Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

onterecht omlaag gemodereerde posts

Pagina: 1
Acties:

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Soms worden reacties IMHO onterecht als flamebait beoordeeld, graag zou ik die dan terug op 1 zetten met n neutrale text, je kan echter geen neutrale text zoals gemodereerd gebruiken omdat die post dan toch op -1 of 0 blijft staan. als je kiest voor +1 ondergewaardeerd blijft namelijk de 'flamebait' staan.
Is het misschien mogelijk om daar iets op te verzinnen zoals +1 gemodereerd oid?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Blijft alleen 0 Gemodereerd over.

LinkedIn WoT Cash Converter

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik val in herhaling. Ik heb al vaker gepleit voor het apart ingeven van de score en de tag, juist om foute tags te kunnen herstellen. Maar blijkbaar is men bang dat minder intelligente mensen dan steeds -1:grappig of +1 troll gaan doen ofzo.

Verwijderd

Ik kwam laatst hetzelfde probleem tegen. +1 gemodereerd lijkt mij een handige toevoeging.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Naast onterecht omlaag gemodderede posts kom ik ook steeds meer onterecht omhoog gemodderde posts tegen.
Ik bedoel 'vroeger' was een score van +1 al best goed laat staan +2. Tegenwoordig komt alles bijna standaard op +2, +3 is ook niet moeilijk om te halen en +4 reakties komen ook veel vaker voor dan vroeger (ik bedoel, +4 is nu top, vroeger +2 ;))

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

nono, lijkt me niet als je iemand een punt omhoog modereert, moet daar wel een motivatie achter zitten. Die maak je met +1 gemodereerd niet echt duidelijk.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 21:22
Inderdaad... veel meer reacties die op +2 of zelfs hoger staan. Maar of het nivo van Tweakers daadwerkelijk omhoog is gegaan?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
is ook niet echt vreemd dat er nu veel meer reacties op +2 staan, dat is volgens mij net zo iets als score +0.5 in het oude systeem...

Verwijderd

ronaz, die +1 gemodereerd is alleen bedoelt om reacties die b.v. naar mijn mening ten onrechte op -1 staan naar score 0 of 1 te krijgen en comments als 'flamebait' weg te halen, niet om '+2 gemodereerd' reacties te genereren. +2 is alleen bedoelt voor boven gemiddelde reacties en daar hoort idd een motivatie bij.
Het is nu wel mogelijk om de score van een te laag gemodereerde post omhoog te halen, maar niet om comments als 'flamebait' weg te halen.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dan moet je juist niet +1: gemodereerd hebben, want van gemodereerd, ondergewaardeerd en overgewaardeerd wordt niet geteld hoe vaak ze gegeven zijn. Alleen de +1/-1/0 telt.
Ondergewaardeerd en overgewaardeerd worden helemaal niet getoond en gemodereerd alleen als er nog geen andere tags zijn gegeven.
De reden is dat deze 3 dingen eigenlijk niets zeggen over de inhoud van de post, alleen iets over de score.

Verwijderd

IMHO staan de meeste postings op +2 of hoger (echt, bijna elke posting is wel inzichtvol of interessant zo lijkt het) omdat IMHO de meeste mensen die moderator points uitdelen het verschil niet snappen tussen a) Mee eens zijn met wat de poster zegt en b) de kwaliteit van de posting zelf.

Om kwaliteit te zien op dit moment is het IMHO verstandig om te browsen op +3.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Nono, in dat licht ben ik het wel met je eens, maar is het niet verstandiger om de oorzaak ipv de symptomen te bestrijden.

(b.v. een ander modsysteem, hint hint)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Laat maar.

Verwijderd

Ik vond het vorige mod-systeem ook stukken beter.
Pagina: 1