Toon posts:

edimax br 6004+ firmware waar te downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de nieuwe firmeware van www.edimax.com voor de router te downloaden, maardat lukt niet. Hij kan de pagina niet vinden. Nu heb ik ook gekeken op www.edimax.com.tw Daar is wel firmware voor de br 6004 te vinden. Weet alleen niet of dat de goeie is en kan dit nergens vinden (bestand heet w189d_nb). Kan iemand mij daar mee helpen.

1. Is dit de goede firmware voor mijn router?
2. Zo niet kan iemand mij dan aan de firmware 1.07 helpen. Dit is de firmware waar over in andere topic werd gesproken als de laatste versie.

Thx

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
de 6004 en de 6004+ zijn verschillende apparaten.

Het kan zijn dat er nog geen nieuwe firmwareupdate is.

Maar wat zijn je bevindingen van het apparaat. Ik ben van plan er een aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 21:54 schreef GraveR het volgende:
de 6004 en de 6004+ zijn verschillende apparaten.
Oke dan weet ik zeker dat ik die niet moet gebruiken
Het kan zijn dat er nog geen nieuwe firmwareupdate is.
Die is er wel want ik heb in verschillende draaitjes gelezen over deze firmeware 1.07 en ik draai 1.01
Maar wat zijn je bevindingen van het apparaat. Ik ben van plan er een aan te schaffen.
Ben er wel tevreden over, alleen de gebruiksaanwijzingen mogen wel wat vriendelijker. Toen ik wis hoe ik mijn mac adres van mijn nic die met chello was verbonden op kon geven aan mijn router had ik zo verbindingen. Het uitvogelen duurde wel wat langer

Verwijderd

Multi-Functional Broadband NAT Router (R1.93p)
dat is de laatste >> 1.93p
het bestandje heet : ANB193p.BIN
moet je even zoeken bij google

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:06 schreef psychic het volgende:
Multi-Functional Broadband NAT Router (R1.93p)
dat is de laatste >> 1.93p
het bestandje heet : ANB193p.BIN
moet je even zoeken bij google

suc6
Thx gevonden en voor de gene die toevallig ook opzoek zijn.

Hier is hij te vinden http://www.amit.com.tw/download/firmware/

Goed uiteinde allemaal

Verwijderd

ik zie net dat
ANB194a.BIN 28-Dec-2001 00:28 194k

sinds gisteren uit is JIPEE !!!!

=)

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt toch niet de goede te zijn geeft invalide file fout, iemand anders nog een tip

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben we het over een ande router of is edimax een onder deel van amit

Verwijderd

er zijn een aantal router met gelijke chipset ... zo ook de edimax...die gebruikt de chipset van amit.

ennuh hij doet het hier prima.... nieuwe functies o.a. controle op mac adress basis ...lekkkeeerr :)

ik ben 1.94a nu ff aan het checken.

Multi-Functional Broadband NAT Router (R1.94a)

works fine...

edit dit is dus nieuw :

-Virtual Computer enables you to use the original NAT feature, and allows you to setup the one-to-one mapping of multiple global IP address and local IP address.

-meer virtual servers (20)

- betere firewal YES YES YES YES
inbound en outbound packet filter YEEEEEEEESSSSSSSS

Help - Outbound Packet Filter
Packet Filter enables you to control what packets are allowed to pass the router. Outbound filter applies on all outbound packets. However, Inbound filter applies on packets that destined to Virtual Servers or DMZ host only. You can select one of the two filtering policies:

dit is een geile versie :9~

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
naar mijn weten niet. jou firmware zou iets van: BR-6004v107.SIG moeten heten, dat is voor de edimax 6004+ router

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:19 schreef psychic het volgende:
er zijn een aantal router met gelijke chipset ... zo ook de edimax...die gebruikt de chipset van amit.

ennuh hij doet het hier prima.... nieuwe functies o.a. controle op mac adress basis ...lekkkeeerr :)

ik ben 1.94a nu ff aan het checken.

