,dan is het een draadbreukje ja...
Probeer maar eens met de draadjes te bewegen terwijl ze ingeplugd zitten...
Als ie dan stilvalt of juist weer op gang komt weet je genoeg.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
diegene naar je mobo maakt geen bal uit.. die is alleen voor de rpm meting :)

Test die rode en die gele even door, of beweeg die draden idd even terwijl de fan aanstaat.

• XTerm
Ik heb ergens gelezen dat om een fan op 7v te zetten, ge het moet verbinden met de +12 en de +5, maar is dat dan niet +17 ? Is het niet verbinden met +12 en -5 ?

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt idd aan de draadjes, en ik heb de contactpuntjes die in het molex zitter er uitgehaald en wat beter toegeknepen, nu hopen dat ie niet meer stilvalt, maar nu hoor ik hem steeds wat minder en dan weer wat harder blazen, doorwat komt dit dan???

Kan ik misschien beter de draadjes losknippen en er nieuwe aan hangen????

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 30 december 2001 22:57 schreef Pollewob het volgende:
diegene naar je mobo maakt geen bal uit.. die is alleen voor de rpm meting :)

Test die rode en die gele even door, of beweeg die draden idd even terwijl de fan aanstaat.
ik zou ook maar niet een delta 120hp op je mobo aansluiten :z

iStockphoto

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op zondag 30 december 2001 23:13 schreef XTerm89D het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat om een fan op 7v te zetten, ge het moet verbinden met de +12 en de +5, maar is dat dan niet +17 ? Is het niet verbinden met +12 en -5 ?
Nee, het gaat om het potentiaal-verschil. Het p-verschil tussen 12+ en 5+ is 7 en dat geeft dus 7 volt.
Jouw geval (+12 en -5) geeft dus 17 volt en een rotte fan ;).

BTW, is 'opsmoren' een woord?

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• XTerm
Op zondag 30 december 2001 23:33 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

[..]

BTW, is 'opsmoren' een woord?
In België wel :P
Pagina: 1