Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Euh...nieuw reactiesysteem?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet meer helemaal; ik ben een paar weken weg geweest, en als ik terug kom blijkt opeens het hele reactiesysteem overhoop gegooid te zijn. Voorheen was ik moderator op T-Net, maar daar kan ik nu eerlijk gezegd niks meer van terugvinden (want moderate-punten krijgt iedere newbie).

Wat houdt de status "Moderator" nu eigenlijk nog in? Ik heb ook een andere loginnaam aangemaakt, en daar krijg ik ook relatief snel moderate punten. De meerwaarde van "moderator" ontgaat mij enigszins...

O ja, tevens vind ik dat er ontzettend slecht gemodereerd wordt: zodra iemand ook maar iets in negatieve zin zegt, wordt het een flame-bait, ongeacht of die onvrede al dan niet terecht is ge-uit.
Als iemand iets bevestigd wat iemand anders heeft gezegd, wordt het meteen naar "Overbodig" gemodereerd, wat mijns inziens helemaal niet hoeft, want vaak geven zulke "bevestigingen" een goed idee van de algemene mening die over een onderwerp heerst.

Ook is het nu nog makkelijker mogelijk om middels een meerdere logins je eigen reacties op te waarderen (ja, dat heb ik inderdaad al met succes geprobeerd :( ).

Verwijderd

Grappig bedoelde reacties worden vaak ook bestempeld als overbodig en zelfs troll
Gepost door SCSI-freak Dinsdag 1 Augustus 2000 - 17:33 Score: -1 (Troll)
Een wereldwijd tekort aan chips zal deze herfst de prijzen omhoog stuwen

ik heb al 10 zakken croky en 10 smiths

Gepost door Philip J. Dijkstra Dinsdag 1 Augustus 2000 - 18:21 Score: -1 (Troll)
Sorry,

Is het zand op ?

Ik wil m'n broertjes zandbak wel verkopen
En deze dan
Gepost door Masta-T Dinsdag 1 Augustus 2000 - 22:30 Score: 2 (Interessant)
Eerst zien dan geloven... Dit soort onzin berichten hoor je veel te vaak in de IT... RAMBUS, Stijgende geheugen prijzen, 1Ghz processoren...

Het zal allemaal wel

Gepost door Valcon Dinsdag 1 Augustus 2000 - 15:55 Score: -1 (Troll)
Volgens mij roepen al die experts maar wat: volgens de een wordt alles duurder, terwijl de ander hoog-bij-laag beweert dat alles goedkoper gaat worden.

Hopenlijk heeft de laatste gelijk

Mijns inziens roepen te veel experts maar wat, zonder een kundig inzicht in marktwerking, IT-business, en de ontwikkeling van de thuis-PC markt. Gartner is er zo eentje

En weet je wat het leukste is? Zodra er op een aantal sites staat dat het gehuegn duurder gaat worden, gaat een groot aantal winkels/leveranciers al anticiperend het geheugen verhogen Daar wordt ik echt van
Hier is gewoon een beetje random gemod IMHO

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat wil je ook als 95 procent van de mensen niet eens weet wat een troll of een flamebait betekent ? Niemand wenst blijkbaar eens een keer een goede mod-handleiding te schrijven...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het handig vinden als iemand ook 's een begrijpelijke handleiding zou schrijven over het nieuwe reactie/beoordelingssysteem. Ik snap er werkelijk geen hout meer van...

Zoeken op T-net levert alleen ellenlange pagina's met uitleg van de berekeningen e.d. op, maar eerlijk gezegd interesseert me dat niet zo.
Ik wil weten:
* wat er met de moderate-punten gedaan wordt
* wat karma tegenwoordig inhoudt
* wat moderator-status nu nog betekend

Verwijderd

Misschien moeten een paar mensen (misschien oud-moderators) maar eens een FAQ schrijven, want bij Femme gaat het nog wel ff duren (nog hard feelings ofcourse), maar het systeem draait nu al een week of 3 en voor de meesten is het niet eens duidelijk hoe het nou precies gebruikt moet worden.

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 21:22
Sinds Tweakers het nieuwe moderatie systeem heeft lijkt het nivo van tweakers in een vrije val te zijn geraakt. Open deuren worden als 'interessant' gemodereerd. Het lijkt wel of een groot aantal newbees zich continu vermaken door alles lekker te modereren of hun eigen berichten omhoog te modereren. Kunnen de moderators worden ge-evalueerd? En wat mij betreft: no-mercy voor moderators die hun moderator punten misbruiken!
Op dit moment lees ik de reacties op de nieuwsberichten nauwelijks meer omdat die van een te bedroevend nivo zijn - snel een skim erdoorheen, that's all.
Ik vind het sowieso raar: met zoveel mogelijk aandacht en zorgvuldigheid probeer je zelf te reageren - je krijgt daarvoor welgeteld 4 punten oid, maar een knetterzotte cavia die 4 tamelijk onzinnige postings doet in 3x minder tijd doet scoort zo mogelijk 6 of 7 punten... Is dit het juiste systeem? Gooi dan het hele moderatie systeem er maar helemaal uit. Het is nu gewoon kermis.

/me is niet meer zo enthousiast over tweakers

Verwijderd

Een FAQ zou inderdaad geen slecht idee zijn. Ik ben namelijk zo'n newbie die na 5 reacties al moderator punten kreeg. Ik vindt dat idd wel erg snel (heb me pas twee weken geleden aangemeld ofzo). In het begin had ik het niet eens door, totdat m'n oog viel op de regel 'je hebt nog xx moderator punten in je broekzak zitten'. Say what? Is dat de tweaker variant van airmiles? Mag ik gratis een PC naar keuze uitzoeken als ik de 1 miljoen bereik??
Het doorlezen van de tweakers.net FAQ bracht ook al niet veel verheldering. Daar staat alleen heel vaag dat sommige mensen bij een bepaald niveau van hun karma moderator status krijgen.
Ik begin het systeem nu redelijk door te krijgen maar de definities van b.v. flamebait en troll zijn mij niet geheel duidelijk. Ook kwam ik laatst een reactie tegen die imho onterecht was gemodereerd als -1 flamebait. Ik kon wel de score verhogen maar het lukte me niet om de classificatie flamebait weg te halen.

