Toon posts:

PC Wil niet starten!!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een pc inelkaar gesluiteld, maar nu, op prime time, laat hij het afweten. Mijn probleem:
Alles aangesloten, druk op de aan knop, geeft geen kick!
Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik heb de LED stekkers al omgedraait enzo, alles gecheck en gedouble checked. Alles lijkt te werken. Het lampje op het moeder bord brand ook, dus de power komt in iederegeval tot op mijn moeder bord.
Mijn systeem ziet er zo uit:
ASUS A7V266
512 DDR RAM
Chieftec kast dx-01-bd
Chieftec 315Watt ATX 12v power supply
Athlon 1.4 XP
Spire CPU cooler
5 fans
Sony DVD
Maxtor HD
Hercules GF3
Hercules Game theater XP
Netwerkkaartje
Floppy

Ik heb alle jumpers op mijn moederbord op default staan. Dus hij staat op JumperFreeMode, en de rest ook op default.

Ik weet echt niet meer wat te doen :'(, misschien heeft iemand nog goede suggesties. Zou hartstikke fijn zijn!! |:(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je zeker weet dat alles waarschijnlijk werkt en goed is aangesloten, alles er terug uit en er terug in, heel rustig maar alles goed aanduwen. Werkte bij mij ook.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

IDE/FDD kabels controleren (ondersteboven = niet starten)

You can't have everything. Where would you put it?

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
idd uit elkaar halen en alleen met proc , geheugen, evtw video kaart. booten

en tja de aanhouder wint :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook al zitten de HD kabels verkeert om, dan moet hij toch nog wel een kick geven, iets, een teken van leven ?? Snik.
;(

Dus volgens jullie zit er niks anders op? :? lets get to work!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gechecked, de kabels zitten allemaal goed!
Dus... ik moet uitelkaar en dan weer in elkaar, ook de CPU, intern, koeler enzo??

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hoeveel watt voeding is het? bij mij wasset ook psies hetzelfde toen ik hier nog een 250 watt aan had gesloten. hij gaf wel standby ledje op het mobo. maar gaf geen kick. nieuwe 300 watt erin en POEF hij werkte :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Check het kabeltje van power knop naar moederbord. Die kan wel eens _heel_ belangrijk zijn ;) Ik had hem een keer niet goed en toen werkte hij niet echt erg hard kan ik je vertellen ;)

Verwijderd

Ja, komt het op neer. Haal alles los, steek dan alleen eerst even het hoogst noodzakelijke er in. Proc + cooler + geheugen en je videokaart. Dus geen drives etc. Kijk of je beeld krijgt. En ga van daar stap voor stap verder. :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 30 december 2001 22:49 schreef j3p het volgende:
Check het kabeltje van power knop naar moederbord. Die kan wel eens _heel_ belangrijk zijn ;) Ik had hem een keer niet goed en toen werkte hij niet echt erg hard kan ik je vertellen ;)
Dit lijkt me een goeie, om inderdaad even te controleren!

/dev/null

Verwijderd

tja, of en van je onderdelen (RAM, CPU, mobo) is niet goed
of je heb iets verkeerd gedaan (heb wel eens iemand gehad die had een xtra paar mobo schroefjes onder zijn cpu had gedaan |:( (voor de stevigheid), dan werkt het ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
- Het Power stekkertje heb ik er al in alle mogelijke manieren in gedaan.
- Ook heb ik net even mijn HD, DVD/CDROM en Flop er uit gehaald, doet hij het ook niet.
- Ik heb al een 315 Watt er in zitten

Moet ik het echt nu allemaal weer uit halen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een ding, de cooler op mijn CPU komt tegen zoon zwart rond torentje aan(comdesator denk ik) en duwt hem een heeeel klein beetje opzij.
Kan dit een oorzaak zijn, maakt het niet uit, of is het een probleem voor later en heeft het niks met de opstart probs te maken?

Verwijderd

Misschien een domme vraag ofzow, maar werkt je scherm wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 9 schroeven gebruikt voor het moederbord, en geen rond de CPU

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, anders had ik toch ook de pc wel gehoord, met zijn 6 fans :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Laat die fans ook eens even voor wat ze zijn. Je hoeft alle onderdelen er op zich niet uit te halen, loskoppelen is genoeg. Eventueel je geheugenlatje in een andere pc proberen, evenals je proc. Weet je zeker dat je cooler (welke is het overigens) er goed op zit? Kan best zijn dat ie meteen is doorgebrand de eerste keer omdat de cooler misschien niet goed zat/zit :?
Eigenlijk alles dat je kunt uittesten in een andere pc uittesten, als het zij een laatste redmiddel. Ik vind dit overigens als een dood mobo klinken...
Just my €0,02 :)

Verwijderd

Zo'n geintje heb ik ook eens gehad...oorzaak. Achter op de voeding zat een switch..hoofdschakelaar zeg maar. Vergeten in te schakelen |:( Ingedrukt en vlammen met het apparaat

Verwijderd

Topicstarter
Er kan niks door gebrand zijn, hij heeft nog nooit een kick gegeven, ik was er bij :)
Wat ik doe is, stekker er in, knopje van supply op I en dan op de aanknop drukken. En dan doet hij echt helemaal niks, en heeft ook nog nOOit wat gedaan.
Het lijkt me stug dat mijn moederbord kapot is. HArdskikke nieuw, powerlampje brand, en heel netjes behandeld.
Ik heb een beetje het idee, dan het aan het knopje voor op de pc ligt of aan de aansluiting daarvan.
Over het testen van de onderdelen, lastig. Ik heb geen andere Socket A moederborden. Ook geen andere moederborden die DDR onderstuinen. Kan wel even de video proberen. Ik ga morgen ook even proberen met alle rand apperatuur er af, dus geen geluid/CD/HD en even alle voedingen testen.
Ik heb ook nog 2 kabeltjes die uit de supply komen die ik niet kan identificeren. Een die op de stekker lijkt die in het moederbord gaat, maar dan met maar 4 puntjes, en ook nog een rare waar 6 puntjes in kunnen. Wat is dit?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ruk de draadjes uit het powerknopje en maak effe korstluiting. Dan weet je zeker of het niet daaraan ligt

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon even met een schroevedraaier tegen de aansluiting van het aan knoppie komen?
Dat zal ik es proberen, weet ik zeker dat het niet aan het knopje ligt!!

Verwijderd

Topicstarter
He Sjappies, heel erg bedankt, hij lijkt het nu te gaan doen. Met alle rand shit er af doet hij het nu. Wat was er fout? Een jumpertje was door de fabrikant niet goed vast gezet, of door de retailer, ik weet het niet, hij zat iig verkeert, en na het goed plaatsen deed hij het ineens :)

Bedankt, ik ga nu verder testen. Mzzl

Verwijderd

Tjees...fijne fabriekant:-(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je bios resette kan ook werken =)
ook 1 keer gehad
proc niet gedecteerd
en maar denke wat is er