Multi-Functional Broadband NAT Router (R1.94a)

works fine...
Dan doe ik waarschijnelijk iets fout, kan je mij aub de stappen ff uitleggen.
Ik heb het volgende gedaan:
1. www consel
2. system tools
3. system upgrade
4. path opgeven
5. upgrade
6. krijg de melding invalide file

• some

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:25 schreef some het volgende:
net gevonden:

www.edimax.com.tw/drivers/broadband/br-6004v107.sig
Krijg jij deze pagina geopent, bij mij geeft hij aan dat hij de pagina niet kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Moet je toevallig registeren, ik heb via google gezoch naar br-6004v107.sig. Ik krijg dan een link maar ik mag niet op deze pagina komen.

• some
linkje is idd een piertje :( , ben nog ff aan het zoeken naar een andere.

geen andere te vinden, ik kan 'm naar je mailen. ik heb 'm hier, anders wordt het waarschijnlijk edimax mailen en hopen dat je antwoord krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:24 schreef psychic het volgende:
http://www.amit.com.tw/download/firmware/ANB194a.BIN

dat is de juiste....
Hoe kan het dat jij je router wel kan upgrade en ik niet? Ik heb br 6004+.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:38 schreef some het volgende:
linkje is idd een piertje :( , ben nog ff aan het zoeken naar een andere.

geen andere te vinden, ik kan 'm naar je mailen. ik heb 'm hier, anders wordt het waarschijnlijk edimax mailen en hopen dat je antwoord krijgt.
Oke stuur maar naar jkolijn@hotmail.com

Bedankt

• some
hij is nu onderweg naar je toe. versie 1.07

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 22:44 schreef _JMK_ het volgende:

[..]

Oke stuur maar naar jkolijn@hotmail.com

Bedankt
Heb 'm binnen bedankt voor de hulp, zo te zien aan de bovenste twee topicen ben jij de edimax router expert :9~

• some
lol, ben 'm aan het uitpluizen zodat ik het ding een beetje begrijp met instellen en dergelijke. gewoon proberen met dat pdf bestand geprint ernaast en je komt een heel eind :) succes verder

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraagje, hoe kan je poorten forwarden. Voor online games en heb jij msm aan de praat gekregen met. Zodat je alles kan doen. bestande verzenden, lullen door een lulijzer etc.?

• some
#1 uitzoeken welke poorten je nodig hebt. (msn, icq, etc)
(msn moet je ff zoeken hier op GoT, icq is 4000 - 4050, maar 5 poorten van icq is meestal genoeg)

#2 click customize userinterface en zet een vinkje voor 'Internet Access with Advanced Configuration' en dan next.

#3 advanced > ip, dan in dat venster onderaan 'address translation' aanklikken

#4 add en dan de poorten toevoegen en het ip waar ze naartoe geforward moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 23:18 schreef some het volgende:
#1 uitzoeken welke poorten je nodig hebt. (msn, icq, etc)
(msn moet je ff zoeken hier op GoT, icq is 4000 - 4050, maar 5 poorten van icq is meestal genoeg)

#2 click customize userinterface en zet een vinkje voor 'Internet Access with Advanced Configuration' en dan next.

#3 advanced > ip, dan in dat venster onderaan 'address translation' aanklikken

#4 add en dan de poorten toevoegen en het ip waar ze naartoe geforward moeten worden.
Thx

• some
np

Verwijderd

Topicstarter
Nu je toch bezig bent, als je het erg vindt moet je het zeggen, wat is het verschil tussen Default Entry en Static Entry? Bij de eerste kan ik alleen mijn interne ip invullen. Wat heb ik daar aan?

Ook kan ik het type port udp of tcp niet invullen

• some
ja klopt, default entry kun je gebruiken maar dan omzeil je de hardware firewall die in je router zit. oftewel alle traffic die binnenkomt zal doorgaan naar het ip wat je daar opgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 23:38 schreef some het volgende:
ja klopt, default entry kun je gebruiken maar dan omzeil je de hardware firewall die in je router zit. oftewel alle traffic die binnenkomt zal doorgaan naar het ip wat je daar opgeeft.
Is dat dan niet handig als twee compu heb en met beide bijv. teamsound wil gebruiken. Nu ben je alleen instaat om met 1 compu dit te doen. Toch?