Ik vind dat tweakers.net een goed systeem heeft en het is leuk dat users ook moderator kunnen zijn. Ik vind alleen wel dat je hier al erg snel moderator status krijgt. Zo krijg je veel relatieve newbies (including me)die door gebrek aan een goede FAQ maar een beetje via trial and error het moderatie systeem moeten zien door te krijgen. Op deze manier zorg je er juist voor dat er nogal random gemodereerd gaat worden.
Ik zou dan ook aan de wat meer ervaren moderators willen vragen of zij misschien een FAQ zouden willen schrijven. Ik denk dat dat een hoop problemen oplost.

Verwijderd

[Ff mierenneuken]
Ik begin het systeem nu redelijk door te krijgen maar de definities van b.v. flamebait en troll zijn mij niet geheel duidelijk. Ook kwam ik laatst een reactie tegen die imho onterecht was gemodereerd als -1 flamebait.
Je weet niet wat het is, maar wel dat er fout op wordt beoordeeld??? ;)
[/Ff mierrenneuken]
Ik kon wel de score verhogen maar het lukte me niet om de classificatie flamebait weg te halen
Democratisch systeem... als er 2 mensen -1: Flamebait geven en jij geeft +1:interessant ofzo. Dan heeft de reactie de score (uitgaand van startniveau 1) +1-1-1+1=0 en opmerking (meerderheid zei flamebait), dus flamebait.

edit:
ff typo eruit halen

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

AntonT

One Ton!

Als ik binnenkort eens tijd heb zal ik wel een (voorlopige) beknopte handleiding voor het modder eten posten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat weinig nut heeft, Rodrunner: als kinderen van 12 jaar, die net een week op het forum komen, opeens mogen moderaten, dan kun je je helemaal klem schrijven, maar dat snappen die jonkies toch niet. Zodra iemand "de macht" heeft om te moderaten, en niet het bijhorende verantwoordelijkheidsgevoel heeft, dan gaat het gewoon goed mis. Kijk maar naar T-net. Q.E.D.

Alleen al hier door kom ik tegenwoordig minder op T-net, en al helemaal niet meer in de reacties, omdat idiote postings +2 staan, en vaak terechte kritische postings op -1. Op die manier is het niveau ver te zoeken. Ik wil niet die postings lezen om iets de hemel ingeprezen te zien worden, maar om een objectieve mening. En die objectieve meningen worden per definitie flame-bait of troll. Bah :r

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 21:22
Helemaal met je eens Valcon - muv het noemen van die 12-jarigen. Er zijn heel veel van die kids die ongetwijfeld beter en verstandiger kunnen modereren dan een 25 jarige.

Mijn idee is dat eenieder het moderatorschap echt moet verdienen, bv. door gemiddeld aantal karmapunten per geschreven reactie (het aantal karmapunten is immers ondertussen niet meer interessant). En daarna worden moderators ook ge-evalueerd door admins - een moderator kan daardoor zijn moderatorschap kwijtraken.
Dit is dus geheel leeftijdsonafhankelijk. Wat mij betreft zijn alle admins 12 jaar, zolang het nivo van tweakers maar weer op pijl komt.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik denk dat het inderdaad beter is de drempel voor het moderatorschap wat hoger te leggen, en of dat nu gebeurt door de berekening strenger te maken of door pas bij een bepaald karma/modpoint gehalte die mogelijkheid te geven zal mij een zorg wezen

Maar nu komt men wel erg makkelijk aan de punten, en kan er dus ook te makkelijk gemod worden.

Verwijderd

Of iedereen een modexamen laten doen :) :P
Is deze reactie:
A. Interessant
B. Overbodig
C. Offtopic
D. Flaimebait
E. Het goeie antwoord staat er niet tussen
:) :) :)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoals door een aantal mensen voorspeld, werkt dit dus niet. Het is gewoon een chaos nu. Ik ben een paar weken op vakantie geweest en had gehoopt dat het in tussentijd beter zou worden... Niet dus.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 11:31
Noum ik kwam terug van vakantie, en zag een nieuwe layout, best wel ff wennen die sublevels.
En na 2 postings te hebben gemaakt kwam er een vaag berichtje boven in, van je heb nog XX punten in je broekzak.
Nou ik bleek opeens moderator te zijn geworden, leuk maar wat moet ik er precies mee, dus ja geef eens een fijne handleiding.

Tot nu toe heb ik er nog maar geen gebruik van gemaakt, want ik heb geen idee wat je er mee doet, dat je iemand er mee de lucht in kan prijzen of iemand bij het lava van de aarde kan trappen is mij wel duidelijk geworden, maar dat is dus niet mijn bedoeling.

En nog wat mijn punten schommelen nogal, de ene dag heb ik er 17, dan weer 19 later 15, en nu ik geloof 27, dat kan ik dus niet volgen, terwijl ik niet postings geplaatst heb.

Dus ja lijkt me prettig om eens te leren hoe ik met deze status om moet gaan, want ik wil er best gebruik van gaan maken, maar dan wel op een juiste manier, en een defenitie van alle termen is dan wel wenselijk.

Jedi Lord hoopt op uitleg

May the Force be with You instead of Bill

Pagina: 1