Je kan per poort toch maar 1 keer forwarden naar 1 compu.

Moet je wel een vuurmuur draaien op deze compu

• some
ja, klopt. je kunt helaas geen poort forwarden naar een range ip's (k hoop dat dat met een van de volgende firmware versie's wel komt) dan is het het beste om de default entry te gebruiken. (ken teamsound ff niet, spel iod?)

ik heb hier de default gebruikt voor mijn server (met een vuurmuur ertussen) en dan de poorten die ik nodig heb geforward naar m'n andere pc

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 23:54 schreef some het volgende:
ja, klopt. je kunt helaas geen poort forwarden naar een range ip's (k hoop dat dat met een van de volgende firmware versie's wel komt) dan is het het beste om de default entry te gebruiken. (ken teamsound ff niet, spel iod?)
dat gaat ook nie slimpie ...poorten kunnen maar naar 1 ip worden doorgelust. :)

anders krijg je bijv dat als je 2 ips aan dezelfde mapping zou hangen dat als er data binnenkomt die niet voor de andere pc is bedoelt met als gevolg ....naja raad maar , het is iig blauw 8-)

• some
of moet ik dan letterlijk zeggen dat je ze open kunt zetten voor een range ip's. :?

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 18:42 schreef some het volgende:
tuurlijk, vertel dan 's waarom het bij andere routers dan wel mogelijk is? :?
dus je wil zeggen dat het mogelijk is om 2 gelijke portmappings naar 2 verschillende ips te sturen ???

ok dummy voorbeeld:
pakketje a moet naar pc 2, maar aangekomen bij de router mag ie 2 kanten op , welke kant moet ie nu kiezen ??
gaat dus niet.

stel ik heb 2 webservers in mijn lan, allebei port 80, allebei delen ze zelfde ip van buiten , ook zelfde hostname.
nu komt er een gebruikertje met zijn pc die de website van jou wil bekijken, maar naar welke pc moet ie dan heen ??

dan zou de persoon dus 2 html ontvangen door elkaar.

het is WEL mogelijk ALS je 2 verschillende hostnames hebt en de router kan dat onderscheiden (virtual hosts)

ok nu jij weer :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
Op maandag 31 december 2001 18:42 schreef some het volgende:
of moet ik dan letterlijk zeggen dat je ze open kunt zetten voor een range ip's. :?
werk je bij edimax? je weet haast alles van die dingen! :D

• some
nee, gewoon alles zelf ontdekken. als het fout gaat of niet wil merk je het vanzelf :) en dan begin je nog een keer. boekje en documentatie van inet erbij en proberen...

Verwijderd

AMD wil je aub ook my die 1.07 zenden

jvb0573@xs4all.nl

• some
onderweg

Verwijderd

Vraag even tussen door, wat is het verschil tussen de 6004 en 6004+???

Ben van plan om een router aan te schaffen en ik heb Chello-kabel in Eindhoven. Wanneer ik de router aansluit moet ik dan eerst mijn IP releasen binnen mijn pc waar ik nu kabelinternet heb?? En dan gewoon die utp-kabel vanuit de kabelmodem in de router prikken en dan binnen het menu van de router het mac adres van chello instellen?? Is het zo simpel?? Of heb ik heb fout??

Groeten

Marijn

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
Op woensdag 09 januari 2002 10:45 schreef -Witbier- het volgende:
Vraag even tussen door, wat is het verschil tussen de 6004 en 6004+???

Ben van plan om een router aan te schaffen en ik heb Chello-kabel in Eindhoven. Wanneer ik de router aansluit moet ik dan eerst mijn IP releasen binnen mijn pc waar ik nu kabelinternet heb?? En dan gewoon die utp-kabel vanuit de kabelmodem in de router prikken en dan binnen het menu van de router het mac adres van chello instellen?? Is het zo simpel?? Of heb ik heb fout??

Groeten

Marijn
je hoeft je ip niet vrij te geven...
het verschil weet ik niet, maar neem maar gewoon de + versie :D
Daarna prik je die kabel in de ewan poort van die router.
Dan nog iets instellen (staat in search hoe) en klaar.
Pagina: 1